Toon posts:

CS dedicated server via netwerk naar I-net. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al de search gebruikt, maar leverde niks bruikbaars op, want bij sommige hield het op een gegeven moment op.

Wat ik dus wil doen, is een CS dedicated server opzetten met Adminmod/Metamod/HLguard/Statsme.

Ik gebruik Windows XP pro op een 3e pc als gameserver.
Met een Edimax 6004+ Router en Alcatel Speedtouch Home modem heb ik alles voor elkaar. (netwerk/internet/etc)

Alleen werk ik met statische ip-adressen.
Dus dat betekent dat de server 192.168.168.3 heeft en de overige pc's 192.168.168.1 en 2. (2 is van mijn vriendin)

Mijn probleem is hoe ik deze server naar het I-net kan aanmelden. Via de LAN gaat het goed, maar ik wil dit op het I-net toegankelijk maken.

De dedicated server meldt zichzelf aan bij de WON servers (zie ik aan de melding: Adding server to master xxx.xxx.xxx:27010, etc en ook de authorisatie)

192.168.168.3:27015 staat in de snelkoppeling van Cstrike als +ip. Een ander nummer (bijv 213.48.191.23, mijn hoofdpc) pakt hij niet.
Dan geeft hij een foutmelding: Couldn't allocate ip-adres.

Poort 27015 is gemapped naar 192.168.168.1 (3 werkt ook niet).

Hoe krijg ik het toch voor elkaar?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je zult je poort toch echt moeten mappen naar de server (.3 begrijp ik uit jouw verhaal). Ik bedoel, als er nu een cs pakketje bij je router binnenkomt flikkert die het heel netjes naar .1 en ja, als daar geen cs server draait heb je er weinig aan :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 27015 dus ook eventueel naar 3 (gameserver) en 1 gemapped, maar dat maakte niks uit? Hij ziet um gewoon niet.
Maar moet ik de server (192.168.168.3) dan gewoon een ip+ meegeven? of automatisch laten meegeven zoals het nu staat (192.168.168.3)?

Mijn 'hoofd'pc heeft eigenlijk ip 213.48.191.23 (maar staat in private range, je kan em wel pingen) en die heeft 192.168.168.1.
Op .1 draait GEEN server, wel op .3

Dus als ik het goed heb, moet ik deze mappen naar .3?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 11:51 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Hier heb je misschien wel wat aan:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, dat had ik al gelezen en dat werkte niet. Anders had ik deze topic niet gestart.

Verwijderd

haal dat hele +ip verhaal eens weg, bij mij werkt het wel namelijk :)

ik heb gewoon port geforward naar me server en toen werkte het :P

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:21
uhm je meot niet je interne ip proberen te joinen als je niet op je netwerk zit uiteraard :) hij stuurt dat soort requests namelijk niet door. als je van andere pc af joined gewoon je externe ip aangeven.

just checking of dat niet de fout is

Verwijderd

Topicstarter
Maar ondanks dat blijft hij 192.168.168.3:27016 aangeven.............

Externe IP? Ik weet juist niet wat het externe IP is/moet zijn?!
Ik heb het vermoeden dat het wel werkt, maar kan ik niet testen in een LAN. Misschien dat iemand van jullie kan proberen mijn servernaam en ip te achterhalen met HLSW ofzo.
HLDS voegt wel mijn server toe aan de Master server van WON. Dus dat is een goed teken.
Poort 27016 is geforwarded naar 192.168.168.3 en +ip is verwijderd in snelkoppeling.

Om te testen zal ik vanavond mijn server online zetten en de naam is: SeNTiNeL'S LaiR met alleen Assault en Assault2k.
Hoogstwaarschijnlijk komt er ook de_rotterdam ook op de server.

Ben benieuwd of het lukt en hoor het van jullie (hopelijk).

Verwijderd

Topicstarter
Update: de server is nu up and running.

Ik zou zeggen: probeer het eens. Laat me svp even weten of jullie m'n server ziet?
Vermeld ook het IP-adres.
Thnx alvast.

Verwijderd

Topicstarter
^^ KICK!

Heeft iemand het al geprobeerd mijn server te bereiken????
Ik wil graag dit in de lucht hebben om te testen of het werkt.

