Woord ontdekken met slechts enk. letters

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Een beetje vage topictitel, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen... omdat ik niet echt striking keywords kon bedenken hiervoor gaf de search helaas geen resultaat. Ik zoek dus een programma waarbij je een aantal letters van een woord, plus de lengte van het woord kunt invullen, en als output een lijst met mogelijke woorden geeft... bestaat zoiets (in het nederlands?)

Vb.

m_nit_r
7 letters

Oplossing:
Monitor
8)7

Verwijderd

errrr...... ik heb nog nooit zo'n programma gezien. Waar wil je het in in Gods naam voor gebruiken? Ben wel erg benieuwd.
In ieder geval moet zo'n programma gebaseerd zijn op een enorm compleet woordenboek en moet het ook nog redelijk intelligent zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dat goedkoop/downloadbaar te krijgen is.

Verwijderd

Zo'n programma lijkt me op een half A4tje te schrijven in Delphi...

...en je hebt een bestand met alle mogelijke woorden nodig.
(en dat lijkt me nog best veel werk) :P

edit:
Krijg je je cryptogram maar niet af??!! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 03:27 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je bedoelt voor kruiswoordpuzzels e.d.? Daar heb ik laatst een draadje over gezien, weet alleen niet meer waar. Even zoeken, wellicht kan je het vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

in je voorbeeld laat je alleen de klinkers weg, die zijn meestal het makkelijks erbij te bedenken. Is het de bedoeling dat ook medeklinkers weg gelaten gaan worden? Dat lijkt mij nuttiger.

Ook handig bij het winnen van al die belspelletjes voor 10.000 pleuro aan prijzen, maar goed meestal zijn die toch al niet zo moeilijk :P

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Of de puzzelwoordenvinder: http://www.inventio.nl/puzzel/.
In het kopje aanpassingen staat bij 04/01/03 hoe je het ook offline kunt gebruiken. Allemaal gratis.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Als je WP5.1 nog ergens hebt: die kan precies wat jij wil :).

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Chaos2K schreef op 27 March 2003 @ 02:40:
Een beetje vage topictitel, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen... omdat ik niet echt striking keywords kon bedenken hiervoor gaf de search helaas geen resultaat. Ik zoek dus een programma waarbij je een aantal letters van een woord, plus de lengte van het woord kunt invullen, en als output een lijst met mogelijke woorden geeft... bestaat zoiets (in het nederlands?)

Vb.

m_nit_r
7 letters

Oplossing:
Monitor
8)7
Je bedoelt iets om te cheaten bij 'Twee voor twaalf', als er een beperkt aantal letters is ingevuld?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:56

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

M'n pa heeft zo'n programma geschreven met een enorme database aan woorden er achter. Is VB en werkt voor allerlei dingen... woorden met missende letters etc. zal eens vragen of dat inmiddels al helemaal klaar is :D

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

pistole

Frutter

en anders een hele woordenlijst in een database duwen en dan querien met wildcards :)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

De cd-rom van de Van Dale kent 't ook. Gewoon ? of *, of vul-hier-je-favo-wildcard-in, en zoeken maar.

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Hey guys, een tijdje weg geweest, bedankt iedereen voor de zeker nuttige replies, het ging erom dat ik graag meedoe aan (al dan niet online) puzzelwedstrijden, en dit de boel lekker kan versnellen allemaal :)

Nog een keer, thX! _/-\o_
Pagina: 1