Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoeveel watt voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een digital audio workstation in elkaar te zetten.
Nou wil ik hem zo klein mogelijk houden dus zit ik aan een mini ATX te denken maar de voedingen in die kasten leveren nou niet echt veel watts.
Wat er in het systeem komt, mini ATX mobo met alles onboard(video/netwerk zal ik dus de onboard meuk voor gebruiken), P4(ergens tussen de 1.8 en 2.4), 512 ram, 2 x 7200 rpm HDs, DVDRW, geluidskaart..waarschijnlijk een m-audio 1010 of aardvark Q10.

Kan iemand mij vertellen hoeveel watts dit ongeveer zal slurpen?
Ik wil er liever geen echte ATX voeding in stoppen alhoewel ik hier in GOT las dat het eventueel wel mogelijk is maar met passen en meten en dan ook nog is met nogal nadelige gevolgen voor de koeling.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

200-250W kan genoeg zijn..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Duh... een micro-atx kast voeding geeft niet veel stroom af omdat dat ook niet nodig is. Een P4 is wel een slurpbeest, maar ik heb hier een AMD micro-atx systeempje XP 1800+ 1 hdd, brander en dvdspeler. En daar zit een 175 watt voeding in en dat is meer als zat.

Verwijderd

Mischien zo een via epia 1ghz geval die hebben maar een voeding van 50 watt geloof ik alleen heb je wel een nadeel dat het maar 1 ghz is :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 00:09:
Mischien zo een via epia 1ghz geval die hebben maar een voeding van 50 watt geloof ik alleen heb je wel een nadeel dat het maar 1 ghz is :|
En niet zomaar 1 ghz, vergelijkbaar (hangt van de taak af natuurlijk) met een P3 500 mhz. Dus niet echt 1 ghz.

Maar mini-itx is weer een hele andere standaard waarbij een 55 watt voeding meer als zat is.

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 16:07
Als je ruimte hebt voor een normale atx-voeding..en je prefereert ook stilte (en geld speelt niet zo'n rol)....is de CWT 380Watt een echte aanrader. Muisstil...hoor alleen de HDisk (Liquid bearing).

[ Voor 7% gewijzigd door Drake op 27-03-2003 00:47 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...dus 200 watt zou moeten lukken, dan nog een vraagje. Iemand enig idee wat ze met 'low profile' (PCI)slots bedoelen? zoals hier http://www.aopen.nl/products/housing/h340-series.htm
Wil dt nu zeggen dat daar geen full size PCI kaart in kan? en is dit met elke mini ATX kast het geval?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 21:59

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 00:49:
Hmm...dus 200 watt zou moeten lukken, dan nog een vraagje. Iemand enig idee wat ze met 'low profile' (PCI)slots bedoelen? zoals hier http://www.aopen.nl/products/housing/h340-series.htm
Wil dt nu zeggen dat daar geen full size PCI kaart in kan? en is dit met elke mini ATX kast het geval?
Je geeft het zelf al aan: de insteekkaarten (AGP en PCI) mogen maar een beperkte hoogte hebben. Bij mijn weten zijn deze alleen niet echt makkelijk te krijgen. Wat je wel steeds vaker ziet, is dat de hoogte van de kaart (de PCB) ruim binnen de marges van zo'n kast valt, maar de het afdekplaatje (wat je dus aan de achterkant van de kast ziet zitten) wel de volledige hoogte heeft. Oplossing: het afdekplaatje eraf schroeven. Die mini-kastjes zijn meestal toch ontworpen als een soort desktop dus het kaartje zelf zal wel op zijn plaats blijven zitten.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1