Hoe een tijdslimiet op programma's zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vroeg me dus af of dit kan. Mijn broertje is dus nogal verslaafd aan counterstrike en hij playt het zoveel dat mijn pa gisterenavond gedreigd heeft de computer (zijn eigen computer notabene!) uit het raam te flikkeren als hij niet stopte met spelen....en hij stopte niet met spelen :{
De computer heeft het overleefd (is ook niet uit het raam gesmeten :P ), maar mij is gevraagd om counterstrike te verwijderen...
Aangezien ik dit toch wel een beetje jammer vind voor hem, vreog ik me af of er software is die bij houdt hoelang een bepaald programma (in dit geval dus counterstrike) per dag runt en in kan grijpen als het programma een bepaald tijdslimiet overschrijdt.
Met zo'n programma is het dan wel weer mogenlijk om hem counterstrike te laten spelen, maar wat gematigder (en niet de hele tijd tot in de nacht)

Ik heb WIndows ME geinstalleerd (legaal, en er is geen hoop dat er iets anders op kan worden gezet, dus het zal een programma moeten zijn dat runt onder Windows ME).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wedden dat je broertje dan een manier zoekt om er onderuit te komen? Zou ik wel doen iig :). Misschien handiger om bijvoorbeeld de CS.exe te renamen en ergens te verstoppen. Als jij het nodig hebt zet je m terug, of alleen in het weekend bijvoorbeeld.

Je kan natuurlijk ook een tijdschakelaar in je broertje programmeren (lees: opvoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 12:27:
Wedden dat je broertje dan een manier zoekt om er onderuit te komen? Zou ik wel doen iig :). Misschien handiger om bijvoorbeeld de CS.exe te renamen en ergens te verstoppen. Als jij het nodig hebt zet je m terug, of alleen in het weekend bijvoorbeeld.

Je kan natuurlijk ook een tijdschakelaar in je broertje programmeren (lees: opvoeden).
Ik speel eigenlijk nooit counterstrike eigenlijk :)
Hij is zelf niet zo'n held met computers, hij zal wel proberen er onderuit te komen, maar met een beetje degelijk programma zal hem dat denk ik niet lukken...

En als ik cs.exe verstop, installeert hij de game denk ik gewoon opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om de cs.exe te renamen met een batch-bestandje wat je dan scheduled op een bepaald tijdstip. Probleem is alleen dat dit niet werkt wanneer cs.exe draait. Uiteraard ook een batch bestandje maken wat 'm weer terug renamed op een bepaalde tijd.

edit: Ok, game opnieuw installeren kan inderdaad ook |:(
Denk dat opvoeden toch nog de beste optie is....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:50
ik moet zeggen dat ik toch vind dat je een goede broer bent eigenlijk. Bemiddelen tussen je ouders en je broertje! _/-\o_

helaas heb ik geen oplossing voor je, maar ik denk wel dat die programma's er zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:32:
Misschien een idee om de cs.exe te renamen met een batch-bestandje wat je dan scheduled op een bepaald tijdstip. Probleem is alleen dat dit niet werkt wanneer cs.exe draait. Uiteraard ook een batch bestandje maken wat 'm weer terug renamed op een bepaalde tijd.

edit: Ok, game opnieuw installeren kan inderdaad ook |:(
Denk dat opvoeden toch nog de beste optie is....
Hmmm..als tweaker ben ik eigenlijk op zoek naar iets softwarematigs...en opvoeden wordt een moeilijke zaak met een verslaafde...er valt namelijk niet mee te praten...ik had ff een txt filetje gemaakt met de uitleg waarom cs weg was, en hij heeft eronder gezet
Fuck you and Die!!
en
Jij gaat klappen krijgen!!
:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Glacier schreef op 27 March 2003 @ 18:48:
[...]

Hmmm..als tweaker ben ik eigenlijk op zoek naar iets softwarematigs...en opvoeden wordt een moeilijke zaak met een verslaafde...er valt namelijk niet mee te praten...ik had ff een txt filetje gemaakt met de uitleg waarom cs weg was, en hij heeft eronder gezet

[...]

en

[...]

:{
Dan is opvoeden toch echt de enige manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een router hebt, kan je daar dan niet iets mee doen? Poorten dichtzetten ofzo?

Verder moet je puberende broertjes niet uit proberen te leggen waarom iets goed voor ze is, dat snappen ze toch pas over een paar jaar. Je kan z'n CD breken, installed 'ie ook niet opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet hoor, maar je speelt tog counterstrik via internet---> kabel eruit :) en dan 3 uur perdag ofzoo de kabel er weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

bonzz.netninja

Niente baffi

bots werken ook ;)

misschien kun je iets doen met die anti-rsi progs. er zijn hele gemene die dus zowel je t-bord als muis uitschakelen na een bepaalde tijdsduur. Anti-rsi progs zijn te vinden via google ;) uiteraard .....

