Toon posts:

To cheat or not to cheat

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze wilde ik een discussie lospeuteren over het gebruik van 'een spel oneigen' wapens, programma's etc.
Bij bijvoorbeeld counterstrike zijn er speed hacks en wall hacks, bij Tanarus kennen ze een speedhack en bij diablo2 (LoD) kennen ze een scala aan verboden wapens en third party programma's waar je u tegen zet.

Stelling:
In hoeverre is het speelplezier verdwenen of verbeterd door de toevoeging van extra's waardoor het spel toch wel veel eenvoudiger wordt?

Er zullen mensen zijn die zeggen 'ja maar als ik het nu leuker vind om zo te spelen dan moet ik het toch zelf weten' , maar imho benadeel je anderen dan enorm door je eigen verkregen voordeel. Je haalt voor jezelf de uitdaging uit het spel en maakt het voor anderen minder leuk om te spelen.

Want mensen spelen om 'beter' te zijn dan anderen, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen (dat moet ik zeggen omdat jullie anders denken dat ik iedereen over 1 kam scheer ;) ) maar over het algemeen wil je met counterstrike de man zijn met de bete stats en de meeste kills in een game, of anders wel het steeds beter worden geeft je dan de kick. Bij diablo krijg je steeds meer items en steeds betere chars. Je geniet respect van mensen met wie je speelt en dat geeft ons mensen toch een goed gevoel.
Op het moment dat er gecheat wordt en mensen beter worden zonder echt die inspanning geleverd te hebben is dat knap lullig voor anderen (rijkdom door pindlebot i.t.t. 500 mephruns op een dag lopen).

Ik ben tegen cheaten op welke manier dan ook omdat het 'hardwerkende' gamers hun lust tot ontplooiing in hun favo spel ontneemt.

Zo, dat is eruit :)

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Een actie spel (bv. Max Payne etc.) weet nooit heel lang te boeien, dus ga ik cheaten, zodat ik ff snel het spel uit kan spelen.

Cheaten bij online games vind ik wel lame :P

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:32
ik zeg altijd maar

zolang je cheat . doe het alleen offline
of je cheat of niet ..het zo mij bout wezen

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ik ben tegen cheaten, en mensen die cheaten zijn lamers en moeten opgesloten worden. en ik denk dat bijna iedereen er zo overdenkt behalve de lage cheaters zelf, dus ik snap net echt het nut van deze topic 8)7

edit: over online cheaten heb ik het dan

[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 27-03-2003 00:01 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

Rival24

I'll Be Back

SonyEricsson schreef op 26 March 2003 @ 23:59:
ik zeg altijd maar

100% mee eens. Online cheaten is lame en die mensen moeten ze kapot schieten :/ (virtuele executie voor een groot publiek :P).

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

SonyEricsson schreef op 26 March 2003 @ 23:59:
ik zeg altijd maar
Amen! Als ik Age Of Empires speel in m'n eentje dan nuke ik er lekker op los! Maar als ik onlijn CS ga doen, dan wordt m'n plezier enorm verpest door cheaters. Dat kan er toe leiden dat ik dagen geen zin meer heb om onlijn te spelen.

Mijn stelling: als je niet kunt winnen, moet je oefenen, oefenen, oefenen. En als je daar het geduld niet voor hebt, moet je niet op slinkse wijze proberen te winnen van mensen die wél geoefend hebben, maar door jouw smerige truukjes dáár niet eens wat aan hebben. Dan moet je gewoon helemaal niet onlijn spelen.

edit:

[quote] evilpin0 schreef op 27 maart 2003 @ 00:01:
ik ben tegen cheaten, en mensen die cheaten zijn lamers en moeten opgesloten worden. en ik denk dat bijna iedereen er zo overdenkt behalve de lage cheaters zelf, dus ik snap net echt het nut van deze topic 8)7
[/quote]

Nou, het lijkt mij nou wel eens interessant om hier iemand te horen die er pertinent achter staat dat hij cheat... ik wil de motivatie van zulke gasten wel eens horen eigenlijk!

[ Voor 27% gewijzigd door Superdeboer op 27-03-2003 00:06 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• The Bad Seed
  • Laatst online: 09:09

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Mijn principe: iedereen moet onder dezelfde voorwaarden kunnen meedoen aan een online spel (hardwareconfig nu even daargelaten), dus cheaten kan alleen als andere mensen dat ook weten en de mogelijkheid hebben om het zelf ook te doen. Dit zou je kunnen doen door hier apparte servers voor in te richten waar wel met de afwijkende spelregels gespeeld mag worden, maar normale servers zouden hier vrij moeten van blijven.
Offline boeit niet, daar val je niemand mee lastig.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Been there, done that.

Sorry voor de botte reaktie, maar dit is al ik weet niet hoevaak de revue gepasseerd.

Degenen (en die zullen hier ook ongetwijfeld rondlopen) die cheaten zullen dat toch nooit en publique vertellen. Dat is nl de hele essentie van het cheaten : STATUS.

Er was ooit 1 GoTter die dat wel deed ( Illem _/-\o_ ) maar die werd door alle GoTters uitgekotst... :/

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-01 08:50

bAdmuTs

mAzE

Cheaten is precies hetzelfde als doping :S, geen zin om te oefenen of het duurt te lang dus dan maar via de andere (lage, lame, zielige) weg, is gewoon niet eerlijk tegen over anderen die er wel "heel" hard voor geoefend hebben. Je koopt een spel en denkt ik ga leuk op inet spelen en dan word alles verknalt door die cheatertjes. Beetje zonde allemaal.
super-de-boer schreef op 27 maart 2003 @ 00:03:
[...]

Nou, het lijkt mij nou wel eens interessant om hier iemand te horen die er pertinent achter staat dat hij cheat... ik wil de motivatie van zulke gasten wel eens horen eigenlijk!
De enige motievatie voor cheaters is , ik heb geen leven, alles gaat kut bij mij, heb geen vrienden en ben lelijk en zal altijd alleen zijn dus ga ik het ook maar voor de anderen mensen verpesten :(

Met andere woorden, ze zijn allemaal gewoon harstikke jaloers

[ Voor 48% gewijzigd door bAdmuTs op 27-03-2003 00:17 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Rival24
  • Laatst online: 16:45

Rival24

I'll Be Back

Hmm ik heb wel eens (toen ik server was) sv_cheats 1 aangezet bij quake 2, en toen gewoon afgesproken met iedereen dat je mocht cheaten tot je een ons woog, maar geen godmode mag gebruiken. Op zo'n manier is het dan wel leuk, maar het is dan puur klooien en leuk voor iedereen. Als je online cheat "in je eentje" dat is de fun erg eenzijdig...

Verwijderd

Lol Illem .. die gast die Return to castle Wolfenstein speelt?

• bolleh
  • Laatst online: 05-01 21:20
ik cheat bij transport tycoon deluxe :)
gewoon omdat ik geen zin meer heb om steeds geld te verdienen maar gewoon een bruut treinnetwerk wil bouwen, en ik speel altijd hetzelfde level dus zonder cheats wordt dat dan nog weleens saai omdat je vrijwel iedere keer hetzelfde doet ;)

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:24

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Spellen die je in single player voor jezelf speelt zouden ook eigenlijk zonder cheats moeten. Ik speel alle spellen zonder uitzondering eerst een keer uit zonder cheats en daarna met om gewoon dingen te proberen waar je anders niet eens aan zou denken. Zo ervaar ik de spanning van het spel zoals het bedoeld is en maak ik er een lollig geheel van na afloop.

