[win98] HD word dubbel weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:58
Ik heb echt een wazig probleem. Na het aanzetten van een pc die ik gister had geinstalled, bleek deze ineens te blijven hangen bij het starten van windows. In de veilige modus wilde hij wel doorstarten. Wat me toen opviel, was het feit dat er 2 driveletters (of harde schijven) werden herkent door windows. Alleen was er maar 1 harde schijf met daarop 1 partitie aanwezig. Deze 2e (virtuele) schijf is een exacte kopie van de HD die erin zit en is gewoon benaderbaar. Deze installatie is al een 2e, de 1e had namelijk hetzelfde probleem, maar dan met de diskette drive. Er was een A: en een B:, maar alleen de B leidde naar het diskette station, de A: was niet bruikbaar.

Heeft iemand zoiets wazigs als dit eerder meegemaakt? Het moet een hardware probleem zijn, want de installatie zelf is niets mis mee.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Haal hem er eens uit en installeer hem opnieuw. Ook helemaal leeg halen. Partities eraf enzo. En opnieuw formatteren.

Verwijderd

Ook een idee om je bios eens te gaan UPDATEN

• MrJT
megaleo schreef op 27 March 2003 @ 11:57:
Haal hem er eens uit en installeer hem opnieuw. Ook helemaal leeg halen. Partities eraf enzo. En opnieuw formatteren.
Dat heb ik gedaan na de 1e installatie, met als gevolg dat het probleem verplaatste........

en Tsjah, Bios update kan, maar hoeft niet nodig te zijn. Een zelfde machine als deze draaid al vrolijk op win98. (het zijn wel oude beestjes(p166, 32Mb))

• MrJT
Ik was vergeten te vermelden dat VOOR deze installatie, er smoothwall op heeft gedraaid (linux). Is er dan, m.b.t. het formateren, geen extra handeling nodig?

[ Voor 91% gewijzigd door MrJT op 01-04-2003 11:38 ]

• megaleo

megaleo

Special member

Ja. Je moet wel fdisk-en. Dus de hele partitie eraf gooien. En nieuwe partitie(s) aanmaken. :)

• MrJT
Ja, da hadk gedaan, en dat hielp nie....... :(
Ik heb ook voor de zekerheid nog ff fdisk /mbr gedaan, maar dat mocht ook nie baten.

• megaleo

megaleo

Special member

Mmm. Dan weet ik het ook niet. Probeer je hd eens te testen met zo'n testprogje van desbetreffende fabrikant. Kijken of er fouten opstaan en of je die eventueel nog kunt fixen.
Kan in sommige gevallen wel eens. :7
En dan nog eens fdisken, formateren enz.....

[ Voor 3% gewijzigd door megaleo op 01-04-2003 11:55 ]

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:40

Roel

screen -x addict

kun je geen clone van die pc maken die nog draait ? Hoef je ook windows niet opnieuw te installeren :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• MrJT
Hehe, ja dat had ik idd ook al bedacht. Maar het test proggie van Western Digital, werkt niet voor de ietwat oudere schijven, daarvoor moet ik contact opnemen met de support :(

• MrJT
Roel schreef op 01 april 2003 @ 12:10:
kun je geen clone van die pc maken die nog draait ? Hoef je ook windows niet opnieuw te installeren :)
Hmmm, zal ik eens bekijken........is een idee!

• MrJT
We strippen dat ding, want het is een hopeloze zaak :P

Verwijderd

Had hetzelfde probleem. Opgeloste dmv het volgende:
Booten met de windows 2k cd. Bij het eerste scherm geef je F3. Hierna druk je op "c". Dan start er een recovery console. Nu tik je in: "fixmbr" oid (als je "help" intikt staat het wel in de lijst met commando's). Nu rebooten en het zou weer goed moeten zijn. Suc6

• MrJT
Ik heb hetzelfde probleem nu op een andere machine gehad, het bleek aan de installatie cd te liggen :? ECHT vaaaaag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is het w98 of w98 SE? Mijn eigen ervaring is nl dat 98 nogal buggy is mbt de IDE-drivers; w98se levert een stuk minder problemen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euuh instalatie cd dus .. beter lezen |:(

[ Voor 95% gewijzigd door Fish op 05-06-2003 19:38 ]

Iperf

Pagina: 1