Toon posts:

Bestanden verzenden over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb 2 pcs via een router(draytek vigor 2200e) aangesloten
maar als ik dus een bestand wil zenden van de ene pc naar de andere gaat dat heel langzaam.
als ik een bestand van 700mb probeer te kopieeren op mij pc dan duurt dat wel 6-7 min. Terwijl het eigenlijk toch maar een minuutje moet duren.
Het lijkt wel alsof hij het via internet verstuurd terwijl hij toch eigenlijk gewoon "offline" kan sturen, dus met 5mb per seconde ofzo?

bvd
Dragon

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt als 10Mbit/s ~ 1,25Mbyte/s. Met 700Mbyte dus 560 seconden = 9 minuten. Heb je nog mazzel met 6-7 minuten. Maare, 100Mbit/s zou leuker zijn.

Dit is geen signature...

Verwijderd

Kun je wat meer details geven over je computers...

Is bijvoorbeeld 1 van de netwerkkaarten 10Mbit/sec ipv 100?
Soms kan het ook zijn dat het netwerk zo snel is dat je harde schijf(5400 rpm??) het niet kan 'bijbenen'.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 14:49 ]

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:12
5400rpm schijffies kunnen nog met 11mb/s schrijven dus dat zit wel goed.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
ah ik denk dus dat die andere pc een 10Mbit kaart heeft. Want toen ik een bestand naar mn xbox verzonden had ging het wel snel, maar met die andere pc niet.
maar voor de zekerheid wil ik het toch checken, waar kan ik zien of een netwerk kaart 10 of 100 Mbit is
thnx

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

check welke drivers die andere pc gebruikt en zoek op het internet voor welke nic die bedoeld zijn

Ik ben malle Pietje niet.

Pagina: 1