heb al 2 uur op de search gezocht maar kvind nix dus probeer ik het zo maar
ik heb verder een MSI-6167 (met een classic 550,ik weet het, heel oud)
ik heb dus zon compoortje erbij gekregen met 4 draadjes die ik netje in het mobo stop en dan hang je dat ir ding daar weer aan.
hij installeerd alles netjes volgens mij maar hij zou dan een icoontje onderin moeten laten zien als ik mn 6610 ervoorhoud (met ir aan natuurlijk). maar dat doet ie niet...
windows ziet em als een "build-in infrared device" dus dat lijkt me goed.
ik heb em al op verschillende snelheden gezet dus daar ligt het ook niet aan.
Onboard Serial Port 1 disabled
Onboard Serial Port 2 2F8/IRQ3
Onboard IR Controller enabled
IR Address Select 3F8H
IR Mode IrDA
IR Transmittion delay Enabled
IR IRQ Select IRQ4
IR Mode Use DMA Disable
zo heb ik mn bios ingesteld aangezien ik alles geprobeerd had en na het belle van de atembo (compuzaak in delft) helpdesk ze zeiden dat het zo het beste was.
volgens de handleiding moest ie op comport 2 komen maar als ik IR IRQ Select op IRQ 3 zet heeft ie een conflict in windows met comport2 (natuurlijk)
maar volgens de handleiding moest die ir port op com2 en dan irq3 3F8H
en verder "UART2 Use Infrared" op enable maar ik kan het hele woord uart nergens vinden.
kan iemand me hiermee helpen? ik snap er namelijk nix van.
ik heb verder een MSI-6167 (met een classic 550,ik weet het, heel oud)
ik heb dus zon compoortje erbij gekregen met 4 draadjes die ik netje in het mobo stop en dan hang je dat ir ding daar weer aan.
hij installeerd alles netjes volgens mij maar hij zou dan een icoontje onderin moeten laten zien als ik mn 6610 ervoorhoud (met ir aan natuurlijk). maar dat doet ie niet...
windows ziet em als een "build-in infrared device" dus dat lijkt me goed.
ik heb em al op verschillende snelheden gezet dus daar ligt het ook niet aan.
Onboard Serial Port 1 disabled
Onboard Serial Port 2 2F8/IRQ3
Onboard IR Controller enabled
IR Address Select 3F8H
IR Mode IrDA
IR Transmittion delay Enabled
IR IRQ Select IRQ4
IR Mode Use DMA Disable
zo heb ik mn bios ingesteld aangezien ik alles geprobeerd had en na het belle van de atembo (compuzaak in delft) helpdesk ze zeiden dat het zo het beste was.
volgens de handleiding moest ie op comport 2 komen maar als ik IR IRQ Select op IRQ 3 zet heeft ie een conflict in windows met comport2 (natuurlijk)
maar volgens de handleiding moest die ir port op com2 en dan irq3 3F8H
en verder "UART2 Use Infrared" op enable maar ik kan het hele woord uart nergens vinden.
kan iemand me hiermee helpen? ik snap er namelijk nix van.