Toon posts:

Meerdere werkgroepen in WIN98

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik meerdere werkgroepen in windows 98 se aanmaken. Dit is een opdracht voor school, maar wij komen er niet helemaal uit. Wie kan ons hiermee helpen.

Wij hebben 4 eilanden (4 eilanden met 4 pc's per eiland). Wij moeten bijvoorbeeld van eiland a een werkgroep maken, en van alle eilanden samen. Van alle eilanden samen is er al een werkgroep. Nu moeten we nog werkgroepen van eiland a, b, c en d maken. Heeft iemand enig idee hoe wij dat moeten dan.

EDIT: Mijn excuses. Er is een volledig domein aangemaakt. Nu moeten wij aan dat domein werkgroepen gaan hangen......

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 14:47 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Nou, je kan een pc niet aan meerdere werkgroepen toekennen hoor.

Verwijderd

Weet je helemaal niet hoe je een werkgroep maakt?
Zodra ja namelijk een werkgroep in één van de computers in het netwerk " declareerd" bestaat hij.
Dus: in win98 bij de eigenschappen van je netwerk is het één van die tabbladen als ik het me goed herinner.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat ze bedoellen dat je een eiland een werkgroep maakt en van de hele klas een domein :+
En trouwens hier is gewoon een leraar voor die rond loopt in de klas...

[ Voor 28% gewijzigd door Y0ur1 op 27-03-2003 11:21 ]

• Dennis
YT-Croc schreef op 27 maart 2003 @ 11:20:
Ik denk dat ze bedoellen dat je een eiland een werkgroep maakt en van de hele klas een domein :+
Een pc kan toch niet tegelijkertijd aan een domein én een werkgroep zijn toegekend, dus lijkt me vrij nutteloos, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Kan je het niet zo doen dat je 1 pc als server aanmaakt in een werkgroep?

Of kan je alleen meerdere werkgroepen draaien met Windows XP of 2000?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Je kan geen meerdere werkgroepen draaien... je bent denk ik in de war met Domeinen oid. :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Dennis
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 11:21:
Of kan je alleen meerdere werkgroepen draaien met Windows XP of 2000?
Dat kan ook niet.

• Dennis
AdrianP schreef op 27 March 2003 @ 11:23:
Je kan geen meerdere werkgroepen draaien... je bent denk ik in de war met Domeinen oid. :)
Dat kan ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
YT-Croc schreef op 27 March 2003 @ 11:20:
En trouwens hier is gewoon een leraar voor die rond loopt in de klas...
Helaas zegt deze leraar weinig.....Het is meer zelf uitzoeken

Verwijderd

Topicstarter
YT-Croc schreef op 27 maart 2003 @ 11:20:
Zit wat in, maar dan andersom denk ik, want alle eilanden bij elkaar hebben al 1 werkgroep. Kan zoiets niet met een fileserver??? Dat we van dit eiland een domein maken.

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 11:28:
[...]

Zit wat in, maar dan andersom denk ik, want alle eilanden bij elkaar hebben al 1 werkgroep. Kan zoiets niet met een fileserver??? Dat we van dit eiland een domein maken.
Dan moet een een domain controller hebben, dus win2k adv. server of .NET server, hebben jullie die daar?

• Dennis
Luister, het enige dat kan en enigszins relevant is is 4 domeinen en dan met trust aan elkaar koppelen, verder is er geen enkele andere optie, zeker niet met zo'n dom OS als windows 98.

Verwijderd

Topicstarter
Nee :(. Kan je daar een link van geven?
Thnx alvast

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Meerdere werkgroepen op 1 Win98 PC is onmogelijk, hoor. Je kunt wel meerder werkgroepen in 1 domein gooien, maar anders ook echt niet.

Profile

• Dennis
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 11:34:
Kan je daar een link van geven?
Thnx alvast
Die software moet je maar aan die leraar vragen, maar als hij werkelijk heeft gezegd wat jij in dit topic vraagt kan die leraar zelf beter een ict-cursus volgen...