Dit ligt echter anders bij online spelen, aangezien je het hier voor andere spelers behoorlijk naar kan maken door met cheats te gaan spelen. Er zijn mensen die het kennelijk leuk vinden van alle servers afgetrapt te worden, uitgemaakt te worden voor dingen die ik hier niet ga herhalen, en de hele fun uit het spel te halen.

Ik ben van mening dat cheaten online absoluut verbannen moet worden. Het gebeurd helaas te vaak dat een spel totaal vern**kt wordt doordat er mensen zitten te cheaten. Vaak durven ze het nog te ontkennen ook, terwijl iedereen overduidelijk ziet dat er een aantal dingen niet kloppen.

Mijn eigen conclusie: Offline.. mwah als je dat leuk vindt.. (is wel jammer, want je mist de spanning, maar ok). Online.. uitgesloten, niet doen (als je het kennelijk niet normaal kan, speel 't dan niet).

Damd deze thread nodigd wel uit tot lange reacties :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bAdmuTs schreef op 27 maart 2003 @ 00:14:

De enige motievatie voor cheaters is , ik heb geen leven, alles gaat kut bij mij, heb geen vrienden en ben lelijk en zal altijd alleen zijn dus ga ik het ook maar voor de anderen mensen verpesten :(

Met andere woorden, ze zijn allemaal gewoon harstikke jaloers
Of ze hebben juist WEL een leven, en dus geen tijd om te oefenen >:)

Zelf cheat ik in de meeste games, offline/PS2 weliswaar, omdat ik wel de tijd maar niet de zin heb om elke game te *masteren* en alles direct beu ben.

Online quaken/ut'n/TO cheat ik natuurlijk niet, kan geen enkele reden bedenken waarom iemand online zo moet/willen cheaten eerlijk gezegt.
Voor de fame? get a life dan ofzo ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30
bolleh schreef op 27 maart 2003 @ 00:30:
ik cheat bij transport tycoon deluxe :)
gewoon omdat ik geen zin meer heb om steeds geld te verdienen maar gewoon een bruut treinnetwerk wil bouwen, en ik speel altijd hetzelfde level dus zonder cheats wordt dat dan nog weleens saai omdat je vrijwel iedere keer hetzelfde doet ;)
doe je wat verkeerd jongen.

met TTD kan je het zo aanpakken dat je niet eens hoeft te wachten tot je geld verdiend, je moet gewoon in het begin rendabele lijnen opzetten.

ik doe het blijkbaar te goed, ben nog nooit geld te kort gekomen, zelf niet met het omzetten van het complete netwerk naar een nieuw type transport.

goedheid overtreft cheaten, wordt beter en je hebt geen cheats nodig

of iemand heeft IGI 2 gekocht, die zou ik niet eens spelen zonder cheats, maar ja kan ook niet overal goed in zijn

Verwijderd

Nuja, Dit is toch wel een beetje een open deur Bram Towelie :)
Cheaten moet natuurlijk kunnen, maar alleen op single-player games, of public games waar cheaten de norm is (bestaan die dan? vast wel).

Cheaten bij games via internet...
Cheaten is een vorm van de regels omzeilen, de regels zijn er niet voor niets (waarvoor dan?, nou om het spel in goede banen te laten verlopen en iedereen dezelfde kans te bieden). Op het moment dat er gecheat wordt op een server, dan worden daarmee alle niet-cheaters, benadeeld.
sim-pel.

Btw. Tanarus is beste online spel ter wereld (afgezien van het feit dat er tegenwoordig betaald voor moet worden..grmbl)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 00:55 ]

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
In Americas Army cheat ik ook wel eens online maar dan is het op een 1 vs 1 private server en dan willen we alle 2 snipen en normaal gaat dat alleen als je met meer dan 10 man speelt. Cheaters die in reguliere servers cheaten: ophangen, afslachten, naar bagdad sturen, kielhalen, vierendelen, enz enz. Ik vind het gewoon mega not done om te cheaten in mp games. Je verpest het dan gewoon voor anderen. Het is gewoon mega egoistisch (niet zeuren over geen trema op de i).

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Palomar
  • Niet online
bij single player spellen vind ik cheats wel een verbetering. Ik heb meestal gewoon geen zin om een hele tijd bezig te zijn voor ik pas alle circuits, levels, wapens etc. kan gebruiken. Hier vind ik verder ook niks 'lames' aan..

Online cheaten vind ik wel erg fout.. ik speel wel es counterstrike en het is altijd hetzelfde; na elke update zijn er geen/weinig cheaters, maar namate de tijd verstrijkt komen er weer nieuwe cheats uit en aan het eind van de periode zitten alle servers vol met cheaters. Dan komt er weer een nieuwe update en is het weer even afgelopen met cheats etc. etc.. Op dit moment is cs 1.5 al weer een tijd uit en er beginnen steeds meer cheaters te komen. Lui die door de muren heen kijken en aimbots hebben etc. Zulke lui verzieken het gewoon helemaal en voor de overige 17 spelers is het dus niks meer aan. Een hele tijd heb ik ook geen cs meer gespeeld, grotendeels vanwege dat gezeik met cheaters aldoor. Het is dat er om de zoveel tijd een update van CS uit komt en op die manier de cheats even onbruikbaar maakt, want anders zou het snel gedaan zijn met counterstrike en wordt het alleen nog maar gespeeld door cheaters. Maarja, cheaten tegen elkaar is ook niet leuk dus niemand die het nog speelt. Online cheats kunnen een spel dus zeker wel naar de vernieling helpen.... :(

Verwijderd

Geen zin in een lange reply duz :)

- Cheaten is phun
- Je kan er andere mensen ook blij mee maken*.
- Met meerdere tegelijk cheaten is leuker.
- Cheatservers zijn er niet voor nix ;)
- Cheaten voor status is lame,...
- Ik cheat af en toe (@ Cheatservers en Duitse/Franse servers)
- Ik speel zonder cheats @ NL Publix
- Alsof je een leven moet hebben voor CS? (Je mist er denk eerder een als je zo vaak speeld zoals sommige peepz doen?)
- Lelijk? Valt mee,....

(* Zat meegemaakt dat je een onmogelijke kill maakte op iemand en een vriend daarvan in een scheur van het lachen lag bij het schouwspel :))

Ter info, ik ben niet eens zo ubergoed ofzo, maar ik word zelfs al uitgemaakt voor cheater >:) De gedachte van de kinders gaat verder dan moet,... Speel het spel en heb plezier, en ga anders niet online spelen, maar zoek een Lannetje op, weet je 99% zeker dat er eerlijk gespeeld wordt,... Sommige zijn nl. wel erg paranoïde.

