email, attachment spoorloos

Pagina: 1
Acties:

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
ik heb hier een NT 4 (SP6) server met Exchange 5.5 (SP4).
Werkstation is windows 98se met Outlook 97.

Als er een email met attachment naar bepaalde adressen gestuurd wordt, kom de email wel aan, maar het attachment verdwijnt spoorloos.
Als dezelfde email met attachment naar hotmail.com gestuurd wordt, komt deze goed aan.
Als dan vanuit hotmail.com de email met attachment doorgestuurd wordt, komt deze ook goed aan op de uiteindelijke bestemming.

Ik zie nergens in de event viewer een foutmelding, ook krijgt de verzender geen foutmelding terug.
Er blijft ook geen email in de queue hangen.
Bij de ontvanger verschijnt ook geen foutmelding.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Ze hebben een virusscanner die attachements automatisch verwijderd in geval van "verdachte" attachements? Thuis heb ik een zo´n virusscanner die dat doet en regelmatig krijg ik vragen ofdat ik dat leuke progje gehad heb wat ze doorgestuurd hebben :)

.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

--foute repy--

[ Voor 98% gewijzigd door Eijkb op 27-03-2003 09:41 ]

.

• rreevvss
Ik denk niet dat dat het probleem is. Want via hotmail.com komen de email met dezelfde inhoud+attachments gewoon aan.

Maar ik zal 't voor de zekerheid toch wel even navragen :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Stuur je wel echt met een attachment, of stuur je ze via bv. Word of Excel als inline attachment (dus dat het document al leesbaar is in je mail). Dat laatste gaat vaak mis.

• rreevvss
Er zit zeker een attachment aan.
In de "verzonden items" zitten de attachments er namelijk nog gewoon in.

Verzender en ontvanger hebben beide de laatste Sophos scanner erop staan.
Die geeft een popup melding als er een virus in een bestand zit. Dus zit zou duidelijk opgemerkt moeten worden.
De verstuurde bestanden zijn trouwens steeds Excel bestanden. En worden handmatig als attachment toegevoegd aan de email.
Pagina: 1