[Zonnet] Postcodecheck onzin -> Annuleren aanvraag

Pagina: 1
Acties:

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 14:46
Ik heb half februari een Zonnet family abbo aangevraagd. Toen ik de postcodecheck deed stond er dat er capaciteitsproblemen waren en dat de aansluitingen per 13 april opgeleverd zouden gaan worden (7 weken wachten).

Toen ik al een tijdje niks meer vernomen had van Zonnet, versatel of KPN heb ik weer een postcode check gedaan (half maart) en tot mijn schrik was de oplevering weer een maand uitgesteld (+/- 10 mei). Dit bleken bij nader inzien weer 7 weken wachten te zijn. Nu blijkt dus als je een dag later weer een psotcodecheck doet, de oplevering ook weer een dag is uitgesteld.

Mijn conclusie, ze hebben geen flauw idee wanneer de oplevering is, dus gaan ze maar uit van 7 weken. Aangezien ik dit geen stijl vind, wil ik nu mijn aanvraag annuleren. Is er bij jullie bekend hoe dit moet (staat nergens op de site en de helpdesk is ook praktisch onbereikbaar) en of dit kosteloos kan?

Verwijderd

De KPN moet voor de oplevering van je wijkcentrale daar routers plaatsen, versterkers plaatsen, modemracks plaatsen en als die er nog niet ligt, een datalijn leggen. Dit moeten ze bij een heleboel centrales doen, en dat kan inderdaad een tijd duren.. Je kunt waarschijnlijk gewoon een brief sturen naar zonnet, en je abo opzeggen (WEL handtekening eronder zetten anders hoor je niks en wordt het niet gecancelled).

Verwijderd

Waarom via de helpdesk ?
Lijkt mij meer iets voor een afdeling contract registratie !

Wat staat er trouwens in het regelement over dit soort situaties ?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
en als je eens bij een andere provider de postcodecheck invult, wat komt er dan uit?
klik hier voor de postcodecheck van xs4all

• Peetman
De centrale is wel geschikt voor een Mxstream aansluiting.
Die family loopt alleen via Versatel en die hebben blijkbaar nog geen / te weinig aansluitingen.
Je krijgt tegenwoordig ook geen vast ip-adres meer bij een family abbo. En laat dat nou juist iets zijn wat ik wel graag wil hebben i.v.m. een mail en webservertje.

Verwijderd

dan kun je het beste een brief sturen waarin je zegt dat je je aanvraagt wilt opzeggen in verband met de uitstelling van de leveringsdatum. Zij zijn hierbij in gebreke gebleven en jij mag dus gewoon opzeggen, wel ff al je gegevens erop zetten inclusief een handtekening.

En je kunt dan om te controleren bijvoorbeeld 4 dagen later ff bellen of ze je opzegging al binnen hebben en verwerkt.

• Peetman
Ik vraag me af of ik ook binnen zonnet van een Versatel aanvraag naar een Mxstream aanvraag zou kunnen gaan -> Dus van een Family naar een Basic abbo.
Dan heb ik een hoger download (768 kbit ipv 512) en wel een vast ip-adres.
Pagina: 1