ATX voeding in 19" 2U kast

Pagina: 1
Acties:

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 22:36
Ik heb de Antec 2U26ATX300 gekocht. Ik ben erg tevreden over de ruimte in de kast, maar wat minder om de voeding. Zoals het typenummer al zeg zit er een 300 Watt voeding in en ik denk dat dat niet voldoende is. De machine gaat op onverwachte momenten uit zonder dat er iets in de logs te ontdekken is.

Ik wil dus de voeding vervangen (geheugen is in orde). Er kan een "gewone" ATX voeding in, maar... toch niet zo gewoon. Ten eerste mag er natuurlijk geen fan aan de onderkant zitten en daarnaast moeten alle kabels er aan 1 kant uit komen. Ook de 230 Volt kabel komt er aan dezelfde kant uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/2U26ATX300XPR_inside.jpg

Ken iemand dergelijke voedingen (400-550 W) en/of zijn er mensen die wel eens een voeding hebben aangepast?

None

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm... Een gokje: de kast zal van Antec zijn (dus niet Antex, gok ik). Die maken volgens mij ook losse voedingen. Een kijkje op hun site bij de voedingen sectie zou dus moeten volstaan ;)

Bel/mail anders eens de leverancier :)

• reddevil001
Ze bieden het een en ander aan. De voedingen hebben allemaal de kabels aan twee kanten zitten (voedingkabel aan de ene kant en de rest aan de andere kant).

Dus dan moet ik de voeding aanpassen en ik ben er niet helemaal zeker van hoe ik dat kan doen.

None

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, dat weet ik ook niet. Misschien kun je een keer zo'n voeding open halen?

• reddevil001
Ik heb al een keer een voeding op gemaakt en die was stuk. Ik denk niet dat het door het open maken kwam, maar dat ie al kapot was. Dat is echter niet meer aan te tonen. In ieder geval kwam ik het volgende onderdeel tegen en ik vroeg me af wat het was. In mijn voeding leek dezelfde te zitten als op de foto, maar was er nog iets op gesoldeerd.

Het is het onderdeel waar je de 230 V stekker in steekt.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/s.huijg/voedingstekker.jpg

Ik vraag me dus af wat bovenstaand blokje is?

None