DTM Race driver grote fps terug val met Force Feedback

Pagina: 1
Acties:

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 21:44
Als ik de demo van DTM Race driver speel zonder force feedback heb ik, afhankelijk van de resolutie (1280x1024 of 1600x1200) tussen de 80 en 100 fps.

Als ik echter force feedback in schakel van mijn Microsoft FFB stuurwiel valt het aantal fps terug naar de 18-25 fps. Dit is wel een erg grote terugval.

Als het het spel speel met m'n trustmaster firestorm met force feedback heb ik nagenoeg geen terugval in fps.

DX versie is DX9 op windows xp.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 13:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Erh, je hebt een lead-tech Ti4200 zie ik. En je speelt op 1600x1200. Ik vind het knap dat je zo'n hoge frame hebt. Recommanded voor DTM is Pentium IV 2.0 512 MB RAM en 64 MB grafische kaart.

Maargoed ff ontopic (ik heb de fullversion), die trust firestorm, is dat dat ferraristuurtje (weet al die namen niet) want bij de sessies die ik heb gespeelt met dat trust/ferarri stuurtje lag de framerate heel goed en thuis deed ie het ook prima. Heb je ook problemen met andere games als je met het stuurtje speelt want misschien zit er sluiting in de kabel ofzow :S (om maar wat te noemen)...

Anders zou ik het niet weten...

Surfin' paradise!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 21:44
De trustmaster is een gamepad. Deze heeft alleen trillingen als force feedback. Niet een complete force feedback als bij een stuurwiel.

Het stuurwiel geeft bij andere games geen problemen. Alleen bij de demo heb ik een enorme terugval in fps.

Waar heb jij trouwens de full version vandaan. Het spel komt toch pas morgen uit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Snappie88 schreef op 27 March 2003 @ 12:09:
Erh, je hebt een lead-tech Ti4200 zie ik. En je speelt op 1600x1200. Ik vind het knap dat je zo'n hoge frame hebt. Recommanded voor DTM is Pentium IV 2.0 512 MB RAM en 64 MB grafische kaart.
Hij heeft een Athlon XP 2400+ (2 Ghz), die wel een stukje sneller is dan een Pentium 4 @ 2 Ghz, hij heeft 512 MB PC3200 geheugen, wat ook flink snel is en een 64 MB videokaart kan ook een Geforce 4 MX mee bedoelt worden, een Geforce 4 Ti4200 is dan ook weer een stukje sneller :)

Het is trouwens wel een erg vaag probleem, een externe controller hoort de framerate niet te beinvloeden. Zijn er geen nieuwe drivers beschikbaar voor je stuurtje waarmee je kan testen?
Henkus schreef op 27 March 2003 @ 13:21:
Waar heb jij trouwens de full version vandaan. Het spel komt toch pas morgen uit.
Hij zal 'm denk ik niet uit de winkel hebben ;)

The devil is in the details.