Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ik zou nog eens proberen om je BIOS te resetten, misschien dat dat helpt.
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
(koeler + koelpasta van cooler master trouwens...)
[ Voor 7% gewijzigd door Captain N op 26-03-2003 22:14 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Dat moest haast wel fout gaan! Maarja, als het Artic Silver II is dan zit je met de gebakken peren, dat geleidt als de neten omdat er zilver inzit.
Wat voor koelpasta heb je gebruikt precies? Met of zonder zilver?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
color: white
viscosity: 300 poise
density: 2.0 @ 20C
thermal conductivity: 4.18 w/mk
temp usage: 0-170 C
storage temperature: under 25C
Mijn foto's op Flickr.
2e keer wel dun laagje doen he
overigens de symptonen die jij noemt, lijkt idd op kortsluiting
[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 26-03-2003 22:44 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
//OFFTOPIC ON:
dit doet me denken aan een CPU die ik laatst in mn handen kreeg bij een webshoppie..
die jongen had echt de hele bovenkant van de CPU ingesmeerd met koelpasta, niet alleen de core, maar gewoon haast met een kwast de hele bovenkant... gewoon een heel tubetje ofzo... alle bruggen vol, netjes uitgesmeerd over het hele oppervlakte...
mooi doorgefikt dus.....
//OFFTOPIC OFF
haal je CPU er eens uit en kijk eens of ie ergens ook doorgefikt is... even ook op de onderkant kijken....
denk persoonlijk dat ie naar de eeuwige jachtvelden is
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 22:49 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
toen ik teveel koeprut gebruikte was het nog met een k6-2 300
hij deed het dankzij de bovenplaats van de k6
maar toen had ik hem geuncapped en nog zoveel koeprut erop gedaan
toen issie dood gegaan
Verwijderd
Verwijderd
Zoals ik et lees is dit precies et tegenovergesteld van wat je juist wil bereikenwww.Goku.nl schreef op 26 March 2003 @ 23:31:
nee, volgens handleiding moest ik een soort sticker op koeler plakken... en daar pasta op spuiten, dan met pasje uitstrijken.... sticker eraf, en vakje in het midden bleef over... maar was wel een erg groot vakje... besloeg die bruggen ook iig.
[Spam]Handige link![/Spam]
Verwijderd
Die wordt zo ver uitgeprest zodat ie toch al wel over het hele oppervlakte komt te zitten...
BTW.... Ik had tot eergisteren ook de laatste tijd ook last van spontane reboots..........
CPU bleek ook beetje (veeeel) te warm te worden....
Bij 82 graden
ff de stofzuiger erbij gepakt! en KLAAR!!!
wordt nu nog maar 55-57 graden...
Er was dus een beetje veel stof in het koelelement gaan zitten.........
ik had een heel klein druppetje en dat was eigenlijk al te veel. daarna heel dun er over heen gestreken zodat er een flinterdun laagje opzat. je zag de core niet door de koelpaste heen. daarna netjes cooler gemonteerd en hij is 57 stressed xp1900+ met cheap ass spire.
Je moet dus alleen je core doen en je hoeft helemaal niet met sticker oid te werken. het beste is om de koelpasta eerst op het voorwerp te spuiten waarmee je het gaat uitstrijken. daarna op je core smeren.
Aha, dat ken ikwww.Goku.nl schreef op 26 March 2003 @ 23:31:
nee, volgens handleiding moest ik een soort sticker op koeler plakken... en daar pasta op spuiten, dan met pasje uitstrijken.... sticker eraf, en vakje in het midden bleef over... maar was wel een erg groot vakje... besloeg die bruggen ook iig.
Je krijgt er dan een soort van sjabloon bij, dat plak je op je koelblok zodat er een klein vakje in het midden op je koelblok overblijft. Beetje erop, netjes uitsmeren, sticker eraf en voilá. Een practig rechthoekje koelprut
Hoe kan het dan fout zijn gegaan?
Verkeerde sjabloon gebruikt?
.
Verwijderd
Mooie rook kwam er van af
Les: goed lezen en een search doen op GOT
dit is mijn 1111 ste post
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 14:16 ]
Ik doe altijd bij AMD's die ik in elkaar zet gewoon een kwakje koelpasta op de core, vervolgens gewoon het koelblok erop. Uitsmeren is helemaal niet nodig!
Er zaten idd 2 van die sjablonen bij. Heb de goede gepakt, maar ook al zou ik de verkeerde gepakt hebben.. bij beiden is dat vakje veel groter dan alleen je core. Bovendien staat er dat je wat van die prut aan de ene kant moet doen, en dan uitsmeren... niet hoeveel ofzo. Ennuh... ik lees hier allemaal posts hoe het dan wel moet, maar uh.. .dat weet ik onderhand welSebaZ schreef op 27 maart 2003 @ 13:58:
[...]
Aha, dat ken ik
Je krijgt er dan een soort van sjabloon bij, dat plak je op je koelblok zodat er een klein vakje in het midden op je koelblok overblijft. Beetje erop, netjes uitsmeren, sticker eraf en voilá. Een practig rechthoekje koelprut
Hoe kan het dan fout zijn gegaan?
Verkeerde sjabloon gebruikt?
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Pak een wattenstaafje en maak hem voorzichtig schoon.
Maar met een stuk keukenpapier de onderkant van je koelblokje schoon. (als je van die roze troep er tussen hebt zitten kan je het best een beetje wasbenzine gebruiken) (daarna met droog doekje wel die wasbenzine wegpoetsen
Monteer hem dan opnieuw en doe er niet al te veel op (laat het desnoods door iemand met ervaring doen) doe hem dan weer aan... doet hij het dan niet... dan moet je denk ik een nieuwe cpu gaan halen.
Het een paar seconden draaien van je koeler en dan weer totaal uitslaan van je pc duid iig op je CPU, dus je moederbord is denk ik nog wel heel.
Lijkt me niet, wat je zegt is grotendeels al eerder gezegd, bovendien staat er boven je een post van 20 minuten voordat jij poste, dat zijn proc wel degelijk werkt.
[ Voor 66% gewijzigd door Glashelder op 27-03-2003 19:39 . Reden: quote verwijderd ]
Mijn foto's op Flickr.
Probeer is uit te sluiten welk kaartje/apparaat de problemen veroorzaakt. Dus kaal systeem met videokaart en benodige onderdelen. Dan 1 voor 1 de apparatuur toevoegen en kijken waar het fout gaatwww.Goku.nl schreef op 27 March 2003 @ 20:23:
Hehe,.... wilde het net zeggenWaarom zijn pc's niet logisch
Want mobo deed het vanochtend dus wel ineens... kaartjes erbij, en hij doet het weer niet meer
Mijn foto's op Flickr.
Ik snap het ook niet helemaal eigelijk
K'heb hier volgens mij dezellfde kit liggen, maar er zit echt veel in zo'n spuitje...
Als je dat erop doet heb je echt wel een laag van een paar milimeter, dus wat je dan hebt uitgesmeerd
Ieg veel succes met schoonmaken...
Aceton schijnt goed te werken.
OC / CM - Begint eer ge Bezint