Toon posts:

[JS] Taakbalk hoogte opvragen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik heb ergens (jaja van MS Web Outlook) een scriptje geript.. omdat ik het ook wou, ik snapte alleen niet hoe, dus heb ik het er uit gehaald om te kijken hoe het werkt.. hier staat het : http://ruud.phpjunk.nl/test.oud/msjs/

Het is dus zeg maar een soort van popup ala msn.. ik wil alleen dat hij op de zelfde plek staat als bij msn.. Dus op de taakbalk en naast de scrollbar.. De scrollbar is niet zo erg.. maar ik wil hem wel op de taakbalk hebben..

Nu is mijn vraag dus.. Kan ik vanuit JS de hoogte van de taakbalk krijgen? Zo ja, hoe doe ik dit? (waarschijnlijk een simpele functie, maar ik kan het niet vinden).

Alvast bedankt voor jullie hulp...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan op meerdere manieren aan die waarde komen.

hint: screen.height minus screen.availHeight ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 27-03-2003 12:14 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 27 maart 2003 @ 12:13:
Je kan op meerdere manieren aan die waarde komen.

hint: screen.height minus screen.availHeight ;)
Thanks.. Die zocht ik...

Hij werkt: http://ruud.phpjunk.nl/test.oud/msjs/

Werkt ie overal goed?? (ik bedoel.. op de resoluties, ik heb 1152 x 864, kzal het ff verder testen

edit:

Jep hij werkt op 1024 x 768 en 1280 x 1024 perfect dus... woei :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 14:51 . Reden: Werkt ]

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
hij werkt prima bij mij op 1280x1024,
leuke tweak :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 14:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hiero 1024x768 ook, dis cool, dit ga ik zeker gebruiken :) tnx!

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Hij doet helemaal nix...

Ik heb dan ook geen taakbalk (van explorer), maar draai GeoShell

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Topicstarter
hijs nog niet klaar.. ik moet ff een FADE in bouwen.. als ie klaar is zal ik het hier wel posten.. nu nog niet naar die site gaan want je kan dan bugs tegen komen of oneindige alert loops.. omdat ik er mee bezig ben :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. De fade werkt.. ff resoluties testen..
http://ruud.phpjunk.nl/test.oud/msjs/

Werkt hij ook goed bij jullie?? Moet nog ff een check maken dat ie alleen maar in IE 5.0 > werkt.. en dat ie anders gewoon niets doet.. anders krijgen mensen met andere browsers of mensen met linux waarschijnlijk errors..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 14:51 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:34

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

[brag mode]Misschien overbodig om te vermelden dat ie't op 1800x1440 ook goed doet :+ ?[/brag mode]

Maar idd, leuk scriptje om te onthouden.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
Tx.. Ik merk nu dat die fade niet helemaal goed is .. hij moet eigenlijk alsware onder de taskbar vandaan komen.. ga ik zo ff proberen :)

Edit: Hmm.. Als je de eerste keer doet.. dan fade ie wel mooi.. maar als je nog een keer klikt dan zie je het schermpje ff flitsen..

Maybe moet ik iets maken dat ie na 15 seconden weer naar beneden fade.. maar dan moet ik wel eerst een goede fade maken..

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke hij is af.. http://ruud.phpjunk.nl/test.oud/msjs/... Hij fade niet naar beneden.. maargoed.. hij werkt nu lekker.. als je hem dus wil.. download hem :) (BRON)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 14:51 ]

Verwijderd

Is wel geinig scrippie, wat ga je er mee doen eigenlijk als ik vragen mag?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

IE5 geeft een error... line 11 ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Refresh eens.. want ik heb er nog ff aan zitten proggen..

wat ik er mee wil gaan doen? voor me PM systeem bij me CMS.. KRijg je melding als je nieuw bericht hebt :)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 13:34:
Tx.. Ik merk nu dat die fade niet helemaal goed is .. hij moet eigenlijk alsware onder de taskbar vandaan komen.. ga ik zo ff proberen :)

Edit: Hmm.. Als je de eerste keer doet.. dan fade ie wel mooi.. maar als je nog een keer klikt dan zie je het schermpje ff flitsen..

Maybe moet ik iets maken dat ie na 15 seconden weer naar beneden fade.. maar dan moet ik wel eerst een goede fade maken..
Een kleinigheidje misschien maar hij komt bij mij omhoog voor de taskbar en niet er8er.
op 1024x768 doet ie et prima

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hij werkt in zo verre prima, dat hij wel op 1600x1200 werkt. Maar niet in Phoenix (Mozilla), dus moest ik toch weer IE6.0 openen.. :(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
jah .. ik baal er zo van.. waarom er niet gewoon 1 standaard JS / HTML is .. voor alle browsers.. dit is irri zo .. maargoed.. hij werkt goed in IE .. maar het probleem is ja... hij komt VOOR DE TASKBAR.. als iemand een update kan maken zodat ie er achter verschijnd , die zou erruh cool zijn :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 21:41:
jah .. ik baal er zo van.. waarom er niet gewoon 1 standaard JS / HTML is .. voor alle browsers.. dit is irri zo .. maargoed.. hij werkt goed in IE .. maar het probleem is ja... hij komt VOOR DE TASKBAR.. als iemand een update kan maken zodat ie er achter verschijnd , die zou erruh cool zijn :)
Dat komt omdat Microsoft liever 'leukigheidjes' inbouwt dan standaarden.
Ik snap trouwens niet dat ze de chromeless window 'feature' eruit slopen, en dit wel gewoon inbouwen; ik heb er al even mee gestoeid en had al snel een fullscreen pagina die niet meer normaal af te sluiten was....

Intentionally left blank

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 19:47
Hmm, ik heb mozilla en hij doet niks....

edit: sorry, iemand riep al dat ie het in phoenix niet deed...

[ Voor 46% gewijzigd door Romeo op 27-03-2003 22:16 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

crisp schreef op 27 March 2003 @ 22:10:
[...]

Dat komt omdat Microsoft liever 'leukigheidjes' inbouwt dan standaarden.
Ik snap trouwens niet dat ze de chromeless window 'feature' eruit slopen, en dit wel gewoon inbouwen; ik heb er al even mee gestoeid en had al snel een fullscreen pagina die niet meer normaal af te sluiten was....
Ik krijg enge beelden voor me van advertisements die op die manier gaan werken ;(

@TS: ik kan het nu niet testen omdat ik thuis zit (die error in IE5). Thuis heb ik nl IE6 :)

[ Voor 12% gewijzigd door MAZZA op 27-03-2003 22:57 ]

Pagina: 1