Quad II > Phono-plug inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Mijn Quad22 voorversterker begint kuren te vertonen. Omdat ik de versterker alleen gebruik om mp3's te versterken wil ik het volgende doen: De voorversterker laten vervallen en mijn SB live gebruiken als voorversterker om de 2 mono eindversterkers (Quad II) aan te sturen. Nu zit er op de Quad II geen phono plug maar een Jonesplug. Ik kan nu de Jones aan een phono kabel maken (1=0 en 2=Phase) of ik zou een phonoplug in de behuizing kunnen zetten. Verder zal ik de versterkers ook nog apart moeten aarden.
Weet iemand of en hoe dit gaat werken? Of beter nog, heeft iemand hier ervaring mee?

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Ik heb wel ervaring met het aansturen van een quad 303 eindtrap...

Ik weet niet wat een jonesplug precies is, maar lijkt dat ding op een soort van din stekker?

Zo ja, dan zitten we met dezelfde aansluiting....
Ik heb zelf ooit een verloopje gemaakt, zodat ik mijn mengpaneel rechtstreeks op de eindversterker kon aansluiten. Ik zal morgen proberen die even op te zoeken, misschien dat ik dan een tekeningetje kan maken van de aansluitingen, denk je dat je daar wat aan hebt?

edit:

Het enige waar je misschien problemen mee hebt is dat je standaard altijd voluit uitstuurt, misschien dat je speakers dat niet echt een succes vinden... Dat is de enige reden dat bij mij die voorversterker er nog tussen zit (ook quad, de 33), hij speelt voor volumebegrenzer... :*)

[ Voor 24% gewijzigd door liosnel op 27-03-2003 00:59 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.flashbacksales.co.uk/acatalog/6pinjones.jpg

Een Jones-plug.

Schema van een Jones-plug.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SEPP -> Is dit jouw voorversterker?

• SEPP
Da's een hele goeie: de eindtrap gaat meteen voluit als je niet uitkijkt. Ik hoor het al aankomen, zet je de Quad aan en vervolgens de computer dan kan de hele straat meegenieten van de windows-tune. Dan ga ik toch maar op zoek naar een andere voorversterker. Bedankt voor de TIP.
Overigens is Jones niet hetzelfde als de aansluiting van de 303. Jones is een rechthoekig blokje (1,5 bij 3 cm) met 6 platte pinnetjes.

• SEPP
Timmer, ja dat is hem. Bedankt voor de links.

Edit: Oeps ik had één hoger al moeten editten.

[ Voor 68% gewijzigd door SEPP op 27-03-2003 01:16 ]

Pagina: 1