Upgrade mdk 9.0 naar 9.1 wat te doen met NVidea driver?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik draai momenteel linux mandrake 9.0 en ik wil gaan upgraden naar de vandaag uitgekomen 9.1. Op dit moment gebruik ik de linux drivers van NVidea voor mijn Geforce 256. Dit zijn 2 RPM's, 1 kernel driver en een GLX driver.

Wat moet ik doen om na de upgade XFree86 zonder problemen werkend te krijgen?
Moet ik:

- Voor dat ik ga upgraden de twee RPM uninstallen en hopen dat XFree86 4.3.0 gewoon weer de standaard "nv" driver gaat gebruiken

- Niets doen voor ik ga updaten en hopen dat XFree86 4.3.0 de oude drivers gaat gebruiken (dus "nvidea" ipv "nv")

- De boel backuppen en beginnen met een fresh install. Dit gaat mij een hoop tijd kosten...

De drivers van NVidea ("nvidea") bieden mij geen extra functionaliteit tov. de standaard drivers ("nv"), dus gebruik ik in de toekomst liever gewoon de standaard drivers om upgrade probelemen zoals deze te voorkomen

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Als je geen software gebruikt de openGL nodig heeft dan kun je idd gewoon de NV drivers gebruiken, maar als je dat wel doet is het handig om de nvidia drivers gewoon te gebruiken imo zoiezo al handig.
Zijn er echter nog geen standaard rpm files voor jouw versie dan kub je ook de source rpm pakken of de tarballs zie ook documentatie op nvidia site.

Daarbij om weer gewoon nv drivers te gebruiken hoef je alleen maar ff in je XF86Config de driver van nvidia naar nv om te zetten (in console modus)

[ Voor 18% gewijzigd door Slaiter op 26-03-2003 22:51 ]

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

Slaiter schreef op 26 maart 2003 @ 22:50:
Als je geen software gebruikt de openGL nodig heeft dan kun je idd gewoon de NV drivers gebruiken, maar als je dat wel doet is het handig om de nvidia drivers gewoon te gebruiken imo zoiezo al handig.
Zijn er echter nog geen standaard rpm files voor jouw versie dan kub je ook de source rpm pakken of de tarballs zie ook documentatie op nvidia site.

Daarbij om weer gewoon nv drivers te gebruiken hoef je alleen maar ff in je XF86Config de driver van nvidia naar nv om te zetten (in console modus)
Goed dat je het zegt, ik loop er zelf ook regelmatig tegenaan:
Hoe kan je, als je X-server niet kan of wil draaien, je files editen ? ik ken alleen maar GUI editors, en ik heb dikwijls een text-based editor nodig.
Is er eentje die in vrijwel alle distro's zit, of in elk geval in MDK9.0 ???

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

De meeste distro's hebben standaard "Vi" als editor aan boord, deze is zeer fijn om mee te werken, maar heeft een bepaalde leercurve als je de manual leest komen de meeste er wel uit denk ik.

Een makkelijker editor die ook vaak standaard word geinstaleerd is "nano" dit is een heel simpel te gebruiken editor alle hotkeyz staan namelijk onderin.
bv ctrl-o = opslaan ctrl-x = afsluiten.

Verwijderd

Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic
Dit gaat over nvidia drivers en daar is een groot topic over. Je kunt als je zo snel geen RPM kunt downloaden de tar.gz versie downloaden. Op mijn Slackware 9.0 met XFree 4.3.0 werkt dat zonder problemen. Je kunt ook de nv drivers van X zelf gebruiken. Op de site van nvidia staat documentatie waar het allemaal netjes staat beschreven. Mochten er nog vragen zijn verder dan verwijs ik je naar bovengenoemde draad.
Succes ermee :)

Dit topic is gesloten.