Wederom lop.com

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 09:28

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het zal inmiddels wel een bekend fenomeen zijn, lop.com. Er zijn al verscheidene topics over met hints en tips over hoe je er van af komt. Helaas mochten deze bij mij niet baten. Elke keer als ik reboot en IE opstart krijg ik onderin een balk van lop. Ik klik 'm wel elke keer weg, maar irriteer me er mateloos aan dat IE zelf als startpagina naar tfil.passthrough.com oid gaat (tfil is zo'n alternatieve naam voor lop, ze hebben er meerdere).

Ik heb het volgende geprobeerd:
Registry
- Alles waar lop in voorkwam weg
- Alles waar tfil in voorkwam weg
- Settings van IE aangepast zodat ik weer naar google.com ga bij starten
Ad-Aware 6
- Detecteren en weggooien van alles wat hij vindt
Lokaal
- Cookies dir leeg
- Pagina die opstart (wazige zvxiduhsmn.htm naam) aanpassen en niets laten doen

Toch is het elke keer hetzelfde geintje... ik wordt er helemaal depri van. Ik kom er echt niet van af :(

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

2 suggesties:

- Probeer Spyware Search & Destroy eens ?
- Heb je Ad-Aware up-to-date gehouden met de update functie?

[EDIT]

Oh, en nog een: Check eens of de Ignore list van Ad-Aware wel leeg is. Vanwege het continue kat-en-muis-spel tussen spyware en anti-spyware zou dat wel eens een truuk kunnen zijn om die LOP te laten staan. Klein kansje, maar toch...

[ Voor 45% gewijzigd door JumpStart op 27-03-2003 09:34 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

safe mode dan pc checke

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

mmhz, ik heb er niet echt ervaring mee, maar als je Windows XP hebt kun je msconfig wel eens doorzoeken. Wellicht start hij elke keer weer een bestandje die je systeem weer vern*ukt.. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aangezien het om IE gaat WOS --> SA :)
In WOS had ik trouwens nog even om je OS gevraagd: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 ;)

De uninstaller van de website had je ook al gebruikt? http://lop.com/new_uninstall.exe
Geeft niet bepaald enige garantie dat er ook maar iets verwijderd wordt, maar niet geschoten is altijd mis :P

Ik zelf heb voor de buurman laast de laffe methode gebruikt: met system recovery teruggaan naar een datum voor de infectie

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Oplossing voor LOP.COM gevonden

Deze al geprobeerd? Lop.com blijkt dus ook tjar.com te heten en heeft nog veel andere namen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ja, die thread heb ik gezien...

Oh ja.. OS vergeten..dat is dus Win2k met SP3

Spyware Search & Destroy vindt na Ad-Aware nog veel meer :D (ja, daar ben ik blij om), dus misschien dat het daarmee dan eindelijk afgelopen is.

---
Na reboot en check lijkt ie er van af te zijn :D, mijn dank is zeer groot!

[ Voor 111% gewijzigd door Kaastosti op 27-03-2003 10:13 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Ik weet dat het probleem al was opgelost, toch nog even dit bericht.
Ik heb hem zelf weten te verwijderen met PestPatrol, deze tool kan tevens andere 'Pests' uit je computer verwijderen (voor mensen die soms te snel klikken ;))

http://www.pestpatrol.com/downloads/eval/download.asp

Verwijderd

wat is het eigenlijk dat lop.com? aangezien ik het ook 2 keer op mn ouwe pc heb gehad?? en ik er SCHIJTziek van werd? ik kreeg echt neigingen om die lui met een ijzeren staafje te bewerken maargoed..

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:18

Brazza

Byte me!

En die uninstall werkt die nog dan? iets van lop(tjar).com/uninstall heeft een paar keer bij mij gewerkt.

DDoS'en die lui

Verwijderd

Argh, ik heb laatst precies hetzelfde gehad. Werkelijk ALLES geprobeerd, maar nog steeds die rotbalk waar de TS het over heeft. Die uninstaller van hun website verwijdert die balk iig niet. Ik vraag me af wanneer deze lui nou eens flink op hun flikker krijgen van een of andere organisatie. Het is mateloos irritant, het vervuilt je systeem en dat zonder dat je erom gevraagd hebt :(

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb het net iets anders, Ad-aware heeft alles eruit geknikkerd. Maar als je een verkeerde link in iexplore geeft gaat hij nog steeds naar lop.com.

Dat is irritant, want als ik www intyp kom ik bij @home/abbo stie terecht, waar ze storingen doorgeven. die linkt hij nu ook naar lop.com

Verwijderd

is het inderdaad niet illegaal om zulk soort kloteprogramma's te schrijven en gewoon mensen niet in te lichten dat dit soort shitware op hun pc wordt geinstalleerd? eigenlijk zouden we met zn allen de eigenaar van lop.com een brief moeten sturen, waarin wordt gedreigd met juridische stappen. eens kijken of hij dan snel welwillend is om te verspreiden hoe je die t****zooi van je pc af krijgt..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 00:34:
is het inderdaad niet illegaal om zulk soort kloteprogramma's te schrijven en gewoon mensen niet in te lichten dat dit soort shitware op hun pc wordt geinstalleerd?

eh als ik me niet vergis moet je toch echt op Yes drukken voor het wordt geinstalleerd :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

blackd schreef op 29 March 2003 @ 00:35:

[...]

eh als ik me niet vergis moet je toch echt op Yes drukken voor het wordt geinstalleerd :?
klopt, maar ze weten zulke rommel vaak vrij goed te 'verbergen' en je dan toch oop yes drukt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/flash_activex/popupFlashL2.gif
zo ziet zo'n security warning eruit... echt onopvallend vind ik t niet :)
Sja ze zetten er een misleidende text in, dat is alles waar je ze evt op zou kunnen 'aanpakken', maar je drukt zelf op ja. Hoewel je natuurlijk kan nagaan van wie de software is en wat het inhoudt (linkjes klikken).

Verder kun je ad-watch gebruiken om dergelijke zooi tegen te houden. :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Om die irritant explorer balk te verwijderen moet je in het register duiken. Ik moest zoeken op: 'rmfneaapoas' (ze heette die explorer balk bij mij)

Ik heb alle keys e.d. waar die waarde in voorkwam verwijderd.. En met succes :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Wacht maar... dat dacht ik ook toen ik m'n register helemaal leeg had gemikt van alles waar 'die wazige naam' in voorkwam... no way dat dat hielp, ik moest toch echt Spybot gebruiken :P

Pagina: 1