Conclusie:
Ok, cheaten is stout! Niet doen! Je wordt er lelijk van en je verliest al je vrienden, je houdt geen leven meer over en je word uberslecht! *kuck*
Think again,... Cheaters hebben een leven, ze hebben vrienden (ok ok, uitzonderingen daargelaten :P), ze hebben plezier in hun spel, en niet alle cheaters zijn slecht zonder cheats en je kan er veel van leren ;) (Ik let nu veel beter op mijn geluid)

Maarja, what we gonna do about it? De dag dat er niet meer gecheat kan worden moet nog komen, ik denk alleen dat dit lang gaat duren,.... En wat heeft men aan dit topic? Elkaar vertellen dat we niet moeten cheaten? Wie zal er luisteren? Waar hebben we dit ook alweer eerder gelezen? Waar zien we dezelfde waardeloze argumenten voor het cheaten? Ofwel, nutteloos geblaat,.... Ga spelen en have phun :Y)

PS: Cheaten voor status = lame,... Dan ben je echt zielig bezig :P (Zal je mij niet zien doen :P) En cheaten tegen andere cheaters is phun (voor mij dan).

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Nou kmoet eerlijk zeggen dat ik online wel eens cheate met mohaa...weet je wel skin en troep...kben niet een hardcore uitzoeker wat je allemaal kan tot het bot aan toe in zo'n spel, maar ben me toch gaan irriteren aan mensen die hoe dan ook willen winnen. Zit je op een bepaalde server van een of ander spel en dan als de rest zich netjes houdt aan de regels en een paar niet, dan gaat de gameplay van het spel helemaal naar de klote. Voor mohaa bijvoorbeeld gaat het echt de verkeerde richting uit....tis gewoon niet leuk meer. Kvoel me veel lekkerder nu als iedereen gewoon standaard het spel speelt en dat ik derde van de 9 wordt....sta ik toch aardig bovenaan. Voor mohaa is er trouwens nu een anti cheat petition aan de gang van een gozert die er echt wel werk van wil maken, dus als je in een clan zit en echt no-cheat bent....check deze link:

http://mohaa.chi.es/anticheat/

Bij 200 claninschrijvingen gaat er wat gebeuren hoop ik...

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Iemand weleens red faction online gespeeld? :P
Ik speel het al een jaar niet meer omdat 30% van de mensen die speelde aan het cheaten was, en dus niet zo'n klein beetje ook.
Dingen als mensen die door de lucht vliegen, enorm snel schieten, en een aimbot hebben die iedereen in 1x doodschiet.
Bij dat spel is het dus mogelijk om een mod die je zelf gemaakt hebt altijd te kunnen gebruiken, ookal draait de server die mod niet.

Maarja, nog geen cheaters bij bf1942 gezien :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

helemaal mee eens _/-\o_

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 09:33 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

Termy

valt er nog wat te fragge?

Cheaten bij spellen als UT, Simcity, Diablo ontneemt bij mij het plezier dus is het volstrekt logisch dat ik niet cheat :)

Ook offline niet trouwens, dan gaat een spel veel te makkelijker worden (de meeste zijn al makkelijk) en kan ik net zo goed ff gaan buiten spelen of zo.

btw, ik gebruik bij diablo trouwens _wel_ een countess en mephbot... waarom? omdat ik niet de grootste mazzelaar in de wereld ben. zwaar in tegenstelling tot een goede vriend van me die in een "voorbeeld" meph run voor z'n buurjongen "even" een shakotje uit meph trekt.. nou. die heb ik nog nooit gevonde in de 1000+ manual runs die ik gedaan heb. ik ben zelfs nie hoger gekomen dan een exceptional RARE.. ja je leest het goed, exceptional RARE. en nee, ik heb niet maar 2%MF maar 522 maximaal, ong evenveel als mijn mazzelende vriend. het is trouwens veelzeggend dat toen die vriend als test 1 nacht meph bot op nm en een andere nacht op hell vol zit met zo'n beetje het beste wat meph kan droppe en ik in m'n handjes mag knijpen met 1 mara's 26% en de zoveelste %#$&& barana's star.....

nee hor, ik ben niet gefrustreerd. niet meer sinds ik de frustratie aan m'n bot overlaat (dikke humor om die meph bot aan't werk te zien btw) en ik lekker slaap (letterlijk :)).... vanzelfsprekend doe ik niet aan al die bugged/hacked crap items..

hmz, beetje lang over diablo geluld maar ja

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik vind het altijd reuzegrappig om online met bijvoorbeeld CS te cheaten en om dan te zien dat je met de dood bedreigd wordt enzo :D Blijkbaar hebben zulke mensen zelf niet echt door dat online-gamen niet het enige doel is in het leven. (En vervolgens beweren ze ook nog eens dat cheaters geen leven hebben :X)..

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2025

Eijkb

Zo.

Mijn enige leuke ervaring met cheaten was binnen CS waar we op een serieuze server speelde. Een van de mensen had een wall_hack en dat viel nogal snel op. De admin heeft toen Friendly Fire aangezet en iedere niet cheater is gaan hunten op de cheater. Groeide op een gegeven moment uit tot een nieuw spel: De cheater, inmiddels er van op de hoogte, kreeg 20 seconden voorsprong vooraleer de rest begon :)

NG, het heeft niets te maken met het enige doel in het leven. Als ik zo nu en dan ´s avonds effe een uurtje of twee online ga om te CS-en en die ontspanning word vervolgens om zeep geholpen door een cheater, dan is dat voor jou misschien reuzegrappig. Voor de andere is het wel degelijk het om zeep helpen van de gameplay.

.

• Dennahz
  • Laatst online: 31-12-2025

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik cheat (soms) bij single player spellen als Simcity 4 e.d omdat het geld altijd zo snel op is en ik geen geduld heb tot ik geld ga verdienen :P

Maar @ Multiplayer vind ik het wel erg laag bij de grond :{

Twitter

Verwijderd

NG schreef op 27 maart 2003 @ 09:41:
Ik vind het altijd reuzegrappig om online met bijvoorbeeld CS te cheaten en om dan te zien dat je met de dood bedreigd wordt enzo :D Blijkbaar hebben zulke mensen zelf niet echt door dat online-gamen niet het enige doel is in het leven. (En vervolgens beweren ze ook nog eens dat cheaters geen leven hebben :X)..
ja idd
in de zomer vakantie heb ik een tijdje gecheat
sommige hadde niks door maar andere ware meteen aan het zeuren..
maar ik ben wel beter in CS geworden door cheats

Verwijderd

Zoals hier al vaker te horen is geweest.
Cheaten vind ik niet kunnen online, offline moet je zelf weten :(.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

NG schreef op 27 March 2003 @ 09:41:
Om dat jij je plezier moet halen uit het verpesten van andermans plezier. Zoiezo snap ik niet wat er leuk aan is. Wat is er nou leuk om elke keer op een knopje te drukken zonder dat je moeite moet iemand te raken. Kan je net zo goed alleen een muis kopen en af toe is een uurtje lang op de linkermuisknop te klikken.(maakt toch niet uit, je wint toch)

• Solid-Snake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 09:22
(jarig!)
Ik gebruik alleen cheats nadat ik het spel heb uitgespeelt.

Gebruik ik dat daarvoor dan heb ik meestal geen zin meer om het spel zonder cheats te spelen.