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

(Ouderwetse) tijdschakelaar op de pc en zetten dat er een verborgen tool meedraait die precies om 19 uur (of wat dan ook) de pc uitschakelt.. ;)

edit:
Kan je geen "Power down" tijd in je (met een passw beveiligde) BIOS instellen?

[ Voor 29% gewijzigd door Ook op 27-03-2003 23:05 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkelijkste oplossing: afspreken hoe lang ie mag cs-en, en als ie niet kapt, hem er gewoon afschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn screensavers die de computer kunnen forceren om uit te schakelen, als je een systeem wachtwoord op je BIOS zet en die screensaver als taak automatisch uitvoert om een bepaalde tijd, dan kan je broertje weinig beginnen. Ik weet niet hoe computer n00b hij is, hij kan die taak natuurlijk disabelen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
al die PC zooi weet ie vast wel te ontduiken, andere methode dus;

Bied m een soort van tegenprestatie voor als ie minder CS speelt.... :)

Werkt vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

bonzz.netninja

Niente baffi

bonzz.netninja schreef op 27 March 2003 @ 19:34:
bots werken ook ;)

misschien kun je iets doen met die anti-rsi progs. er zijn hele gemene die dus zowel je t-bord als muis uitschakelen na een bepaalde tijdsduur. Anti-rsi progs zijn te vinden via google ;) uiteraard .....
Die programma's zijn vaak niet zo heel makkelijk te disable-en. En sommige houden iig logbooks bij. Als je broertje hem dus aflsuit, kun je dat terug zien.

Als je nou afspreekt dat hij niet daaraan mag zitten, en zowel, dan ros je zijn computer door het raam (of je broertje ;) )

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
HEbbie een firewall. Zonealarm geeft altijd een melding of een PROGRAMMA internet mag gebruiken of niet. Kan je in ZoneAlarm dan geen tijd erbij zetten dat dit programma het internet op mag???

Wat me ook te binne schiet, een tijdklok op de modem misschien??? Ligt er aan wat je voor internet hebt, maar met chello geneurt verder alles automatisch. Als je een router hebt kan je eventueel daar de tijdklok op zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door Morax op 27-03-2003 23:43 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
onderklok je VGA kaart met tot 75/75 ofzo, is de lol van CS ook gauw eraf ;)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello200 schreef op 27 maart 2003 @ 23:44:
onderklok je VGA kaart met tot 75/75 ofzo, is de lol van CS ook gauw eraf ;)
Woow :X er zijn mensen die dit niet als grapje zien.. Hier kunnen VGA kaarten dus niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:53
Normale optie: gewoon zelf verantwoordelijkheid laten hebben... maw: de beslissing bij HEM leggen... Zo doe ik 't ook bij t dochtertje van mn baas: zelf verantwoordelijk voor wat er gedaan wordt: Misbruik hiervan = waarschuwing, 2e keer = einde discussie.
Netnanny is een heel mooi proggie >:)

Bij mijn broertje zou ik het gewoon op server-nivo regelen: Roaming profiles, en op tijd beperken. Maar goed, da's omzeilen van het probleem, basis = je broertje, begin daar maar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 23:58
gewoon exe bestandje renamen idd.. Als het goed is is die gepatched naar de nieuwste versie dus kan ie niet zomaar opnieuw installeren..

of even zoeken in het register waar de cdkey staat en die veranderen..

[ Voor 22% gewijzigd door .GoO op 27-03-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Morax schreef op 27 maart 2003 @ 23:35:
HEbbie een firewall. Zonealarm geeft altijd een melding of een PROGRAMMA internet mag gebruiken of niet. Kan je in ZoneAlarm dan geen tijd erbij zetten dat dit programma het internet op mag???

Wat me ook te binne schiet, een tijdklok op de modem misschien??? Ligt er aan wat je voor internet hebt, maar met chello geneurt verder alles automatisch. Als je een router hebt kan je eventueel daar de tijdklok op zetten.
En dan sluit ie ZoneAlarm af ("Exit Zap") en dan .....

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:30
Kan je niet InternetKostenBeheersing van KPN instellen? normaal is het de bedoeling dat je aangeeft hoeveel een persoon mag gebruiken maar dat valt best wel te faken... en voor zover ik me kan herinneren sluit internet echt behoorlijk goed af...
Mail me maar ff als je het wilt hebben, je moet je namelijk eerst bij KPN registreren voordat je het kan downloaden.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Kun je niet op het moment dat ie moet kappen muis en tobo meenemen ofzow >:) ?
Anders gewoon ff op de gang zetten, comp afsluiten en stroomsnoer meenemen...

