Toon posts:

tikkende HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een WD80gig HD.
sinds enkele dagen tikt hij,vooral bij het opstarten.
ik vind hem ook vrij warm.
nu heb ik de winkel gemaild waar ik hem gekocht heb,en hun zeggen dat ik hem pas op kan sturen als hij het niet meer doet.
dat klopt toch niet??
ik heb de schijf wel getest met het WD tooltje,die gaf nul fouten aan.
zou het getik evt komen omdat hij vrij warm word.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:29

Hu9o

Schokkend

Als een hdd tikt is duur het meestal niet lang meer voordat hij het helemaal begeeft. Dus snel je data kopieren naar een andere hdd.

Hoe warm wordt de schijf dan? Er zijn namelijk hdd-coolers. Deze kan je er op schroeven zodat hij wat minder warm wordt. Je hadd zit toch niet boven en onder ingesloten door andere hdd's of cd-rom drives?? Want dan is de mogelijkheid om warmte af te geven minimaal.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
nee hij zit alleen.
als hij enige tijd aanstaat kan ik hem nog net vastpakken.
ik zal wel even kijken of iemand een hd cooler er in kan plaatsen.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:29

Hu9o

Schokkend

Dat kan je ook makkelijk zelf doen hoor. Het zijn twee kleine fan's in een frame. Dit frame kan je met 4 schroefjes aan de hdd monteren. (kan maar op 1 manier, dus niet fout)
Vervolgens druk je het stekkertje aan de spanning, en klaar.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn hdd tikte ook. Gelijk even naar WD gebeld en je kunt direct dat ding RMA'en.
En warm wordt hij idd wel een beetje (ik had een 1200JB overigens, hangt nu een 80mm @ 5volt voor, en werkt perfect).

Verwijderd

M'n seagate drive tikte ook en werd flink warm (+/- 50C) na verplaatsen naar een koelere plek in de kast (word nu 30C) is het tikken weg....ik heb m niet omgeruild, en hij werkt alweer een 1/2jaar zo, zonder problemen(en tikken) :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt jongens.
ik ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
die van mij zit in zo,n box,kan je gemakkelijk uit de kast halen.
ik heb een antec 840 kast,allemaal klik in systeem.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

Geeft je BIOS geen SMART error aan?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb niets gezien.
ik heb in de bios trouwens zo,n smart optie niet gezien.
ik ga die xtra cooling proberen dan kijk ik wel hoe het dan gaat.
wat moet ik trouwens doen om de temp van mijn hd te zien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GeBas schreef op 27 March 2003 @ 09:06:
Geeft je BIOS geen SMART error aan?
Deed mijn hdd ook niet. Ik had SMART voor de gelegenheid even aangezet (ik vind het persoonlijk een bagger optie, ik weet zelf wel wanneer mijn hdd kaduuk is of niet) maar die geeft bij het tikken ook niets aan. De hdd blijft ook gewoon doorwerken.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik had ook een WD 15 gig die begon te tikken.. had zoiets van.. mwa zal wel..
toen is ie een tijd stil geweest... toen begon ie weer... ik paar keer rebooten.. en jah hoor.. 3e reboot.. vergeet het maar.. hele hd hield ermee op..

Ding naar de winkel gebracht en een nieuwe gekregen. Nu heb ik dus met die nieuwe een SMART error in de bios |:( dus kan ik ook met deze heen :(

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Wat je het beste kunt doen is ergens een programma downloaden en kijken of je de temperatuur van je HD kunt meten. SpeedFan is een programma wat ik daarvoor gebruik, alleen die heeft wel moeite met sommige chipsets. Zo'n programma kan dan concreet de temperatuur van je HD weegeven.

Uhhm url naar speedfan: http://www.almico.com/speedfan.php

of bij www.download.com zoeken op " temperature ".
http://download.com.com/3...qt=temperature&tg=dl-2001

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
speedfan laat bij mij geen hd temp zien.
en moederbord monitor doet het helemaal niet.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Niet alle hd's hebben een tempsensor. MAar als je hem niet vast kunt pakken na een tijdje intensief te hebben laten werken dan is er iets NIET goed. Dat tikken duid erop dat ie bijna dood is. Heb al 2 maxtor 80gigs naar de haaien zien gaan. Mijn vermoeden is dat het allemaal een temp probleem is geweest omdat ze op lans toch vrij warm werden (soms 55 / 60 graden) je denkt dan. oh dat kan wel maar dat is dus niet zo...

Heb hier ook een seagate 40 gieg en die maakt een slepend geluid.. maar die draaid al eenhalf jaar zo dus het kan best goed gaan maar ik zou het er niet op wagen..

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1