Toon posts:

[waterkoeling] Wat gebruiken tegen algen?

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Voor al de mensen met waterkoeling : wat gebruiken jullie om je water vrij te houden van algen en andere troep?

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:43
je moet gewoon auto koel vloeistof nemen >:)

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

fiets naar de waterbed winkel en koop een flesje conditioner o.i.d.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
bij conrad ed hebben ze antialgenmidden voor bubbelbuizen (van die dingen met water erin, lucht erdoor en licht eronder) dat zal wel werken.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
een handje slakken, heb je ook regelmatig wat te eten ;)

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ik heb er beetje alcohol in zitten en koelvloeistof uit auto. Daar kwam me pa mee aazetten dus...wel gemixt met water dus.

Verwijderd

Probeer spiritus (alcohol) in water of koelvloeistof. Moet werken tegen algen.

• Knightwolf
  • Laatst online: 23:46
Zoiets, kheb nog nooit gehoord van algen in het koelsysteem van een auto :P

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
waterbak donker houden helpt ook al veel, hoe meer licht in het water hoe meer alg

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

-Donker houden
-Toevoeging erin welke algengroei tegen gaat.

Laatste is niet optimaal, aangezien elke toevoeging nadelige gevolgen heeft voor de koeleigenschappen van water, inclusief koelvloeistof. (De reden dat er in een auto koelvloeistof gebruikt wordt is het verhogen van het kookpunt, en het verlagen van het smeltpunt, waardoor je bij -20 ook nog vloeibaar water door je motorblok hebt stromen.)

Er schijnt een goedje te zijn, "water wetter" wat positief werkt op de warmtecapaciteit van water. Heb het in NL echter nog nooit gezien.

Persoonlijk heb ik echter meer last van kalkaanslag, aangezien ik een aantal keer het water heb bijgevuld met kraanwater. Beter is gedestileerd water te gebruiken, of zelfs gedeminiraliseerd water. Momenteel pomp ik een oplossing van antikal door het blok. :):)

Herman

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 11:27
gewoon in de supermarkt gedestileerd water halen??

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 09:05

Animal_X

Rodin

Idd, donker houden is het belangrijkste.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Gedestileerd water helpt echter niet tegen algen, wel tegen kalkaanslag. De reden dat ik antikal doorpomp, is om van de al ontstane kalkaanslag af te komen.

Herman

Verwijderd

Charly, gedemineraliseerd water is te krijgen bij de betere bouwmarkt.

"Een mens ken niet zonder de Gamma..."
"KAN niet zonder de Gamma..."
"Dat zeg ik; Gamma..."

p.s. Hang tegen alg een foto van Jomanda in je watertank. Gegarandeerd alg vrij, zelfs zonder instralen...

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Karpers

loading...

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op dinsdag 21 november 2000 22:57 schreef LoekD het volgende:
Karpers
ROFL :P:D

• Knightwolf
  • Laatst online: 23:46
Op dinsdag 21 november 2000 22:57 schreef LoekD het volgende:
Karpers
Welja joh, leg van de kamer waar je puter staat maar gelijk een stel buizen richting de vijver achterin de tuin :P
Pagina: 1