[quotes]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Wat mij de laatste tijd steeds meer is op gaan vallen in diverse topics is dat mensen maar argeloos op de quotebutton drukken om een reply te geven. Ze quoten het gehele stuk waarop ze reageren.
Soms is het wel eens handig om een wat oudere reactie nog even op te halen, dat is naar mijn idee geen probleem. Maar wat mij opvalt is, dat vaak genoeg de tekst die gequote wordt er direct boven staat.
Wordt het misschien tijd om eens wat richtlijnen op te stellen m.b.t. quotes en/of hier zachtmoedig op te gaan modden om mensen bekend te maken met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PROnline schreef op 27 maart 2003 @ 01:13:
Wat mij de laatste tijd steeds meer is op gaan vallen in diverse topics is dat mensen maar argeloos op de quotebutton drukken om een reply te geven. Ze quoten het gehele stuk waarop ze reageren.
Soms is het wel eens handig om een wat oudere reactie nog even op te halen, dat is naar mijn idee geen probleem. Maar wat mij opvalt is, dat vaak genoeg de tekst die gequote wordt er direct boven staat.
Wordt het misschien tijd om eens wat richtlijnen op te stellen m.b.t. quotes en/of hier zachtmoedig op te gaan modden om mensen bekend te maken met dit fenomeen?

Het quoten van de topicstart als tweede reply is ook irritant :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:44

scorpionv

This space for rent

Oeps, sorry guys, ik maak me er vaak schuldig aan, maar dat is omdat ik dat specifiek op díé (gequote) post reageer. Het is idd overbodig als er simpelweg geen andere posts staan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Robin Vreuls schreef op 27 March 2003 @ 01:17:

[...]

Het quoten van de topicstart als tweede reply is ook irritant :{.
Ja, dat staat zelfs in de een FAQ, edit of ik ga SMen met je :+ hehe })

Quotes van de reply daarboven kun je moeilijk een richtlijn op maken. Let maar eens op bij een belangrijke voetbalwedstrijd of dartwedstrijd bij een NSTM topic. Een keer heb ik het gehad dat ik de onderste reply quotte, toen ik het bericht getypt had en had verzonden, zaten er ongeveer 30 (!) replies tussen. Volgens mij was dat de finale van de embassy ofzo.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:44
scorpionv schreef op 27 March 2003 @ 01:20:
Oeps, sorry guys, ik maak me er vaak schuldig aan, maar dat is omdat ik dat specifiek op díé (gequote) post reageer. Het is idd overbodig als er simpelweg geen andere posts staan.
Dat maakt niet zo veel uit, maar misschien kan je opletten wat je precies wil quoten en niet het hele stuk. Zoals ik soms zie. Complete specs quoten met daaronder een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
scorpionv schreef op 27 March 2003 @ 01:20:
Oeps, sorry guys, ik maak me er vaak schuldig aan...
Het hoeft ook niet erg te zijn denk ik. Wat ik vaak doe is overbodige zooi in de quote eruit slopen of in stukken choppen zodat het wat leesbaarder wordt...

* RobIII gaat kan zo snel geen goed voorbeeld vinden helaas :P

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 27-03-2003 01:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:44

scorpionv

This space for rent

Overbodige zooi haal ik er ook vaak uit, maar in stukken choppen doe ik niet omdat ik dan te vaak weer [quote] in moet gaan typen. Lui ja, maar zolang het geen pagina's tekst zijn is een grote quote niet zo erg vind ik. Als het idd maar ergens over gaat, geen overbodige alinea's enzo.
edit:
Ik hou me wel in trouwens, ik had bij deze reply normaalgesproken [quote] gebruikt :P

[ Voor 17% gewijzigd door scorpionv op 27-03-2003 01:30 ]

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
scorpionv schreef op 27 March 2003 @ 01:29:
Overbodige zooi haal ik er ook vaak uit, maar in stukken choppen doe ik niet omdat ik dan te vaak weer "quote" in moet gaan typen.
Klopt, maar daar heb je Copy & Paste voor :7
Lui ja, maar zolang het geen pagina's tekst zijn is een grote quote niet zo erg vind ik.
Helemaal mee eens. Ik word vaak moe van het gescroll door quotes...
...
edit:
Ik hou me wel in trouwens, ik had bij deze reply normaalgesproken "quote" gebruikt :P
En bij deze heb je een aardig voorbeeld van * RobIII :P
Ik gebruik overigens het liefst / vaakst quotes als er gegevens in een post zitten waarvan ik niet wil dat ze weg ge-edit worden ofzo. Daarmee heb je soms een stukje "bewijs" dat iets gezegd is ofzo...

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 27-03-2003 01:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik quote altijd op de volgende manier als het lange posts zijn, dan zit het volgens mij niemand in de weg en als iemand de reply wil lezen dat is het voldoende om op de link van de quote te klikken (ja, je kan klikken op het bold gedeelte) en dan zijn volgens mij alles problemen wel opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Mja, soms is het heel irritant als er lappen tekst mee gequote worden. K moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik het zelf ook wel doe hoor, het is wel erg makkelijk, en het is meteen duidelijk.

