Toon posts:

Studenten maken rollator voor koeien

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:) Van NU punt nl
DRONTEN - Negen studenten van de Christelijke Agrarische Hogeschool (CAH) in Dronten hebben een koe-rollator ontwikkeld. Met het apparaat kunnen zieke koeien, die niet in staat zijn op te staan, op een diervriendelijke manier worden opgetild en vervoerd. Van de uitvinding zijn al enkele exemplaren verkocht, bevestigde een van de betrokken studenten woensdag.

De koe-rollator is een constructie op vier wielen met twee takels. Het apparaat kan over de koe heen worden gereden waarna de kont van het dier door twee steunen omhoog wordt gebracht. Hierdoor ontstaat er ruimte onder de borst, waar vervolgens een sjorband omheen wordt gespannen. Het dier hangt dan als het ware in de koe-rollator.

"Liggen is niet goed voor een zieke koe, want de doorstroming van het bloed in de poten wordt daardoor afgekneld", legt een van de studenten uit. "Wanneer een koe in de rollator hangt, blijft die doorstroming juist goed op gang en dat is ook weer gunstig voor het genezingsproces." Zieke koeien worden doorgaans op een veel hardhandiger manier op de been gebracht.

De studenten van de CAH hebben de koe-rollator gemaakt voor een schoolproject. Ze moesten een product bedenken en het op de markt brengen.

(8>

Verwijderd

Kewl van die gasten :)

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

ok, je zult maar niks te doen hebben. Maar wel grappig.

Als ik er nu over nadenk is het eigenlijk best zinloos. Een koe die niet kan lopen kun je beter slachten dan in een of andere kar hangen.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

YoMaN schreef op 26 maart 2003 @ 22:41:
ok, je zult maar niks te doen hebben. Maar wel grappig.

Als ik er nu over nadenk is het eigenlijk best zinloos. Een koe die niet kan lopen kun je beter slachten dan in een of andere kar hangen.
Nee ben ik niet met je eens. Een zieke koe MAG je niet slachten ten eerste en ten tweede kan het dier nog genezen en geneest dus veel beter als ie dus 'staat' want liggen is voor veel dieren (bijvoorbeeld paarden) meestal fataal.

ps. kan alleen de link met Dutch Power Cows niet echt leggen :? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 26-03-2003 22:45 ]

Verwijderd

Is Koe-versie 477 hier ook weer fatsoenlijk mee op de been te brengen? :P

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

offtopic:
ff een vraagje tussendoor; waarom zit dit topic hier :? Ik kom zoiets wel vaker tegen in DPC, maar dat hoord dan toch in SG oid, dit forum is toch voor het team DPC oid ... ??? Owja, in de faq kon ik er weinig over vinden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 26-03-2003 22:49 . Reden: typo ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DPC = Dutch Power Cows.. ook wel koetje in de volksmond.
Als je nu kijk wat de titel is van dit topic.. kom je een overeenkoms tegen 'koe'. B)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 20:30
Mobster had die al om 16:45 uur gepost :)
ff een quote van mezelf
MarcyDarcy schreef op 26 March 2003 @ 18:44:
leuk bericht Mobster :D
dit zorgt ervoor dat al onze oude koetjes gewoon door kunnen blijven grazen, met of zonder kunstgebit :+

en die koe-rollator (www.koe-rollator.tk) ziet er als volgt uit

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ecwtraining/images/4a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ecwtraining/images/5a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ecwtraining/images/6a.jpg

O+

[ Voor 8% gewijzigd door MarcyDarcy op 26-03-2003 22:56 ]

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.