Ik heb een DrayTek Vigor 2200E, en ik wil graag een computer inrichten met Windows 2000 Server (voor Internet en lokaal netwerkje). Ik heb twee computers (Windows 2000 Professional en Windows 98) die dan clients worden. Nu vraag ik mij af, omdat er een server tussen de router en werkstations komt, gaat dit ten koste van de snelheid van de Internetverbinding, of overdracht van data tussen werkstations? Heb de search gebruikt maar niet echt veel concreets kunnen vinden hierover...
Volgens mij kun je de Draytek prima gebruiken voor het delen van je internet verbinding.
Als je alle drie de machines op de Draytek aansluit,
hebben ze een 100mbit verbinding met elkaar: dat is snel genoeg als
je geen bijzonder zwaar netwerkverkeer denkt te genereren.
Zijn er specifieke wensen voor de server (DHCP, DNS, ...)
:: beter gebakken lucht, dan geen lucht ::
Specs @ home
Nee niet echt speciale wensen, dit is meer om uit te testen :-)psychopot schreef op 27 March 2003 @ 09:59:
Volgens mij kun je de Draytek prima gebruiken voor het delen van je internet verbinding.
Wil het zaakje beetje goed dicht timmeren, maar dit moet niet ten koste gaan van de snelheid. Weet dus niet zeker of dat kan. M'n router deelt nu netjes de IP adressen uit, dat kan ik toch gewoon zo laten met Windows 2000 Server? De Draytek heeft van zichzelf een prima firewall, en outgoing traffic wil ik met ZoneAlarm Pro beveiligen. Of kan ik dat beter anders doen?
Ligt het aan mij of snap ik niet precies wat je wilt gaan doen.Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 09:52:
Ik heb een DrayTek Vigor 2200E, en ik wil graag een computer inrichten met Windows 2000 Server (voor Internet en lokaal netwerkje). Ik heb twee computers (Windows 2000 Professional en Windows 98) die dan clients worden. Nu vraag ik mij af, omdat er een server tussen de router en werkstations komt, gaat dit ten koste van de snelheid van de Internetverbinding, of overdracht van data tussen werkstations? Heb de search gebruikt maar niet echt veel concreets kunnen vinden hierover...
Wil je de 2000 Server internet laten delen en als router laten werken, of ga je de server er gewoon bij zetten? Beide zal geen merkbaar verschil in snelheid geven, overigens.
Nu ik het zo terug lees staat het er inderdaad een beetje vaag, sorry. Maar ik wil de server er gewoon bij zetten. Daar komt het op neer.elevator schreef op 27 maart 2003 @ 10:09:
[...]
Ligt het aan mij of snap ik niet precies wat je wilt gaan doen.
Wil je de 2000 Server internet laten delen en als router laten werken, of ga je de server er gewoon bij zetten? Beide zal geen merkbaar verschil in snelheid geven, overigens.
Omdat je niets meer doet dan een workstation bij plaatsen, merken je andere PC's het niet eens als ze naar internet toe gaan, dus ga je er zeker niets van merken.
Mooi, dat wilde ik even zeker wetenelevator schreef op 27 maart 2003 @ 10:13:
Omdat je niets meer doet dan een workstation bij plaatsen, merken je andere PC's het niet eens als ze naar internet toe gaan, dus ga je er zeker niets van merken.
En als ik nu de router op de server zet, en de werkstations via een switch naar de server. Merk ik het dan wel?
Wat bedoel je precies met de router op de server?
Normaal gesproken heb je in een netwerk het systeem, dat alle apparaten (PC's, servers, routers, e.d.) elkaar zien, even uit de FAQ geleend:

Dus de router op de server zetten, kan je niet echt, tenzij ik je niet goed begrijp..
Normaal gesproken heb je in een netwerk het systeem, dat alle apparaten (PC's, servers, routers, e.d.) elkaar zien, even uit de FAQ geleend:

Dus de router op de server zetten, kan je niet echt, tenzij ik je niet goed begrijp..
[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 27-03-2003 10:19 ]
Zo?elevator schreef op 27 maart 2003 @ 10:18:
Wat bedoel je precies met de router op de server?
[afbeelding]
ROUTER
|
SERVER
|
SWITCH
| |
PC1 PC2
Tja ;-) Je server zal dan moeten routeren en dus zal je daar theoretisch een vertraging van ondervinden - praktisch is dit niet merkbaar.Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 10:23:
[...]
Zo?
code:
1 2 3 4 5 6 7ROUTER | SERVER | SWITCH | | PC1 PC2
Dank u. Ik weet genoeg.elevator schreef op 27 March 2003 @ 10:50:
[...]
Tja ;-) Je server zal dan moeten routeren en dus zal je daar theoretisch een vertraging van ondervinden - praktisch is dit niet merkbaar.
Pagina: 1