Wat ik tegenwoordig echter probeer is, om de naam van de topicstarte vet bovenaan te zetten bij een reply, dat werkt meestal ook wel, en t is duidelijk dat je op diegene reageert :)

Kost alleen wat meer tijd om [b][/b] in te tikken...Maarja, dat telt dan ook weer bij het dolphin project ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Misschien is deze pagina voor sommige mensen interessant:

www.leerquoten.nl :)

Gaat over nieuwsgroepen, maar lijkt me ook volledig van toepassing op GoT

[ Voor 33% gewijzigd door koelkast op 27-03-2003 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

PROnline schreef op 27 March 2003 @ 01:13:
Ik quoot vaak als ik het (gedeeltelijk) met de gequote eens ben, maar ik doe wel vaak [knip] als ik wat weglaat, en als ik klaar ben met mijn reactie doe ik een [plain]
[/] om het volgende stuk aan te geven wat niet veel met het gequote te maken heeft.

Ik heb hier eigenlijk niet veel aan toe te voegen, maar door die [plain]
[/] krijg je een beter overzicht.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik veeeeeeeeeeeeeel irritanter vind is wanneer mensen een post quoten, en dan die qoute aanpassen.... echt heel lame :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Misschien dat mensen 't nog niet weten, maar om 't tags-typen hoef je het niet te laten.

Je kunt voor [quote] ... [/quote] ook [q] ... [/] gebruiken. Die laatste sluit namelijk de laatste tag af die je geopend hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
[q] [sub] [b] [hr] [/] [/] [/]
 ^     ^   ^   ^    ^   ^   ^
  \    |   \___:___/    |  /
   \    \______:_______/  /
    \__________:_________/
               :
           Maar de HR heeft bijvoorbeeld geen sluittag ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

scorpionv schreef op 27 maart 2003 @ 01:29:
Overbodige zooi haal ik er ook vaak uit, maar in stukken choppen doe ik niet omdat ik dan te vaak weer [ quote] in moet gaan typen.

Enkel [q] [/q] is genoeg, en dat typt een stuk sneller :Y)
[edit=Hey drm :* ]

Ik hak zo geregeld stukken in een aantal delen om tussendoor een reactie te plaatsen. Maar daarnaast verwijder ik alle delen die niet compleet relevant zijn (en waar ik niet direct op reageer); als mensen de rest willen lezen kunnen ze altijd nog op page-up drukken.

RobIII schreef op 27 March 2003 @ 01:34:
Ik gebruik overigens het liefst / vaakst quotes als er gegevens in een post zitten waarvan ik niet wil dat ze weg ge-edit worden ofzo. Daarmee heb je soms een stukje "bewijs" dat iets gezegd is ofzo...

Daar heb ik notes voor >:)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 27-03-2003 09:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 09:16:
Wat ik ook irritant vind is wanneer mensen een post quoten, en dan die qoute aanpassen.... echt heel lame :|
Daar hadden we in de HK een topic voor: 'Verkloot een quote'.

Ach, als er gequote wordt lees ik snel de kern van de quote, omdat ik het origineel al gelezen heb, en dan de reactie er op. Dat is ook de bedoeling van quotes dacht ik.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 09:16:
Wat ik veeeeeeeeeeeeeel irritanter vind is wanneer mensen een post quoten, en dan die qoute aanpassen.... echt heel lame :|
Ach, soms is het ook handig, als je maar precies aangeeft wat veranderd is. Een paar mooie voorbeelden kun je vinden in SG in topics over Nederlands (en taal in het algemeen). Daar wordt gequote en worden spelfouten al in de quote aangegeven.
offtopic:
Ook wel irritant is gebruik van dingen als 'veeeeeeeeeeeeeel' :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 27 maart 2003 @ 09:22:
[...]

Ach, soms is het ook handig, als je maar precies aangeeft wat veranderd is. Een paar mooie voorbeelden kun je vinden in SG in topics over Nederlands (en taal in het algemeen). Daar wordt gequote en worden spelfouten al in de quote aangegeven.
offtopic:
Ook wel irritant is gebruik van dingen als 'veeeeeeeeeeeeeel' :P
Oh, ik bedoel niet het verbeteren van fouten, het maken van een geintje oid. Maar bijvoorbeeld wanneer iemand een mening schrijft, en dat door een andere user wordt gewijzigd in een kreet die zijn mening weer geeft. Voorbeeldje van wat ik bedoel:
Mr. Liu schreef op 27 maart 2003 @ 09:22:
[...]

En nergens op slaande domme kortzichtige opmerking
Duidelijker wat ik bedoel? Dit is dus een voorbeeld! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 09:45:
[...]
Duidelijker wat ik bedoel? Dit is dus een voorbeeld! ;)
Goed voorbeeld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Sepans --> Als dat voorkomt, kun je daar best een mod over inlichten, wat mij betreft. In serieuze topics (dus wanneer 't geen geintje betreft ;)) mag dat niet niet voorkomen imho :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1