Toon posts:

Radeon faalt met Direct3D games in W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Radeon 64MB (gaaf pc-prive projecten :)) maar heb nu met nogal wat games problemen. Kan dat liggen aan het feit dat ik Windows2000 draai? Ik heb de laatste beta drivers geinstalleerd (3035). Games waar ik oa problemen mee heb zijn Forsaken, Dethkarz, Rollcage en Decent3. Ald deze games werken met Direct3D volgens mij (heb DirectX 8 draaien). Problemen varieren van veel te lage resoluties tot crashes en vertekend beeld. Er zit ook nog een Terratec X-Fire geluidskaartje in mn systeem (verder t-bird 850@950, abit KT7-Raid). Voor ik nu weer trug ga naar W98 wil ik eerst zeker weten dat het inderdaad aan W2K ligt. Iemand ervaring of oplossingen??
Thanx!
PS: UT en DeusX lopen bijvoorbeeld wel ok, maar kunnen naar mijn idee best wat sneller...

Verwijderd

Installeer de Via 4-in-1 drivers als je dat nog niet hebt gedaan (ik denk van niet)

Verwijderd

Topicstarter
Nop, helaas. Voor de zekerheid nog maar een keer geinstalleerd (4in1424a.zip), maar dezelfde problemen :'(

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
ATi ondersteunt Windows 2000 gewoon niet...de drivers die je nu hebt voor je Radeon zijn standaard (voor het 2D werk) en presteren ver onder de maat in 3D. Terugschakelen naar w98 dus. Tenzij je wilt ruilen tegen m'n PowerColor Geforce2MX :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, ruilen lijkt mij niet echt een optie :) Tis duidelijk wat er gebeuren gaat... Had eigenlijjk wel gedacht dat ze wel rekening zouden houden met het feit dat nogal wat mensen tegenwoordig W2K draaien. Een paar frames minder vind ik niet zo erg, maar dit gaat toch wat ver. Thanx voor de info.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ach ja...W2K is in eerste instantie ook niet voor games bedoeld; En toch vind ik het vreemd dat op de meeste systemen spellen onder Windows 2000 beter draaien dan onder Windows 98.

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1