Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL/CM[] Sony Receiver > Multimedia bak

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:39
He mensen,

Ik ben op het idee gekomen om van een oude sony receiver een multimedia pc te maken. De maten kloppen en po de voeding na past eigenlijk alles perfect. Nu zit ik dus nog met een ietsiepietsieklein vraagje. Is het mogelijk om het lcd schermpje wat er standaard in zit te gebruiken op een of anderen manier.

ER staat in de faq dan wel iets van dat dat niet kan omdat die dingen (controller) zijn gemaakt voor het doel waar ze goed in zijn maar ik dach.. vraag het toch even. Kon niet veel vinden in de search eigenlijk alleen topics waarin de topicstarter eenzelfde project wil beginnen maar eigenlijk nooit gepost heeft hoever 't er mee staat.. Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

p..s kleine andere vraag zijn er speciale OS'jes te vinden voor dit soort doeleinden die dus alleen goed zijn in divx en mp3 etc afspelen?

Strava | AP | IP | AW

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

Wok

Dakloos...

Ik geef je weinig kans om het originele LCD (ik denk trouwens eerder dat het een VFD is) aan de praat te krijgen. De reden hiervoor is inderdaad de aansturing ervan. Misschien dat je het kunt gebruiken als je über1337 programmeer- en soldeerskillz hebt, maar anders.... Ik raad je aan om hiervoor toch verder te zoeken in CME-topics.

Over het plaatsen van je voeding: misschien kun je je voeding openmaken en al het overvodige materiaal achterwege laten? Zie ook hiervoor diverse CME-topics.

Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Hier ligt nog een oude Sony CD-speler te wachten op nieuwe ingewanden ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Webgnome
Zo'n voeding openwerken.. euhm ik neem aan dat zo'n ding toch niet voor niets in zo'n ijzeren bakje zit..

Nou ja van die lcd dat vreesde ik al dan zal ik daar maar een ander lcdtje voor moeten vinden. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. :)

Strava | AP | IP | AW

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

Wok

Dakloos...

Heb je er wel eens naar gekeken hoeveel lucht er in zo'n voeding zit ;)

De voeding kan heus wel opengewerkt worden. Je moet dan alleen wat extra aandacht besteden aan isolatie en aarding. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Webgnome
Ok update 1:

Gister heb ik mijn eigen sony receiver (STR-DE225) even opgemeten en kwam op de maten:

Breed: 43 CM
Lengte: 26 CM
Hoogte: 12 Cm

Ik heb het moederbord gezocht en heb de afmetingen daarvan gezocht.:

lengte: 30,5 CM
Breedte: 23,0 CM

Daarna heb ik een harde schijf gezocht (wd 250 gb) en de afmetingen gevonden:

Breedte: 10 CM
Lengte: 14 CM

Deze mate kunnen afwijken omdat ik heb moeten rekenen van inch naar cm..

Met een beetje passen en meten past het er precies in. Foto's heb ik nog niet want ik heb het alleen nog maar op papier getekend. (nu heb ik alleen het probleem waar ik een str-de225 goedkoop vandaan haal :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 27-03-2003 11:49 ]

Strava | AP | IP | AW