[Linux] CLI MP3-speler + IR + LCD + gameport koppelen?

Pagina: 1
Acties:

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 17:21
Hallo, ik wil binnenkort een standalone mp3 speler gaan bouwen. Het OS was redelijk snel duidelijk voor mij, linux. Een slanke versie van redhat oid.
Maar nu zoek ik nog een goeie mp3 speler die werkt onder de shell, een LCD scherm kan aansturen, IR signalen kan ontvangen, En besturing dmv van andere knopjes (bij voorkeur via de gameport).

Aangezien ik een 4x20 parralelle display heb zitten daar geen buttons bij. Dus zat ik te denken aan de gameport.
Nou heb ik hier een mooi schema gevonden hoe je je eigen gamepad kan maken.
Maar nu heb ik dus nog geen software gevonden die dit allemaal kan.

Ik heb al wel gekeken naar IRMP3, deze doet al de IR en de LCD, maar nog geen gameport ondersteuning

Weet iemand hier software die dat wel kan? of heeft iemand een ander idee voor de knoppen aan de voorkant, via een serieele poort oid.
Ik wil wel minstens 8 knopjes hebben, dit kan dus makkelijk via de gameport. Maar alternatieven zijn welkom

Ik weet ook dat er Gameport, LCD en IR plugins zijn voor XMMS, maar dat werkt dus weer onder X en dat wou ik juist niet

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Er is ws. geen commandline mp3-speler die IR-plugins ondersteund (of misschien dat wel, maar eentje die alles tegelijk ondersteund is er dus blijkbaar niet). Dat hoeft op zich ook niet. Als je mpg123 (of mpg321) hebt, en een programma dat de IR-poort kan uitlezen en dat omzetten in ASCII (letters of cijfer-codes, of wat dan ook), kun je ze via pipes/scripts wel aan elkaar koppelen.

Een alternatief is dat je in mpg123 (sources) gaat kijken waar de interactieve aansturing zit, in de IR plugins voor XMMS hoe dat werkt, en dat bij elkaar probeert te prutsen.

Maar aangezien alle onderdelen al bestaan, denk ik dat je weg moet kunnen komen met wat shell-scripten.

Zelfde voor de andere onderdelen. Of er echt een geintegreerde oplossing al bestaat, zou ik niet weten. Als het met freshmeat en google niet te vinden is, zal het wel niet ;)

+topic-titel veranderd om hem duidelijker te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Wilke op 27-03-2003 00:08 ]

• Mannes
Dacht zelf, hou de titel een beetje beperkt.. dat je niet zown heel verhaal krijgt..

maar goed, zelf maken/koppelen is ook een optie, maar ben nog wel redelijk leek wat betreft shellscripten enzo. Dus weet niet of mij dat zo 1,2,3 gaat lukken

Verwijderd

Shell scripten is wel te doen op zich en er zijn ook goede guides voor, zoals bijvoorbeeld http://www.tldp.org/LDP/abs/html/index.html . Erger nog, shell scripting is eigenlijk wel leuk om te doen :o

• Mannes
mjah .. helaas ontbreekt hier nog de alleen-linux pc.. en ik raak al snel gede-motiveerd als ik de hele tijd moet ombooten..

Maar kan je met een shellscript dan gewoon waardes van de gameport halen. met bijv. /dev/gameport ofzo? en die dan weer terugsturen naar een ander prog, de mp3speler (mpg123 oid)?

Of moet je dan echt de source van je prog gaan zitten editten ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Ja kijk, als je geen moeite wilt doen, dan gaat het je niet lukken. Als je op dit moment nog (bijna) niets van Linux weet behalve dat het een 'vrij' OS is, kan ik je ook wel op een briefje geven dat het niet gaat lukken.

Hoe je de gameport aanstuurt zou ik werkelijk zo niet weten, maar dat moet vast terug te vinden zijn in die XMMS plugin (wat vast niet meer is dan enkele honderden regels code, if that).

Of je moet toch genoegen nemen met een versie zonder gameport..want er bestaat er blijkbaar een die de rest heeft, zoals je zelf al aangeeft...

[advocaat van de duivel mode]
"Use the right tool for the job" - als je dit onder Windows allemaal wel kunt en hebt, en daar eigenlijk toch altijd onder werkt, waarom zou je dan 'moeilijk' doen met Linux? Tenzij je dat dus juist graag wil leren, in welk geval je er op moet rekenen dat het je tijd gaat kosten om het allemaal uit te vinden...
[/advocaat van de duivel mode]

offtopic:
Topictitel: ja, ik verander ze liever ook niet zo erg, maar nu leek de vraag 'wie weet er een commandline MP3-speler', en dat is een vraag die hier onmiddelijk op slot zou zijn gegaan; dat is namelijk extreem makkelijk zelf uit te vinden.
Pagina: 1