Toon posts:

[IrDA] VScom IrDA Mainboard adapter (met 6610)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb al 2 uur op de search gezocht maar kvind nix dus probeer ik het zo maar

ik heb verder een MSI-6167 (met een classic 550,ik weet het, heel oud)
ik heb dus zon compoortje erbij gekregen met 4 draadjes die ik netje in het mobo stop en dan hang je dat ir ding daar weer aan.

hij installeerd alles netjes volgens mij maar hij zou dan een icoontje onderin moeten laten zien als ik mn 6610 ervoorhoud (met ir aan natuurlijk). maar dat doet ie niet...

windows ziet em als een "build-in infrared device" dus dat lijkt me goed.
ik heb em al op verschillende snelheden gezet dus daar ligt het ook niet aan.

Onboard Serial Port 1 disabled
Onboard Serial Port 2 2F8/IRQ3
Onboard IR Controller enabled
IR Address Select 3F8H
IR Mode IrDA
IR Transmittion delay Enabled
IR IRQ Select IRQ4
IR Mode Use DMA Disable

zo heb ik mn bios ingesteld aangezien ik alles geprobeerd had en na het belle van de atembo (compuzaak in delft) helpdesk ze zeiden dat het zo het beste was.

volgens de handleiding moest ie op comport 2 komen maar als ik IR IRQ Select op IRQ 3 zet heeft ie een conflict in windows met comport2 (natuurlijk)

maar volgens de handleiding moest die ir port op com2 en dan irq3 3F8H

en verder "UART2 Use Infrared" op enable maar ik kan het hele woord uart nergens vinden.

kan iemand me hiermee helpen? ik snap er namelijk nix van.

Verwijderd

Topicstarter
of ben ik niet compleet genoeg geweest?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:56:
of ben ik niet compleet genoeg geweest?
Nee hoor, heel compleet. Alleen 's ochtens en 's nachts zijn er niet zoveel mensen online en daarom is er ook de regel dat je pas na 24 een topic kickt. ;)

Maargoed, ik heb zelf een irda adapter van een ander merk ook voor mijn msi mainbord (msi kt7 pro 2-A) en ik moet zeggen dat ik deze ook niet aan het werk heb gekregen met mijn 6610, 6310i en 8210. Dus ik denk niet dat het aan de telefoon(s) alleen ligt.

Ik denk dat het gewoon niet mogelijk is eerlijk gezegd (de combinatie van die mobo irda adapter + gsm) aangezien ik echt net als jij uren heb gezocht en er gewoon niks op gevonden heb om het werkend te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
bij mij zitten er op het mobo 2 rijtjes van 5 pinnetjes. waarom is dat eigenlijk?
en ik denk toch dat het probleem in die bios instellingen zit eigenlijk.
die kerel van de compu zaak was er echt van overtuigd dat het zou kunnen met dit mobo en die gasten weten er best veel van over het algemeen

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 14:02:
bij mij zitten er op het mobo 2 rijtjes van 5 pinnetjes. waarom is dat eigenlijk?
en ik denk toch dat het probleem in die bios instellingen zit eigenlijk.
die kerel van de compu zaak was er echt van overtuigd dat het zou kunnen met dit mobo en die gasten weten er best veel van over het algemeen
Jij heb die bios instellingen goed staan zover ik kan zien en omdat mensen in een computer winkel werken wil niet zeggen dat ze alles weten.

Ik heb er 2 dagen aan gespendeerd om het werkend te krijgen en dat is niet gelukt, dus helaas.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar tis de beste compuzaak in delft er daar werken dus alleen maar studenten van de universiteit dus die weten er wel het een en ander van.

mn handleiding zegt:

1) Set Onboard serial port 2: "2F8H/ICQ3"
2) Set "UART2 Use Infrared" to "enabled". (the default setting is Disabled)
With some mainboards, you have to set:
"UART Mode Select" to "IrDA"
"UR2 Duplex Mode" to "Half"

maar als ik het goed begrijp heb ik nu ingesteld (zie eerst post) dat com2 op irq 3 staat en de ir op icq 4.

naja als iemand nog een idee heeft hoor ik het wel
(wat is UART zoiezo?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 21:15 ]

Pagina: 1