Toon posts:

[RAS] Meerdere ISDN adapters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan om een RAS server neer te zetten die tevens als proxy gaat draaien. Nu wil ik graag meer dan dual isdn snelheid hebben (128kbits) , kan ik dan simpelweg er gewoon nog een isdn adaptertje bij in knallen , waardoor ik dus 2 x 128kbits = 256 kbits krijg of is dit niet mogelijk?

Met name overdag zal er gebruik worden gemaakt van de Proxy, 's avonds zal er veel met RAS gewerkt worden.

OS wat ik wil gaan gebruiken is of NT4 of Win2k (heb ik nog licenties van liggen) , of kan ik toch beter een anders OS nemen (lijkt me niet, toch?)

nb. ik heb gezocht naar isdn kaartjes met 2 ingangen, ze bestonden volgens mij wel (diva kaartje) maar kan ze nu niet meer vinden.....

Verwijderd

Je zou ook eens kunnen kijken naar ISDN-30 Hiermee is het mogelijk om tot max 30x een 64kb lijn te stapelen. Echter ik weet niet hoe een internet provider hier mee omspringt. Zijn er geen Kabel/Adsl/SDSL oplossingen beschikbaar? Dan heb je het Proxy probleem in ieder geval al opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 10:43:
Je zou ook eens kunnen kijken naar ISDN-30 Hiermee is het mogelijk om tot max 30x een 64kb lijn te stapelen. Echter ik weet niet hoe een internet provider hier mee omspringt. Zijn er geen Kabel/Adsl/SDSL oplossingen beschikbaar? Dan heb je het Proxy probleem in ieder geval al opgelost.
Die oplossingen zijn wel beschikbaar maar wegens budget nu nog niet mogelijk, vandaar deze oplossing.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 10:52:
[...]

Die oplossingen zijn wel beschikbaar maar wegens budget nu nog niet mogelijk, vandaar deze oplossing.....
Wat denk je wat het kost als er 4 ISDN lijnen plus minus 8 uur per dag open staan? Ik denk dat een ADSL oplossing dan stukken goedkoper is!

Verwijderd

Topicstarter
er wordt echt maar sporadisch ge-internet, dat weegt niet op tegen de kosten van ADSL of Cable....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:14:
er wordt echt maar sporadisch ge-internet, dat weegt niet op tegen de kosten van ADSL of Cable....
Uh... de vaste lasten van 2 IDSN lijnen komen al redelijk in de beurt van een goedkope ADSL, nog los van de kosten voor een provider die meerdere ISDN connects toestaat. Wanneer het internet verkeer daadwerkelijk zo minimaal is, moet je dat ook met een gebundelde ISDN af kunnen toch?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
* Sundead heeft zelf ook met de eicon diva's gewerkt en was er wel zeer over te spreken.

Overigens hier nog een linkje naar een site waar nog BRI adapters verkocht worden:

http://www.telec.nl/avm/avmactive.asp

Bedenk wel dat er geen 256 kbit lijnen kunnen worden gerealiseerd, allereerst zal de provider dit (hoogstwaarschijnlijk) niet ondersteunen, en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog nooit een koppeling heb gezien tussen meer dan 2 kanalen (de bonded 128kbit)

Enigste capaciteits uitbreiding die je hiermee wint zal in de vorm van parallel inbellen resulteren tot hogere througput, echter wel gescheiden van elkaar. succes in ieder geval

Verwijderd

Tsja ik weet niet wat jij bedoeld met sporadisch internetten. Maar stel je internet een uur per dag over 4 isdn lijnen, dan kost je dat toch ongeveer 138 euro per maand. (20 werkdagen) Voor veel minder heb je een kabel/adsl verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
martijntje : maybe heb je toch gelijk, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb, zal het eens overleggen met de "officiers" hier :P
Ik zou dan eventueel via PC-Anywhere kunnen gaan werken ipv RAS....

Sundead : bedankt voor de link! Wel een duur apparaatje trouwens.....maargoed , dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 11:49:
Ik zou dan eventueel via PC-Anywhere kunnen gaan werken ipv RAS....
Je hebt toch nog een win2k (server) licentie?? Gebruik dan gewoon Terminalserver! Werkt een stuk sneller dan dat PC anywhere.

Verwijderd

Topicstarter
het is een win2k licentie en geen win2k server licentie, of kan ik met een win2k licentie ook gewoon terminal server draaien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:54:
het is een win2k licentie en geen win2k server licentie, of kan ik met een win2k licentie ook gewoon terminal server draaien?
Nope, Misschien kun je iets doen met Extern buro blad? Volgens mij zit dat ook in win2k sinds sp3 :? Anders Windows XP gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Thx for the reply's mensen... ik zal het toch eens overwegen om over te stappen op ADSL oid, lijkt me toch wel veel verstandiger!
Pagina: 1