Online cheaten vind ik echt iets voor losers.
Dat is echt iets voor mensen die niet kunnen spelen.

Dat ben ik al eens tegengekomen met Quake 3 Arena, als ik daar iemand 5x achter elkaar raak shiet met een railgun en gaat nog niet dood terwijl de ander geen extra energie pakt of armor weet ik wel zeker dat die valsspeelt.

Dit ontneemt natuurlijk ook speelplezier van je andere mede-online spelers.
Die hebben dan er geen zin meer in.

Dus offline moet je zelf weten maar online...... moet je toch rekening houden met een eerlijke spel.

Cheaten = Valspelen

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:32

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ken er genoeg die cheaten. Cheaten vind ik echt zielig en doe het zelf nooit. En Cheaten verneukt dus wel degelijk het spel want, zo verneuk je de hele essentie van de game.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07-2025
Online cheaten is gewoon lame, simpelweg omdat je er anderen mee benadeelt..
hoe leuk is een spel nog als het doel is om de tegenstander te doden, maar iedereen heeft een godmode cheat :?

Offline is cheaten af en toe wel leuk, gewoon om af en toe de tegenstander zo gigantisch in te maken dat het gewoon overkill is.
Neem bijvoorbeeld Generals. Tegen 7 Brutal computers spelen met cheats is gewoon leuk..
1 vijand zowat compleet lam leggen met 10 nukes ofzo :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bij singleplayer cheat ik altijd.

en bij multiplayer niet, zou ook niet weten hoe.

• Rody
  • Laatst online: 05-01 22:26
toen ik 12/13 was ofzo cheatte ik. Toen alleen maar offline want ik had geen internet. Tegenwoordig ben ik super anti cheat. zowel offline als online. Cheaten verneukt de game en de gameplay. Normaal vind je een spel een paar weken leuk en heb je het uitgespeeld. Door cheatten wordt deze duur verkleint naar een week oid. (dit ff op offline gebied) Cheaten is gewoon infantiel en lomp zowel offline als online.
Mijn cheat ervaring.
Ik heb 1 keer getest of de nieuwe Tost met TO een bepaalde aimbot tegen hield. FF offline server aangemaakt met bots en gejoined met die aimbot active. Nou aimbot werkte dus gewoon maar het ziet er echt zwaar lomp uit. Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om zo'n aimbot te spelen. Je kan alsware gewoon stil staan en naar de plee gaan of tv kijken. Kan je net zo goed helemaal niet meer gaan spelen want je doet zelf amper wat :/
Als er dus een cheater zit op een server waar ik ook op zit probeer ik hem altijd af te schieten. Meestal lukt dit ook en ik volg dan met een scheldkannonade wat hier niet voor herhaling vatbaar is. Van zelf wordt de cheater het zat en verlaat de game. Is het een aimbotter met godlike skillz ga ik direct uit de server of haal een admin.
Een tijdje had mijn TO clan een clanserver. Hier waren bijna geen cheaters en de admins hadden traden keihard op tegen lamers. Stalin's dictatuur was er niks bij.
- iemand uit een clan bugusing? heel de clan gebanned
- iemand was super goed en had een fakenick. Die moest zichzelf identificeren en anders kick. Daarna volgde er een kick/ban.
- iemand was aan het schelden met kanker enzo. waarschuwing gevolgd door een kick.

Gewoon keihard optreden. Cheaters zijn een soort van kwaadaardig gezwel die zo snel mogelijk exterminated moeten worden.
P.S en ja ik ben een fanatiek online gamer en ben een fanatiek voorstander van sportief gamen en fairplay.

[ Voor 43% gewijzigd door Rody op 27-03-2003 11:13 ]

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Rody schreef op 27 March 2003 @ 11:03:
toen ik 12/13 was ofzo cheatte ik. Toen alleen maar offline want ik had geen internet.

tegenwoordig ben ik super anti cheat. zowel offline als online. Cheaten verneukt de game en de gameplay. Normaal vind je een spel een paar weken leuk en heb je het uitgespeeld. Door cheatten wordt deze duur verkleint naar een week oid. (dit ff op offline gebied) Cheaten is gewoon infantiel en lomp zowel offline als online.
Kijk, dat je het zelf niet leuk vindt om te cheaten(offline) dat kan ik begrijpen maar dat je er problemen mee hebt dat ik op mijn eigen pc(waar niemand er last van heeft) een cheat gebruik kan ik niet helemaal vatten. :?

Verwijderd

In singleplayer cheat ik redelijk vaak, het haalt de lol er soms wel uit, maar jezelf kapot lopen op steeds hetzelfde stuk is ook niet echt leuk.
Multiplayer cheaten doe ik nooit (ik speel ook bijna nooit online, maar dat terzijde), het is gewoon niet zoveel fun als zelf die zwaarbevochten eerste plaats te behalen. Plus dat het sommige mensen paranoide maakt. Ik heb bv. een tijdje Red Faction online gespeeld en was er (verbazingwekkend genoeg) best goed in. Maar als ik dan eens onder een andere nick speelde, werd ik door sommigen beschuldigd van cheaten, alleen maar omdat ze niet van me konden winnen. Das toch best wel balen, zeker als je vervolgens gebanned word omdat je me niet verwaardig te reageren op zulke beschuldigingen.

Verwijderd

Online cheaten is een groot probleem, vrijwel elk spel heeft er last van :( Vanaf het moment dat onze MOHAA server online ging (medio maart vorig jaar) zijn er 688 mensen gebanned voor cheaten. Dit zijn dan niet skins maar hacked binaries, ogc triggerbots e.d :(

Zwaar frustrerend, en kost ook erg veel tijd om de boel dicht te houden voor dit soort onverlaten. Daarnaast vind ik het zwaar asociaal. Het plezier van andere mensen ontnemen, om zelf aan je genoegen te komen..... :|

Verwijderd

ik kon met wle herrineren dat wij bij onze mohaa clan toen opvallende skins hadden maar voornamelijk om niet elkaar op te blazen als iemand een panzerfaust had :P

• Rody
thejoker80 schreef op 27 March 2003 @ 11:15:
[...]