Msn me maar op sentine1@xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
^^ Kick......... again............

Ik dacht dat er hier mede cs-tweakers waren die me konden helpen.
Het enige wat ik wil weten is dat men gewoon met HLSW even mijn server gaat opzoeken en het IP-adres doorgeeft.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 15:14
eh zie ik het nu verkeerd of vraag je nu om je eigen externe ip adres? Log eens in op je router die geeft wel aan welk ip-adres hij extern gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik vraag om het IP-adres van de server (in het netwerk is hij 192.168.168.3, dus kan ik niet gebruiken voor de server)

Eh....... ik kan niet zien welke ip-adres hij extern gebruikt, maar standaard is het ip-adres voor de buitenwereld: 213.84.191.23

Het zal dat ip-adres toch niet zijn?!

Verwijderd

Het zal dat ip-adres toch niet zijn?!
ja ,je kan vanaf internet nooit naar een lokaal adres(vpn en consorten uitgesloten)
daarom heb je die router nodig.
als een client een connectie maakt op je wanip(bv 213.78.256.xxx:poort),ziet de router dat er een mapping is voor die poort en stuurd het door naar je locale server,die antwoord weer aan de client,maar wel via die router en het modem(213.78.256.xxx).

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 11:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:22:

192.168.168.3:27015 staat in de snelkoppeling van Cstrike als +ip. Een ander nummer (bijv 213.48.191.23, mijn hoofdpc) pakt hij niet.
Dan geeft hij een foutmelding: Couldn't allocate ip-adres.
+ip hoeft niet, laat dat maar weg in de snelkoppeling.
Gewoon +port 27015 (of 27016 als je zelf erop wilt spelen)

Je server-ip word dan 213.84.191.23:27015/6 en als je alles goed hebt ingesteld op je router dan moet men de server kunnen vinden.
Ik zie in je profiel dat je ADSL hebt, ik weet niet welk abo. maar ik kan met basic nog geen 4 mensen hosten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb, zoals je had kunnen lezen, de +ip niet meer in de snelkoppeling gezet.

Ik heb idd ADSL , maar dan de 768/128 abbo. (Basic abbo van Xs4all)
De server wordt wel toegevoegd aan de master WON servers (3x)
Damn..... Het zal toch niet waar zijn dat die 213.84.191.23:27016 gebruikt wordt?!

Blink, zou je vanavond ofzo met HLSW effe die server kunnen zoeken svp?. Hij staat nu online als het goed is.

En daarbij moet je ook voldoende RAM geheugen hebben. In mijn geval heb ik 512 MB met een PII 450.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 12:15 ]

Verwijderd

Ik zit nu op werk, dus heb geen HLSW tot me beschikking, ik zal even kijken of ik hem kan pingen. Als je op irc zit (q-net) spam gewoon #counter-strike.nl, etc even af of iedereen je server wil testen, vast wel iemand die reageerd.

Ping; Ik krijg geen reactie maar dat kan ook aan server hier op werk liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb idd IRC.......... Oke ik zal vanavond iemand op #counter-strike.nl vragen........ Thanx, nu komen we een stap verder.

En ja het kan kloppen dat je hem niet kan bereiken via werk, want meestal houdt de proxy of firewall het tegen. (zoals hier :( )

Heb effe wat rondgeneusd over het capaciteit van de ADSL.......
Het schijnt idd dat ik maar 4 man kan hosten op een 768kbit/128 server.
Ze gingen van 3 a 4 kb/s upload de man uit. gemiddeld zit ik op 16 kb/s.
Shit......... Nouja, als het goed gaat, ga ik misschien upgraden naar 1024/256 abbo.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 15:47 ]

Verwijderd

He ik heb het zelfde probleem met die router ik krijg die poorten neit open help ons aub?
Maar mag ik je msn? Sentinelo

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of je het al wist, maar je server draait gewoon. Je ip addres + 27016.

Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Virus.......... mijn msn is sentine1@xs4all.nl als je mijn post gelezen had.

Oc-addict.. klopt mijn server doet ut............ thanx to Irc #counter-strike.nl.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 11:42 ]

Pagina: 1