Toon posts:

[WinXP&Win98] Bootable image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zit met een ingewikkeld probleem. Er is namelijk het volgende aan de hand:

Ik moet een image maken van een computer die bestaat uit windows 98 en xp ( dual boot dus ) Deze wordt vervolgens gebrand op een cd, maar aangezien die computers in een netwerk komen te hangen moet dus ook in Windows XP sysprep gedraaid worden, maar dit wordt een beetje complex aangezien het een dual boot systeem is.

Is het mogelijk om sysprep te draaien op windows xp waar naast windows 98 draait. En vervolgens hier een image van te maken en te branden op cd, maar zodat het dual booten mogelijk blijft?

Verwijderd

sorry maar een image maken van windows XP alleen al pas niet op 1 cd..... Althans dat is mijn ervaring ermee.

Verder wat is dat SYSPREP ???

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die image zul je niet kunnen branden op cd idd, tenzij je een vrij kleine install doet. Maar dan nog gaat e.e.a zeker niet passen. Aangezien bij jou toch alles in het net komt te hangen, zou ik je image gewoon naar een netwerkschijf laten schrijven...is sneller en ook makkelijker terug te halen.
Overigens is dual boot zeker mogelijk; een image maakt een bit voor bit kopie van je hdd, dus als je beide OS'en op dezelfde HD installeert moet dat lukken.
Hoezo is sysprep trouwens moeilijk op dual-boot? ALs je allemaal dezelfde machines hebt, hoef je dat toch maar 1 keer te doen, en dan de roll-out?

off topic aan DJHP:
System administrator in je sign en dan niet weten wat sysprep is?? Volgens mij zou je dat dan wel moeten weten, of ben je sysadm UNIX ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat het niet op 1 cd past daar heb je toch de optie -split690 -auto voor als je een image maakt. En ik heb idd dezelfde machines

Verwijderd

Ja sorry hoor kan er ook niets aan doen dat ik niet alles weer THE EAGLE !!!