Kijk, dat je het zelf niet leuk vindt om te cheaten(offline) dat kan ik begrijpen maar dat je er problemen mee hebt dat ik op mijn eigen pc(waar niemand er last van heeft) een cheat gebruik kan ik niet helemaal vatten. :?
Offline cheaten vind ik dus "lomp" maar daarmee zeg ik dus niet dat jij lomp bent. Ik vind het zelf niet leuk om offline te cheaten dus benoem ik het als lomp.
Als jij wel graag cheat, moet je dat vooral doen en ik heb daar geen problemen mee. Ik geef alleen mijn mening er over :)

Stel dat je online zou cheaten in CS, dan heb ik daar ook geen problemen omdat ik dat spel niet speel. Pas als je loopt te cheaten met het spel dat ik ook speel (Tactical Ops) heb ik er wel problemen mee omdat je het dan ook verpest voor mij en vele andere :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rody op 27-03-2003 12:03 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2025

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:46:
ik kon met wle herrineren dat wij bij onze mohaa clan toen opvallende skins hadden maar voornamelijk om niet elkaar op te blazen als iemand een panzerfaust had :P
Andere skins ok, als je de hitzones maar gelijk laat en geen transparante onzin gebruikt. Verder ook geen overdreven camouflage als bijvoorbeeld een muurskin in CS :-)

Zolang je (relatief, gelijk aan andere skins) zichtbaar blijft voor de overige spelers zijn eigen skins eingelijk wel tof. Iedere clan een eigen kostuum 8)

.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 01:23:
[...]
- Ik speel zonder cheats @ NL Publix
[..]
Wat is je onderscheid tussen NL DE of FR ???? Duitsers ergeren zich net zo erg aan cheaters als Nederlanders... Er komen vaak buitenlanders bij ons langs, die net zo dom denken als jij... ennuh ga je ook cheaten als je denkt dat je NMI ook cheat terwijl die gast eigenlijk gewoon goed is?

als het om de "fun" is kan je net zo goed offline cheaten. online Cheaten gaat om 2 redenen: Status of om mensjes pesten die jou toch niet terug kunnen slaan. Beetje zielig allemaal... hmzz kom ik opeens op de reden dat je wel cheat op buitenlandse servers... toch nog bang dat er een NLer langs je huis komt zetten ;)

• SyphOn
  • Laatst online: 05-01 08:34
Naar mijn mening zijn tk-ers en wtj-ers nog erger dan cheaters :/

Verwijderd

Zucht. Jullie snappen er werkelijk niets van... Waar zijn cheaters nou in het algemeen op uit?! AANDACHT! En wat geven jullie ze met die replies als "lame" "gore" "ophangen" etc?! Juist : aandacht!
Laat ze gewoon lekker cheaten als ze dat willen. Join een andere server als het je irriteerd. Blijf als je ermee kan leven. Maar geef ze GEEN aandacht.

Ik vind het juist grappig als er cheaters in de rondte lopen. Temeer het een uitdaging vormt ze af te knallen/HEen/Flashen etc....

Gelukkig ben ik recent gestopt met CS, en niet om de cheaters, maar omdat ik me ben gaan verdiepen in de BF scene..... Pas toen kwam ik tot de ontdekking wat een zielige scene dat hele CS gebeuren is.
Tuurlijk heb je er flexe servers tussenzitten, maar over het algemeen (en zeker in vergelijk met bijv BF) is het een trieste bedoening.... Dit topic (nofi!) bewijst dat maar weer eens temeer.

Ps : FilterBitch, respect dude! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 13:11 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ 's definitie van cheaten
alles mag; zolang 't ingame gebeurd, en zolang je de dingen gebruikt die bij / in 't spel zitten.

Kijk een wallhack zit niet in 't spel, da's een 3th party tool, dus dat is cheaten
Brightness kei hoog, low detail models etc. etc. dingen die je zelf in ini's kunt aanpassen en zo, daar heb ik niets op tegen.

Cheaten offline, tuurlijk mag dat. wallhack, aimbot zo veel als je wilt dat is denk ik iets wat je door niemand kwalijk genomen kan worden.
Maar online cheaten ... dat is gewoon zoooo blij, ik denk niet dat je 't voor je zelf verziekt (als cheater zijnde) je vern##kt het zwaar voor de overige gamers in die server.

Overigens heb ik wel respect voor de gene die de cheats maken;
je hebt nix aan source code van de engine (meestal niet) en dan toch zo'n 'tricky'-tooltje kunnen maken vind ik wel knap. (zo waren er 7 verschillende cheats voor vietcong demo - die was nog maar net uit - en dan toch cheats voor kunnen downloaden vind ik sick)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Exar
  • Laatst online: 12:25
Cheats kunnen een online game behoorlijk verzieken.
Ik ben blij dat ik een spel speel met een relatief kleine 'cummunity' (INFiltration), waardoor er een soort sociale controle is...
Verder, als iemand op 'mijn clanserver' (ben admin) gaat lopen cheaten, dan kan diegene behalve een ban ook verwachten dat ik overleg met andere serveradmins. Hierdoor kan een cheater al snel niet meer op de meeste belangrijke servers en kan hij/zij lekker offline zichzelf gaan lopen pesten.

Overigens is het meestal lastig te bewijzen dat iemand cheats gebruikt.... misschien is diegene wel gewoon erg goed?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

ik ben met tribes2 3x een cheater tegen gekomen:D

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DeppOx schreef op 27 maart 2003 @ 15:09:
ik ben met tribes2 3x een cheater tegen gekomen:D
nie lullig bedoeld maar: en?

wat bedoel je daar mee? dat je cheaters in iedere game hebt? dat je zelden cheaters ziet? dat jij weinig online speelt? ... wat voor een discussie punt is dat nou weer? gelieve je post te onderbouwen. bvd

[ Voor 1% gewijzigd door himlims_ op 27-03-2003 15:18 . Reden: grote typ vout ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Scarecrow schreef op 27 March 2003 @ 13:17:
/me 's definitie van cheaten
alles mag; zolang 't ingame gebeurd, en zolang je de dingen gebruikt die bij / in 't spel zitten.

Kijk een wallhack zit niet in 't spel, da's een 3th party tool, dus dat is cheaten
Brightness kei hoog, low detail models etc. etc. dingen die je zelf in ini's kunt aanpassen en zo, daar heb ik niets op tegen.

Cheaten offline, tuurlijk mag dat. wallhack, aimbot zo veel als je wilt dat is denk ik iets wat je door niemand kwalijk genomen kan worden.
Maar online cheaten ... dat is gewoon zoooo blij, ik denk niet dat je 't voor je zelf verziekt (als cheater zijnde) je vern##kt het zwaar voor de overige gamers in die server.

Overigens heb ik wel respect voor de gene die de cheats maken;
je hebt nix aan source code van de engine (meestal niet) en dan toch zo'n 'tricky'-tooltje kunnen maken vind ik wel knap. (zo waren er 7 verschillende cheats voor vietcong demo - die was nog maar net uit - en dan toch cheats voor kunnen downloaden vind ik sick)
tja en wat vind je dan van custom scopes en custom crosshairs?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34
SyphOn schreef op 27 March 2003 @ 12:37:
Naar mijn mening zijn tk-ers en wtj-ers nog erger dan cheaters :/
Dat vind ik niet. Ok, als iemand echt een opzettelijke team killer is, is dat inderdaad erg, maar een TK maken 9 van de 10 mensen niet opzettelijk. Het winnende team joinen is natuurlijk ook wel lame, maar ook dat is niet zo heel erg, mensen willen nou eenmaal winnen. Zolang het geen ongelijke strijd blijft vind ik het niet erg.

