hallo,
Een kennis van mij heeft last van iemand die z'n email-adres misbruikt op web-pagina's en andere onzin.
Inmiddels heeft deze persoon al wat foutjes gemaakt door vanaf Relay-mail-servers e.e.a. direct te sturen.
We hebben dus z'n ip-adres, maar ervaring met de abuse-desk van chello is kut, want chello heeft volgens mij helemaal geen abuse-desk.
Al vaker spammers opgegeven (work-related) en ik moet het eerste mailtje nog terug krijgen, al was het maar een automatisch gegeneerde.
Nu hebben we een ip-adres, en daar hangt ook een naam aan:
(i.v.m. eventuele privacy-regels de key-factoren gevult met xxx-jes)
62.194.x.x = node-c-xyzx.a2000.nl (is dus in amsterdam en omstreken)
Met een tracert komt ook de verdeelkast naar voren:
Pxx0yy.net.upc.nl (212.142.xx.yy)
Is er ergens een overzicht waar je kan kijken in welk deelgebied deze dingen zich bevinden, zoals bij de netnummers van telefoons?
Ik heb al ff snel een search gedaan in GoT maar kon zo 1-2-3 niks vinden.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Een kennis van mij heeft last van iemand die z'n email-adres misbruikt op web-pagina's en andere onzin.
Inmiddels heeft deze persoon al wat foutjes gemaakt door vanaf Relay-mail-servers e.e.a. direct te sturen.
We hebben dus z'n ip-adres, maar ervaring met de abuse-desk van chello is kut, want chello heeft volgens mij helemaal geen abuse-desk.
Al vaker spammers opgegeven (work-related) en ik moet het eerste mailtje nog terug krijgen, al was het maar een automatisch gegeneerde.
Nu hebben we een ip-adres, en daar hangt ook een naam aan:
(i.v.m. eventuele privacy-regels de key-factoren gevult met xxx-jes)
62.194.x.x = node-c-xyzx.a2000.nl (is dus in amsterdam en omstreken)
Met een tracert komt ook de verdeelkast naar voren:
Pxx0yy.net.upc.nl (212.142.xx.yy)
Is er ergens een overzicht waar je kan kijken in welk deelgebied deze dingen zich bevinden, zoals bij de netnummers van telefoons?
Ik heb al ff snel een search gedaan in GoT maar kon zo 1-2-3 niks vinden.
Alvast bedankt voor jullie tips.
>Select * FROM users WHERE clue > 0