Erg omslachtig maar het werkt wel :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

je broertje dwingen 4 dagen non stop te csen.

Beste is gewoon dat joch op te voeden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
UUhhhmmmm..... Ik heb zelf ook ZoneAlarm gehad. Als je er een pass op zet kan je:
- Geen instellinen veranderen
- Niet uitzetten
- niet uninstallen zonder dat je het password hebt.

En anders.......
Bios w8woord en uitzetten alsie niet meer mag

[ Voor 16% gewijzigd door Morax op 28-03-2003 00:35 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Tis dat je ME hebt. Al die leuke trucjes met profielen en taken kun je zo omzeilen. (met XP kun je nog leuke dingen met policies doen :/ mja)

Je enige mogelijkheden zijn dus:
• een programma zoals je zelf al beschreef; ik ken er helaas geen.
• handigheidje dat je broertje niet kent. Dat handigheidje zal dan wel zelf moeten kunnen ingrijpen op het moment dat je broertje aan het cs'en is (of hebben jullie een netwerk?) Er zijn zat manieren om een computer remote uit te zetten of op zijn minst iets te doen waardoor het cs'en niet meer mogelijk wordt.
• hardware disablen: aan stekkers gaan trekken.
• broertje bijbrengen dat het niet mag. Dit mag niet alleen straf zijn als het niet gebeurd, maar ook enige motivatie als ie wel op tijd komt. Ik heb zelf ook een broertje die er net uit begint te komen, dus ik weet hoe onmogelijk dat kan zijn.. "gelukkig" heeft ie cs nog maar pas ontdekt. Hij let daarbij beter op zijn tijden dan ik deed op zijn leeftijd :)

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een BIOS paswoord biedt absoluut uitkomst. Wij hebben hier 5 van die freaks tussen de 6 en 14 jaar en het werkt als een speer. Alleen ouders weten het paswoord. Er mag dus alleen op vaste tijden worden gegamed na toegang van de ouders en dan nog alleen als het werk gedaan is, kamer opruimen, huiswerk doen etc. Spelen ze te lang door, dan volgen er sancties voor de volgende keer. Wedden dat ze meedoen, want gamen hoort er bij en het liefst nog met een hele berg vriendjes er bij. Dusse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Als je echt bruut in wilt grijpen kan je ook een tijdschakelaar tussen de pc en het stopcontact hangen... Instellen op aflopen, een uur oid, na dat uur *ZZZzzzzz * en uit (-: Lost het probleem niet echt op, maar toch wel leuk (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 23:47:
[...]

Woow :X er zijn mensen die dit niet als grapje zien.. Hier kunnen VGA kaarten dus niet tegen :)
niet tegen onderklokken? waarom niet :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat je geen XP hebt.
kon je zo tweak XP installeren en dan tijd instellen om de pc uit te schakelen :)
mooie overstap naar xp?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Kan je anders niet met poledit het starten van CS disablen, kan je evt. ook
toegang tot de CD_Rom ook disablen zodat herinstallatie niet mogelijk is.

Evt. kan je ook folderguard gebruiken, dan heb je een soort van NTFS op je windows ME bak en kan je je broertje rechten ontnemen op de CS map, ook kan je hier internet mee beperken.

http://www.winability.com/folderguard/
What you can do with Folder Guard:

Actually hide files and folders
Make files and folders read-only for real
Protect files and folders with passwords
Prevent users from installing unauthorized programs
Prevent users from running programs from the floppy disks
Prevent users from reformatting local drives
Restrict access to the Dial-Up Networking settings
Prevent access to the Date/Time settings
Monitor the logon and disable the CANCEL button on the password window
Restrict access to Control Panel and other resources
Restrict software downloads from the Internet
Restrict the Save As Wallpaper command
And much more...

[ Voor 92% gewijzigd door Luppie op 28-03-2003 11:36 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-10 16:59
Glacier schreef op 27 maart 2003 @ 12:31:En als ik cs.exe verstop, installeert hij de game denk ik gewoon opnieuw :)
Dan verstop je de CD toch ook. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn hoor. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Maniakje schreef op 28 March 2003 @ 20:34:
[...]
Dan verstop je de CD toch ook. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn hoor. :)
Maak ie een ISO ofzow...

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schedulen een taak die C:\CON\CON uitvoert (of is dat verholpen in WinME ?) op een bepaald tijdstip.
Gegarandeerd een blauw scherm :+
(bekende win9x bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 01:23:
schedulen een taak die C:\CON\CON uitvoert (of is dat verholpen in WinME ?) op een bepaald tijdstip.
Gegarandeerd een blauw scherm :+
(bekende win9x bug)
de con/con bug is idd verholpen in Windows ME. Je krijgt geen blauw scherm meer, maar een onbenullige foutmelding (windowtje).

C:\>_

Pagina: 1