Cheaten daarentegen vind ik wel erg, online dan natuurlijk. Je kan dan gewoon niet op je eigen kracht winnen, als je zo nodig wilt winnen doe het dan op je eigen kracht, iedereen kan winnen met behulp van cheats. Als je niet kan winnen moet je iets gaan doen waar je wel goed in bent of gewoon toegeven dat je niet altijd kan winnen. Cheaten voor de lol is te begrijpen, maar het verpest wel de lol voor de rest van de mensen op de server. Als je om de 3 seconde wordt neergeschoten zonder dat je zelf een kans hebt om de ander af te maken is de lol er snel af. Als je zo nodig wilt cheaten voor de lol moet je dat doen op servers die daar voor bedoelt zijn.
Onder cheaten versta ik wallhack, speedhack, aimbot, endergelijke. Hogere brightness en EAX vind ik geen cheats. Het ene beeldscherm kan uit zichzelf al een hogere brightness laten zien en EAX zit in het spel gebouwd en zit ook meestal standaard op je geluidskaart. Zolang iedereen er standaard over kan beschikken zijn het volgens mij geen cheats. Cheats zitten niet standaard in gebouwd in multiplayer spellen.

Met offline cheats heb ik zoals iedereen eigenlijk wel geen probleem, je bent niemand anders tot last, als je vast zit is dat erg frustrerend en als je dan verder kan komen doormiddel van cheats is dat alleen maar handig.

The devil is in the details.

• iets
  • Laatst online: 11:15
Ik gebruik nooit echt cheats. Als ik ergens niet uitkom zoek ik naar een walktrough op het inet :). Alleen bij sommige games zitten van die grappige cheats, zoals vroeger in midtown madness. Daar kon je alle auto lichter maken enz. Daar heb ik best wel wat lol mee gehad :D.

tvw

Verwijderd

Exar_Kunn schreef op 27 March 2003 @ 13:38:
Cheats kunnen een online game behoorlijk verzieken.
Ik ben blij dat ik een spel speel met een relatief kleine 'cummunity' (INFiltration), waardoor er een soort sociale controle is...
Verder, als iemand op 'mijn clanserver' (ben admin) gaat lopen cheaten, dan kan diegene behalve een ban ook verwachten dat ik overleg met andere serveradmins. Hierdoor kan een cheater al snel niet meer op de meeste belangrijke servers en kan hij/zij lekker offline zichzelf gaan lopen pesten.

Overigens is het meestal lastig te bewijzen dat iemand cheats gebruikt.... misschien is diegene wel gewoon erg goed?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik speel zelf bijna een jaar UT en vreemd genoeg blijft het zwaar irri die cheaters EN lamers (b.v. campers, teamkillers,...)

Voorbeeldje: Jat je de vlag en schiet je een unstoppable >:) kom je vervolgens je eigen basis niet in omdat er iemand van je eigen team onder de lift staat.
Zodat je dus niet bovenkomt en neergeschoten word :(

Cheaten offline is per spel verschillend, gta3 vind ik zonder 'alle wapens' cheat niet echt leuk.

Verwijderd

Wat is er mis met campen ? Je bent CTF aan het spelen en iemand in jouw team is een goede camper, dan is het toch niet raar dat hij zijn kwaliteiten gebruikt om te campen ? De tegenstander moet gewoon zijn best doen om deze camper uit te schakelen.
Als je 2 keer wordt uitgeschakeld door een camper, dan weet je de 3e keer toch wel wat je moet doen !
Ik snap echt niet wat er mis mee is.
Een Clan-member.

• Hahn
  • Laatst online: 13:34
Campen vind ik niet zo heel erg, maar het kan ook de spuigaten uit lopen. Je hebt van die mensen die gaan in een hoekje zitten waar je ze amper kan zien en je ze amper kan raken en daar gaan ze dan de hele tijd zitten. Als er iemand langs loopt dan knallen ze die af. Ikzelf camp ook wel eens, maar dan is het meer omdat ik weet dat er een tegenstander in de buurt is, of ik heb nog maar weinig HP, ik ben aan het herladen of ik ben nog als enige over bijvoorbeeld. Mensen die een plekje innemen en daarna er niet meer vanaf komen vind ik lame, even campen zodat de tegenstander je kwijt is vind ik meer tactiek dan lame :)

The devil is in the details.

• Rody
campen is gewoon stom te doen. een beetje doorgewinterde speler weet na "het 2 x stoten tegen dezelfde steen" wel waar een camper zit en kan hem ook uit schakelen.

Campen en blijven bewegen is een sterke tactiek omdat diegene je nooit echt kan traceren. Iemand met een sniper kan dan makkelijk heel veel afslachten.

Maar campen is dus gewoon 'a part of the game'.

[ Voor 10% gewijzigd door Rody op 27-03-2003 16:07 ]

Verwijderd

Zelf ben ik vaak aan het aanvallen omdat ik het wel leuk vindt om de vijand even goed te laten schikken. Maar het resultaat is dan vaak dat ik een frag heb van 100 maar dat ik dan zelf ook 80 keer wordt neergeschoten. Een goede camper heeft dan misschien een score van 50 frags maar is zelf maar 2 keer neergeschoten.
Op de een of ander manier heb ik daar toch respect voor. Want, wat heeft het nu voor zin om als schietschijf te fungeren en als kip zonder kop richting de vlag te rennen? Het is toch veel belangrijker om in leven te blijven en dus voor een goede dekking te zorgen. Vroeger met packman had je nog 3 keer dood = game over.
Wat ik bedoel te zeggen is: Volgens mij is een goede camper ook een goede strateeg, zie hem als een sniper die liever overleeft met een lagere score.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 15:41:
Wat is er mis met campen ? Je bent CTF aan het spelen en iemand in jouw team is een goede camper, dan is het toch niet raar dat hij zijn kwaliteiten gebruikt om te campen ? Ik snap echt niet wat er mis mee is.
Een Clan-member.
Haha, een goede camper? :? Zijn daar tegenwoordig ook al skills voor nodig, om te wachten to iemand langsloopt en hem af te schieten? Iedereen kan campen.
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 16:11:
Het is toch veel belangrijker om in leven te blijven en dus voor een goede dekking te zorgen.
Een camper kan toch niet voor dekking zorgen? Tenzij er iemand van zijn eigen clan en iemand van de andere clan toevallig tegelijk langslopen, dan kan hij de tegenstander afschieten.

dat 'een clan-member' mag je wat mij betreft weglaten hoor, valt een beetje onder de noemer greetz

[ Voor 25% gewijzigd door thejoker80 op 27-03-2003 16:20 ]

Verwijderd

Het enige spel waarbij ik cheat is Serious Sam, gewoon ff lekker gedachtenloos knallen...voor de rest is het leuker om zonder cheats iets uit te spelen, en online cheaten is al helemaal uit den boze.

• Loev
  • Laatst online: 01-01 11:36
Cheat in Singleplayer, maakt me geen hol uit.
Soms wel en soms niet, ligt er een beetje aan.

Cheats online? 2 keer ofzo maar dat waren bugs in Cs die een paar mensen maar kende.
Dat je als T een CT pakje kreeg was wel grappig op Franse servers, even kloten meer ook niet.

Ik cheatte wel altijd met Diablo2 maar geen illegale wapens, ik gebruikte alleen een map hack want ik vond het irritant dat je zo vaak moest zoeken.

Als je online wilt gaan cheaten met aimbots, speedhacks, wallhacks etc.
Graag alleen op cheatservers waar niemand er last van heeft.
Mocht je het wel public doen en je wordt betrapt en vragen het je zeg dan gewoon "ja sorry ik was aan het ouwehoeren zet hem nu uit."
En ga niet lame zitten doen van n00b of nee ik cheat helemaal niet want dat is echt zo lame vind ik.
Word ook niet boos als je wordt gebanned, tis je eigen schuld.

