Toon posts:

P4G8X deluxe overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om wat meer snelheid te toveren uit mijn P4G8X deluxe er is aleen 1 probleem. zodra ik de fsb verhoog boven de 145 mhz valt mijn onboard geluid uit. Voor de rest loopt het systeem soepel en is er zelfs geen temperatuur verschil te bemerken (hij blijft full load 52 C) nu draai ik momenteel een fsb van 160 mhz dat draait ook gewoon super aleen dat geluid blijft een beetje parten spelen. (ik heb nu de vcore ligt verhoogd en hij word nu 58C full load). Overige specs: P4 2800 @ 3360 mhz PC 400 Samsung geheugen draaiend op 160 MHZ cas 2,2,2

Verwijderd

Je moet je pci/agp lock op 33/66 laten staan.
Verder, je weet dat je of via een gemodde bios of via wpcredit je geheugen timings moet veranderen wil je meer agressieve timings krijgen op hogere fsb's? Deze worden namelijk ongeacht wat er in de bios staat naar relaxte timings gezet boven een bepaalde fsb.

Verwijderd

Topicstarter
mijn pci agp lock staat uiteraard gewoon goed. Dat van die timings wist ik neit maar dat zal ik even nakijken. Maar mijn sound probleem is nogsteeds neit opgelost :(

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
hee.. dat probleem had ik eerst ook.. maar heb het inmiddels opgelost. Mijn p4 2,4 loopt nu lekker op 3.15 ghz.. dit probleem lost je op door in de bios.. de juiste irq kanaal van je on board chipje af te schermen.. ik heb voor onboard irq 11 gekozen en er zat een optie bij de bios die irq kon uitsluiten voor conflicten ofzo..ik zit nu op me werk.. dus kan de precieze procedure niet beschrijven.. maar succes.. alles staat in de manual als goed is. ;)

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Ben ook bezig op dit moment....

Heb mijn 2,66Ghz op dit moment op 3.1Ghz staan met een temperatuurtje van 33 (Asus temp) .. >:)

Thermaltake Xaser III kastje met nog gewoon een Intel cooler erop..

Ben het probleem met het geluid nog niet tegengekomen (nog geen boxen aangesloten...

Heb hem nu op 155 Mhz lbrommen ,... en ga nog de lucht in...

Ik gebruik Dane-elec 2700 (2*512) geheugen, ( ja,ja ,... maar ik kon er goedkoop aankomen)

(Tussendoortje ; Weet iemand de beste instellingen voor dit soort geheugen? )

en hoe kan ik er achterkomen dat ze echt dual channel functioneren?

Verwijderd

Dat het geluid niet meer werkt is een bekend probleem geloof ik.. Er was een Abit plankje dat precies hetzelfde probleem had..weet alleen niet meer welke :D De oplossing is een geluidskaartje :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

De oplossing is niet een andere geluidskaart en je ook heb je je instellingen niet goed staan.

Het is een heel simpele oplossing aangezien ASUS nog steeds niet weet hoe je een AGP/PCI lock moet programmeren/fabriceren.
Stel in je bios je AGP/PCI speed handmatig in en dan niet op 66/33 maar op 67/34. Hierna zal je geluid altijd blijven werken op ongeacht welke FSB snelheid dan ook.
Probeer het maar, dit is gewoon het geval bij ASUS boarden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

Freelancer schreef op 27 maart 2003 @ 13:11:
Ben ook bezig op dit moment....

Heb mijn 2,66Ghz op dit moment op 3.1Ghz staan met een temperatuurtje van 33 (Asus temp) .. >:)

Thermaltake Xaser III kastje met nog gewoon een Intel cooler erop..

Ben het probleem met het geluid nog niet tegengekomen (nog geen boxen aangesloten...

Heb hem nu op 155 Mhz lbrommen ,... en ga nog de lucht in...

Ik gebruik Dane-elec 2700 (2*512) geheugen, ( ja,ja ,... maar ik kon er goedkoop aankomen)

(Tussendoortje ; Weet iemand de beste instellingen voor dit soort geheugen? )

en hoe kan ik er achterkomen dat ze echt dual channel functioneren?
LoL ik heb pcies hetzelfde mobo/geheugen/cpu :D maarjah, ik krijg em niet boven de 3ghz uit, trekt me voeding gewoon niet :S

btw..
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 10:31:
Je moet je pci/agp lock op 33/66 laten staan.
Verder, je weet dat je of via een gemodde bios of via wpcredit je geheugen timings moet veranderen wil je meer agressieve timings krijgen op hogere fsb's? Deze worden namelijk ongeacht wat er in de bios staat naar relaxte timings gezet boven een bepaalde fsb.
waar stel je dat in met wpcredit? ik kan het namelijk nergens vinden..

[ Voor 24% gewijzigd door Chop2000 op 28-03-2003 13:56 ]

niks

Verwijderd

Chop2000 schreef op 28 March 2003 @ 13:50:

waar stel je dat in met wpcredit? ik kan het namelijk nergens vinden..
Dat zal ik vanavond hier dan posten, ik heb het op papier staan, thuis :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb ook een Asus met AGP-PCI lock, en standaard is ie 67/33, dus Asus kán het wel ;)

Behalve dat probleem met het geluid nu, is de P4G8X eigenlijk een heel lekker bordje om over te klokken. Gooi er twee reepjes PC3200 en een CPU met een goede stepping in, lock AGP en PCI en je komt lekker hoog => en wat meer is, je bereikt dan ook erg lekkere bandbreedtes.

Verwijderd

Ok, zoals beloofd.

http://www.sjbentley.btinternet.co.uk/asus.htm

Veel beter en duidelijker dan ik het zou kunnen uitleggen.

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Rick2001 schreef op 27 March 2003 @ 22:45:
De oplossing is niet een andere geluidskaart en je ook heb je je instellingen niet goed staan.

Het is een heel simpele oplossing aangezien ASUS nog steeds niet weet hoe je een AGP/PCI lock moet programmeren/fabriceren.
Stel in je bios je AGP/PCI speed handmatig in en dan niet op 66/33 maar op 67/34. Hierna zal je geluid altijd blijven werken op ongeacht welke FSB snelheid dan ook.
Probeer het maar, dit is gewoon het geval bij ASUS boarden.
TANX _/-\o_ ik heb het gedaan en voila .... 't is working ... :*)
Pagina: 1