Toon posts:

[W2K] Compoort probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al bij verschillende pc's hetzelfde probleem:

Op de een of andere manier kan ik mijn compoort niet meer benaderen, dwz als ik via "dir > com1" iets naar de poort wil sturen krijg ik de melding "toegang geweigerd".

Als ik daarna de poort verwijder in apparaatbeheer en de pc opnieuw opstart kan ik de poort wel weer gebruiken. Start ik de computer daarna weer opnieuw op dan is hij weer direct geblokked.

:?

Verwijderd

Heb je in je bios de comport settings op automatische staan? Dan krijg je vaker deze fout.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:49
Lowlevel toegang van deze hardware is niet toegestaan op NT of hoger ... Dus logisch dat je deze melding krijgt.

-

Verwijderd

Topicstarter
De comport settings staan vast ingesteld (3F8, IRQ4 dus COM1).

Verder is het wel mogelijk om gegevens naar de compoort te schrijven onder windows 2000, ik doe het vaak genoeg met bijv POS apparatuur zoals programmeren weegschalen, testen seriele printers etc. Alleen nu doet m'n compoort dus ineens vreemd.

Ik heb ook een windows programma om een handheld terminal te kunnen programmeren. Deze gaat automatisch al de status van de poort na en deze geeft ook al zelf aan toegang geweigerd.

edit:

Is er een programmatje om na te gaan wat de compoort bezet houdt ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick :z

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 08:33

jmr

Staat er misschien software open waarmee de handheld synchroniseert met de pc?

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Verwijderd

Topicstarter
Die software van de handheld gebruik ik alleen om te kijken of de poort vrij is.

Verwijderd

Topicstarter
? niemand... nog steeds niemand

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand
Pagina: 1