Wat je dus nooit en te never moet doen is cheaten met clan wars, je wordt dan wel gekickt maar de je clan krijgt dan wel een naam waar ze bijna niet meer vanaf komen. (myg0t daar gelaten)

Verwijderd

Mja, ik bedoel meer het campen zoals achter een deur, onder een lift..
Het gewone campen is niet zo'n probleem, gewoon ff sneller schieten als die camper :)

Het ligt er natuurlijk ook aan welk spel en wat je speelt, een potje sniper, alle wapens, instagib, ...

Kippen die zonder kop rennen :) zal je in CTF toch nodig hebben om te cappen, want met alleen campen word het wel een heel saai potje.

Verwijderd

thejoker80 schreef op 27 maart 2003 @ 16:17:
[...]

Haha, een goede camper? :? Zijn daar tegenwoordig ook al skills voor nodig, om te wachten to iemand langsloopt en hem af te schieten? Iedereen kan campen.

[...]

Een camper kan toch niet voor dekking zorgen? Tenzij er iemand van zijn eigen clan en iemand van de andere clan toevallig tegelijk langslopen, dan kan hij de tegenstander afschieten.

dat 'een clan-member' mag je wat mij betreft weglaten hoor, valt een beetje onder de noemer greetz
Met dekking bedoel ik je persoonlijke dekking om het voor de tegenstander moeilijker te maken om je uit te schakelen. En volgens mij heb je wel degelijks skills als je in de buurt van je eigen vlag met succes aan het campen bent. Vooral als je tegenstander daardoor niet eens in de buurt van je vlag kan komen.
En dat is toch een beetje de bedoeling van het spel.

De tegenstander moet hier gewoon rekening mee houden en een tactiek verzinnen. Dus minder hard rennen en iets vaker in de hoekjes kijken.

Ik had 'een clan-member' erbij gezet voor extra informatie. Het geeft aan dat ik wel eens een wedstrijdje speel via ClaneBase.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:32:
Wat is je onderscheid tussen NL DE of FR ???? Duitsers ergeren zich net zo erg aan cheaters als Nederlanders... Er komen vaak buitenlanders bij ons langs, die net zo dom denken als jij... ennuh ga je ook cheaten als je denkt dat je NMI ook cheat terwijl die gast eigenlijk gewoon goed is?
Ok, ik geef toe, et is simplistisch gedacht om alleen op niet-NL servers te cheaten. Maarja, om nou te zeggen dat ik zonder cheats een prettige tijd heb op een server waar ik de taal niet van spreek, nou,.. nee dus :) De sfeer is niet hetzelfde te noemen.
Tuurlijk ergeren zij er zich net zoveel aan als de NL'ers, maarja ik wil niet als NL'er zijnde de NL-servers verpesten :) Op de meeste NL servers heb ik toch wel ff meer plezier dan op een Duitse server :)
(Ok, het is allemaal simplistisch gezegd, maar hoe kan ik het ooit zo verwoorden dat ik er niet slecht/fout denkend vanaf kom? Het is en blijft fout natuurlijk. Normen en waarden een optie? Ik weet het niet. Iemand anders een goed argument?)

Wtf heeft NMI (de NL clan, of bedoel je tegenstander?) hier mee te maken? Ik speel al helemaal niet om goed te zijn, of om zo over te komen :O Ik speel voor me plezier, maar sommige kunnen dat maar niet vatten :X
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:32:
als het om de "fun" is kan je net zo goed offline cheaten. online Cheaten gaat om 2 redenen: Status of om mensjes pesten die jou toch niet terug kunnen slaan. Beetje zielig allemaal... hmzz kom ik opeens op de reden dat je wel cheat op buitenlandse servers... toch nog bang dat er een NLer langs je huis komt zetten ;)
Offline cheaten met CS is saai, moet je zelf maar eens proberen. Ok, de eerste honderd kills gaat nog wel, maar dan beginnen de Pod-bots je toch best wel te vervelen. Tsjaa, je moet toch ergens je h4x op testen ;)

Pesten van mensen? Hmmz, zo zie ik het niet. Het kan wel ja, maar denk na, wie bepaald er of jij gepest wordt? Toch altijd jij zelf nog dacht ik zo? Waarom laat je dat gebeuren? Ik zou zeggen, negeer het of ga ergens anders spelen. Waarom jezelf laten pesten als je het kunt vermijden. (Je kunt je wel gepest hierdoor voelen, maar hallo, als je zo snel onderuit ben gehaald kan je het leven zelf ook niet aan :/)

Bang dat een NL'er langskomt? Neuh, maar ik vind het het niet waard om de NL-servers te verpesten met cheats,... En waarom zou iemand langs willen komen? Om hun woorden tot realiteit te brengen? Dit zegt al genoeg over de persoon zelf,... En geweld lost weinig op, maarja vertel dat die persoon maar,... Controle over je emoties is nou eenmaal moeilijk,...
Ik heb dan ook respect voor de mensen die (net als mij) gewoon doorspelen of de server verlaten en zichzelf niet gaan zitten pesten met op hol geslagen emoties.
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:08:
Ps : FilterBitch, respect dude! _/-\o_
StrikerZ ;) Voorbeeld van een goeie NL-server :)

Maarja, dit geblaat lost niets op :) Alleen maar meer peepz die denken door hun emoties van zich af te schrijven een betere wereld te krijgen. Was het maar zo simpel. Of de mensen moeten er wat van leren, maar ik denk dat de meeste deze teksten straal negeren en gewoon verder gaan met frustraties en ergernis. Ik wens u allen veel plezier toe!

En nogmaals, ga spelen en have phun :Y)

offtopic:
PS: De meeste kennen denk ik het fenomeen IcP wel. Een stel kleutertjes die proberen de NL-servers onderuit te halen en te verpesten. Daar 'erger' ik me aan. Niet aan het feit dat ze cheaten. Nee dat niet, dat moet kunnen. Maar waar ik me wel aan 'erger' is dat ze denken goed te zijn, terwijl ze dikwijls lopen te schelden dat hun hack niet goed werkt :/ Ik heb er dan ook wel eens een paar gevraagd een cheatserver te joinen, wat zij ook hebben gedaan. Ze hebben geen enkele kill gemaakt en waren snel weer weg,.... :z
Ik heb me toen echt helemaal dood gelachen :)

• Exar
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:30:
Pesten van mensen? Hmmz, zo zie ik het niet. Het kan wel ja, maar denk na, wie bepaald er of jij gepest wordt? Toch altijd jij zelf nog dacht ik zo? Waarom laat je dat gebeuren? Ik zou zeggen, negeer het of ga ergens anders spelen. Waarom jezelf laten pesten als je het kunt vermijden. (Je kunt je wel gepest hierdoor voelen, maar hallo, als je zo snel onderuit ben gehaald kan je het leven zelf ook niet aan :/)
Sorry hoor, maar dit is echt dikke onzin. Je wil niet inzien dat je gewoon de boel voor anderen verziekt. Fijn om alleen maar aan jezelf te denken.
Negeren van cheaters is onmogelijk als je er als normale speler geen kans tegen maakt. Ergens anders spelen is niet altijd voor iedereen een optie.
Je zou eens moeten gaan beseffen dat je niet alleen op de wereld bent en dat je rekening kan houden met andere mensen. Wat doe je in Godsnaam in een online game als je alleen maar aan je eigen plezier kan denken? :|

