Toon posts:

[proFTPD] password denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb een probleem met proFTPD.
Mijn server:
Mandrake 9.0 -> proFTPD (voorgeinstalleerd)
Wat er dus lukt is dat ik de server draaiend heb. Ik wil 3 soorten users aanmaken (in groups)
TRUSTED: acces -> /home/sharing/ + /var/www/HTML/public
SEMI TRUSTED: acces -> /home/sharing/FTP
NON TRUSTED: acces -> /home/sharing/FTP/$groupdir$
Als ik users aanmaak in Linux (ik gebruik daar overigens Webmin voor) dan kan ik prima toegang krijgen, maar zodra ik een van deze users in een groep indeel (om dir-rechten in te stellen) dan word het password niet geaccepteerd (het kan ook zijn dat de user totaal niet geaccepteerd heeft)
Het werkte net een moment geleden toen ik zat te pielen, maar er zit geen logisch patroon in waarom de user gekicked word.
Overigens wijs ik rechten toe door de regel
code:
1
DefaultRoot /home/sharing/ trusted

toe te voegen. Dit zou goed moeten werken. Wat doe ik fout? FTP draait goed, users kunnen inloggen maar zodra je de desbetreffende user in een groep indeelt -> ho maar. Iemand een oplossing? Google bied niet echt uitkomst en de search wil ook niet echt helpen met proFTPD + wachtwoord / password / whatever. Heeel erg bedankt alvast :>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe deel je de persoon in een groep in? Wat staan er in je proftpd logfiles voor errors genoemd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 00:17:
Wat doe ik fout? FTP draait goed, users kunnen inloggen maar zodra je de desbetreffende user in een groep indeelt -> ho maar. Iemand een oplossing? Google bied niet echt uitkomst en de search wil ook niet echt helpen met proFTPD + wachtwoord / password / whatever. Heeel erg bedankt alvast :>
Zie de logfiles, daar zijn ze voor.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Inderdaad zouden messages uit de logfile zeker van pas kunnen komen; wat geeft proftpd als reden om een login te weigeren? Kunnen die users wel 'gewoon' inloggen (via ssh, of op de console)?

Zie verder ook de ProFTPD userguide m.b.t. chroot-environment/DefaultRoot. Wat staat er (met betrekking tot dit probleem) in de config-file van proftpd (iets meer info dan die ene regel met de DefaultRoot :) )?