• Y0ur1
  • Niet online
ddc schreef op 27 March 2003 @ 11:33:
Luister, het enige dat kan en enigszins relevant is is 4 domeinen en dan met trust aan elkaar koppelen, verder is er geen enkele andere optie, zeker niet met zo'n dom OS als windows 98.
Dan moet je ook een 2k server hebben....

Verwijderd

Topicstarter
Moeten helaas met windows 98 doen. 1 pc mocht met linux, 1 met 98 en 1 met 2000. Maar die kerel die met 2000 bezig is, moet hem nog volledig installeren B)

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:34:
Nee :(. Kan je daar een link van geven?
Thnx alvast
loool gaat je geld kosten :P

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Win98 is zeker een DOM DOM DOM DOM OS :D

Geef mij maar WinXP _/-\o_

Profile

• Dennis
Zeg dan maar tegen je leraar dat er mensen zijn die slimmer zijn dan hij en dat die zeggen dat het niet kan >:).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het misschien wel verkeerd begrepen hebben, maar dat lijkt mij sterk. Het is les wissel, maar bedankt iig

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:39:
Ik zal het misschien wel verkeerd begrepen hebben, maar dat lijkt mij sterk. Het is les wissel, maar bedankt iig
wat heb je nou aan een leraar die niks uitlegd... beetje uitzoeken oke, maar als je nog niet eens weet hoe je een domein met 98 machines moet maken (wat niet eens kan zonder server) dan moet de leraar toch echt het eea uitleggen

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
ddc schreef op 27 March 2003 @ 11:21:
[...]
Een pc kan toch niet tegelijkertijd aan een domein én een werkgroep zijn toegekend, dus lijkt me vrij nutteloos, toch?
Jawel hoor, kan prima onder Win98. Onder Win2000 en WinXP inderdaad niet meer geloof ik, maar Windows 98 heeft daar geen enkele moeite mee..

• Dennis
Cpt.Morgan schreef op 27 March 2003 @ 11:44:
Jawel hoor, kan prima onder Win98. Onder Win2000 en WinXP inderdaad niet meer geloof ik, maar Windows 98 heeft daar geen enkele moeite mee..
Mja, dat gaat dus misschien wel, maar wel ongelooflijk kut. Zo kun je niet meer over je netwerk bladeren etc. etc.

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
ddc schreef op 27 March 2003 @ 11:53:
[...]

Mja, dat gaat dus misschien wel, maar wel ongelooflijk kut. Zo kun je niet meer over je netwerk bladeren etc. etc.
Op mijn werk (ongeveer 250 PCs verdeeld over 8 verdiepingen) gaat dit prima hoor (elke Win98 PC wordt op een domein aangemeld dat voor het hele gebouw hetzelfde is en daarnaast zitten de PCs van mijn afdeling in een aparte werkgroep) Je kunt prima over het hele netwerk bladeren, printers en bestanden delen etc... Je 'Network Neighbourhood' is dan je werkgroep en 'Entire Network' is het totale domein. Je kunt ook bij PCs van andere werkgroepen, dus het is wel zaak alles met passwords te beveiligen... Sinds we aan het overschakelen zijn naar Windows XP gaat dit dus inderdaad niet meer en staan alle PCs individueel onder één domein in de 'Network Neighbourhood'...

Edit: Op internet lees ik inderdaad dat het niet zou moeten werken, omdat je niet tegelijk op een domein en een werkgroep kan inloggen.. Toch draait het al 2 jaar zoals ik hierboven beschrijf...

[ Voor 15% gewijzigd door Cpt.Morgan op 27-03-2003 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand nou hoe het kan in 98 of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het.....
Dank u

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

We have just one world, but we live in different ones...

• blackd
  • Niet online
trance_fan: huiswerk moet je zelf doen
gebruik ook eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif en lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• blackd
  • Niet online
CodenameWeeMan schreef op 27 March 2003 @ 11:36:
[...]

Win98 is zeker een DOM DOM DOM DOM OS :D

Geef mij maar WinXP _/-\o_

en dit is een domme reply, want er zit geen argumentatie bij. wil je voortaan dit argumenteren?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.