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Topicstarter
Maarja, dit geblaat lost niets op Alleen maar meer peepz die denken door hun emoties van zich af te schrijven een betere wereld te krijgen. Was het maar zo simpel. Of de mensen moeten er wat van leren, maar ik denk dat de meeste deze teksten straal negeren en gewoon verder gaan met frustraties en ergernis. Ik wens u allen veel plezier toe!
Het was mij er dan ook niet om te doen om de wereld te verbeteren, ik wilde alleen proberen om cheaters uit te nodigen hier hun mening erover te geven. Meteen roepen 'ik kots op cheaters' is ook niet nodig, het was mij er om te doen dat er een andere licht op de zaak werd geworpen. Wat ik hierbij over het hoofd heb gezien is, dat de notoire cheaters op bijvoorbeeld diablo dat niet snel toe zullen geven hier ipv te vertellen waarom ze dat doen.
Ik heb gehoord (even mbt D2) van ith-gebruikers dat ze dat doen omdat ze andere wapens zo traag vinden en toch graag willen killen in een cowlvl en dat ze geen ith in duels gebruiken als de tegenstander dat liever niet heeft . Ikzelf zou het nooit gebruiken maar als je er zo tegenaan kijkt dan krijgt cheaten al een minder negatieve klank vind ik.

Het feit dat mensen 's nachts items krijgen zonder er moeite voor te doen vind ik ook verwerpelijk hoewel al eerder in deze thread is gepost dat het de speler te doen was om iets meer speel plezier en meende dat hij er wel recht op had na veel pech te hebben gehad, ook dan krijgt het al een heel andere klank.

Daar was het mij meer om te doen

Verwijderd

Als je cheat dan ben je ook geen echte gamer, want gamers zouden het gros van de spellen dat in de winkelrekken ligt, zonder problemen moeten kunnen tackelen. Dat zouden ze zelfs LEUK moeten vinden :)

Er is eigenlijk toch wel één cheat die wel mag (offline dan). Wie kent het idee dat je DukeNukem3D aan het spelen bent, je hebt het level al tien keer afgeschuimd en je hebt die ene groene key nóg niet gevonden? .... <-- skippen die map :P

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Zolang mensen (zoals ik) alleen singleplayer cheaten en On-Line alles netjes houden, vind ik het prima. Online moet schoon blijven, absoluut!!!!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• daaf258
  • Laatst online: 15:31

daaf258

For Aiur

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 15:59:
Als je cheat dan ben je ook geen echte gamer, want gamers zouden het gros van de spellen dat in de winkelrekken ligt, zonder problemen moeten kunnen tackelen. Dat zouden ze zelfs LEUK moeten vinden :)

Er is eigenlijk toch wel één cheat die wel mag (offline dan). Wie kent het idee dat je DukeNukem3D aan het spelen bent, je hebt het level al tien keer afgeschuimd en je hebt die ene groene key nóg niet gevonden? .... <-- skippen die map :P
Ik heb het idee dat je je hier een beetje tegen spreekt. Tenminste als je jezelf onder de "echte gamers" schaart. Wat het ook wezen mag.

Maar over cheaten. Als mijn spel-plezier verhoogt word door een cheat. Bijvoorbeeld in starcraft door lekker zieke dingen te gaan doen die anders niet kunnen. Zoals met 600 marines een basis aanvallen :+. Dan is daar niks op tegen. En als je met je maat waarmee je speelt dan een paar dingen afspreekt kan dat echt heel erg leuk zijn.
En over online cheaten. Is not done.

- specs - audioscrobbler -

Verwijderd

mycosis schreef op 26 March 2003 @ 23:58:
Een actie spel (bv. Max Payne etc.) weet nooit heel lang te boeien, dus ga ik cheaten, zodat ik ff snel het spel uit kan spelen.

Cheaten bij online games vind ik wel lame :P
omg... totaal oneens... Max Payne heb ik KEER OP KEER zonder cheats uitgespeeld. Eerst normaal, toen met Matrix Mod, toen met KungFu Mod 2, en laatst nog met KungFu Mod 3 (nieuw gevechtssysteem)... zeker de moeite waard dus. Cheaten: NOOIT... niet online, niet singleplayer. Gamen is ook een deel skill en tactics opbouwen, niet alleen IETS UITSPELEN...

Towelie (TS) = DW~Towelie ??
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:30:

StrikerZ ;) Voorbeeld van een goeie NL-server :)
Rara waar Mafferik zich vroeger vaak ophield FilterBitch...
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 16:17:
Het enige spel waarbij ik cheat is Serious Sam, gewoon ff lekker gedachtenloos knallen...voor de rest is het leuker om zonder cheats iets uit te spelen, en online cheaten is al helemaal uit den boze.
SeriousSam zonder cheats roeleert SUPER-HARD :D

Ik vind het BTW een leuk topic Towelie... hoe oneens je het met iemand kan zijn had ik voorheen alleen meegemaakt in W&L... maar toen las ik hier de post van FilterBitch, OMG cheaten voor phun... dat snap ik niet... zal wel aan mijn psychische capaciteit liggen, maar ik kan er niet bij :>

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 02:22 ]

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
mja ik heb, net als bijna iedereen die cs speelt, ook wel es cheats gebruikt (nu niet zeggen dat jij dit nooit heb gedaan, dit doet namelijk iedereen wel es. en er is nix mis mee.)
Ik moet zeggen dat een aimbot in counter-strike ronduit irritant is, moet me mooie (wel legale :P) custom models weer wegpleuren, vervolgens krijg je brakke troep dat futiele pogingen uitvoert om op hoofden te mikken, meestal schiet je er overheen of is je aimbot te laat en richt ie altijd te ver achter het hoofd.
En dan heb je eindelijk es een kil met je aimbot, blijf je muis nog steeds gelockt op een doodgaand lijk, waardoor je makkelijk genoept wordt door een tweede aanvaller.
dan hebben we verder nog de wallhacks... die zijn dan nog enigsinds handig, maar gelukkig begint de universele HLGuard wallhackblock eindelijk zijn vruchten af te werpen.
dit weet ik niet allemaal omdat ik altijd loop te cheaten... ik test simpelweg steeds de nieuwste (anti-)cheat uit, op mijn eigen servers.... nix mis mee.

mensen die op mijn PUBLIEKE servers cheaten, krijgen meteen een enkeltje banlist, en zo zou dat overal moeten gebeuren. vooral de ValveAntiCheat werkt erg lekker, als je een paar violations achter elkaar krijgt, wordt je key gebanned voor 24uur, week, maand of perm op ALLE servers

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025

Mathizsias

Drizzt

No cheatin' ... Verkrachten alles online, als ze zien dat het offline leuk is gaan ze andere mensen er mee vervelen... ;(
Pagina: 1