Toon posts:

Internet, ene keer wel andere keer niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. Ik zit hier op @Home met een Win 98 SE installatie. Het probleem is, dat de verbinding regelmatig wegvalt (ook pingen werkt niet meer). En da's irritant natuurlijk.
Ik heb geen firewall geinstalleerd o.i.d., sterker nog: nadat ik de PC geformateerd had, bleef dit probleem zich voordoen.

Ik dacht, dat ligt dus aan @Home. Maar nu heb ik er een Freesco computer even snel tussen gezet om te kijken of de verbinding daar ook wegvalt.... nee dus!
Nu ben ik het volgende te weten gekomen als de verbinding op de Win-pc wegvalt dan kan ik nog wel steeds m'n Freesco pingen, vanuit Freesco (SSH verbinding) kan ik ook nog steeds website pingen, maar vanuit m'n Win-98 PC ligt de verbinding met het internet plat.

Kort samengevat: Ik behoud m'n internetverbinding tot aan m'n Freesco, de verbinding tussen de Win98-pc en Freesco is ook nog in orde maar toch valt de internetverbinding tussen Freesco en Win98-pc weg, als ik @Home rechtstreeks in m'n PC plug dan valt die ook zo nu en dan weg.

Het is dus duidelijk dat er iets op de Win98-pc niet in orde is. Maar ik kan maar niet ontdekken wat. Andere netwerkkaart heeft ook niks geholpen. Dit had ik al verwacht, maar je probeert wat he...

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken?? :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hey Tjomp,

Welkom @ got, je bent 1 van de weinigen die ik bij zijn eerste post op GoT een dergelijke goede startpost zie maken. Hiervoor mijn complimenten. :)

Je zegt dus in princiepe dat je niet meer kan internetten via de Freesco terwijl de internet verbinding wel aanwezig is. Maar je kan nog wel de Freesco bereiken, dit vind ik heel vaag aangezien het _zou_ moeten werken.

Maar kan je me vertellen hoe jij het oplost, of is het het geval dat na 2 minuten je wel weer kan internetten, of dat je na een reboot van de 98 machine weer kan internetten ?

Heb je ook al eens een andere OS dan win98 uitgeprobeert ?
Als jij een trace uitvoert terwijl de verbinding weg is (tracert <website>) waar stopt hij dan ?
Kan je ook een proberen om andere/meer dns servers in te stellen ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het compliment Airwolf :)

Inderdaad, de verbinding blijkt alleen weg te vallen op m'n Win98 PC. Of de stekker nou rechtstreeks in die PC zit, of via Freesco: alleen op Win98 valt ie weg terwijl als die Freesco-PC erbij staat, blijft de verbinding tussen deze 2 PCs' wel in takt.

9 van de 10x komt de verbinding vanzelf weer terug. De ene keer na zo'n 10 seconden, dat is nog te doen, soms na 1 of 2 minuten, en soms is een reboot noodzakelijk. Op het moment dat de verbinding weg is, kan ik ook niet met winipcfg mijn IP-lease vernieuwen.

Wat ik me net ineens herinner, en dat maakt het probleem m.i. nog vager, is dat
bestaande verbindingen niet altijd wegvallen. Ik bedoel, een download via DirectConnect gaat vaak wel door, ik kan door blijven chatten via MSN (en krijg ook antwoord terug).... Meestal, want als de verbinding 1 of 2 minuten weg dan houden deze 2 het ook voor gezien.
Meestal valt de verbinding weg op het moment dat er een nieuwe connectie moet worden gemaakt, zoals een nieuwe webpagina openen, of als je je mail checkt in Outlook.

Ik heb nog geen ander OS geprobeerd (ouwe PC). Ik weet wel dat het niet aan deze install van Win98 ligt, want als ik een andere taal van 98SE installeer, dan heb ik hetzelfde probleem.
Traceren zal ik proberen uit te voeren (Als dat dan nog werkt) zodra de verbinding weer wegvalt.
DNS server kan ik vast wel veranderen, maar weet je een goede server?
Ik heb van @Home al per uitzondering, een nieuw CC nummer gekregen met het idee dat iemand mij wellicht op de een of andere rare manier kan treiteren... maar dat helpt ook niks.
Kabelmodem al een uur uitgezet en opnieuw laten inloggen helpt ook niks.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 10:49 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:35
In welke regio woon je? In 's-Hertogenbosch eo zijn er problemen met het wegvallen van de internetverbinding. Hier is al veel over te doen geweest (zoek een op het forum naar 'Het grote @home problemen topic' oid).

Probeer een het volgende, kabel direct in de win98 machine, als de verbinding nu wegvalt START > UITVOEREN > WINIPCFG. Probeer dan eens het IP adres vernieuwen.

Hoe heb je verder je instellingen staan? DHCP/DNS enz. DNS servers van @home zijn uitermate onbertouwbaar, probeer in plaats hiervan eens DNS servers van UUnet/WorldCom 193.79.242.39 en 193.79.251.39.

[ Voor 3% gewijzigd door Domino op 27-03-2003 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn IP adres vernieuwen heeft geen zin, ik krijg telkens weer dezelfde toegewezen. Ikzelf woon in de omgeving van Groningen, en vrienden van mij kennen die probleem niet.

Ik zal m'n DNS eens gaan veranderen.... wie weet!

Ik heb net geprobeerd te tracen als ik geen verbinding heb... lukt niet. tracert www.google.nl bleef gewoon uit... Hij pakt dus al niet eens de eerste hop naar Freesco...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 11:20 ]