Toon posts:

[CSS/JavaScript] Eerst laden, dan laten zien!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel CSS/JavaScript menuutje gemaakt. Kleine plaatjes die 40% opacity hebben, zodra je met de muis erover heen gaat, je snapt het al, worden ze 100% opacity :) totdat de muis weer een andere weg kiest, dan worden de plaatjes weer de oude staat van 40% opacity :)

Ik verander de opacity door middel van een los JavaScript bestandje (imghover.js). Het probleem is als volgt:

Als ik op een link in mijn menu druk, dan laadt de nieuwe pagina waar hetzelfde menu staat op dezelfde positie. Maar zodra ik met mijn muis beweeg (tijdens het laden van de pagina), en er treedt een 'OnMouseOut' op, dan geeft hij een runtime error. Vrij logisch omdat hij de pagina nog niet helemaal geladen heeft :)

Ik wil dus dat hij eerst het bestand imghover.js helemaal verwerkt voordat ik een OnMouseOut event laat plaats vinden.

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel... Ik heb tijdelijk even een voorbeeldje beschikbaar: [link verwijderd]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 22:57 ]

Verwijderd

Misschien is het gewoon het simpelste om gewoon helemaal geen javascript te gebruiken en gewoon a:hover te gebruiken. Je hebt de boel wat je doorzichtig wil hebben toch al binnen anchor tags zitten.
Dus zoiets:
a img {
filter:alpha(opacity=100%); /*zoiets, ik weet niet het niet meer precies, moet je zelf maar zoeken*/
-moz-opacity:100%;
}
a:hover img{
filter:alpha(opacity=40%);
-moz-opacity:40%;
}

visability: hidden; is het trouwens niet (zag ik in je source), maak er maar visibility van.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die spelfout,

maar wat je zegt dat ik zonder javascript moet werken, volgens mij krijg ik dan nooit voor elkaar dat hij zowel bij netscape als internet explorer goed werkt.. of wel?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 01:39:
Bedankt voor die spelfout,

maar wat je zegt dat ik zonder javascript moet werken, volgens mij krijg ik dan nooit voor elkaar dat hij zowel bij netscape als internet explorer goed werkt.. of wel?
style filters zijn sowieso IE-only. Netscape/Mozilla zal het bij het gebruik van CSS echter gewoon negeren :)

Voor NS/Mozilla zou je echter nog -moz-opacity kunnen gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 27-03-2003 08:48 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Kwam heel toevallig deze tegen:
http://dynamicdrive.com/dynamicindex4/image5.htm

Liep er tegenaan en dacht opeens aan uw post. Misschien kun je er wat mee? Is IE en NS(6) capatible...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link. Ik heb zelf ook wat andere scripts doorgezocht en volgens mij heb ik het probleem inmiddels opgelost. Ik weet nog steeds niet wat de fout was. :D

Dit is het resultaat: http://www.doenormaal.net/mydn/
Pagina: 1