Toon posts:

Chello amateurs.

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Van de chello pagina :

(netwerk) Als gevolg van een fout in de hardware is het deze ochtend voor klanten uit de regio Gelderland niet mogelijk geweest om verbinding te maken met het Internet.

(news) De problemen met de news-server (news.text.chello.nl) zijn opgelost. Een hard-disk was kapot en deze is vervangen.

nou ben ikzelf redelijk bekent met statistieken over downtime etc, en technieken om dit te minimaliseren (geef er training in :) )

op dit moment, is circa 5% van de downtime bij grote bedrijfen veroorzaakt door hardware. De overige problemen zijn users en software problemen (waarom anders backups :) ) Het is toch niet normaal dat chello dus door zulke problemen niet bereikbaar is !. Een zichzelf serieus nemend bedrijf heeft gewoon redundant disken (RAID), en andere redundant hardware. (clusters, replication etc..)

Wat denken jullie ervan ?

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-07 07:35

melvie

Retro Icon

Bij chello is het altijd zogenaamd een fout in de hardware, ze gaan echt niet zeggen dat ze op het verkeerde knopje duwen, nee de hardware heeft het _altijd_ gedaan :o

Ik denk niet dat chello zulk onbetrouwbare hardware zal gebruiken.. zo ja waar betalen we dan voor?

[ Voor 28% gewijzigd door melvie op 26-03-2003 22:10 ]

Verwijderd

Mja, ik denk dat het veel verschillende oorzaken heeft. De situatie voor de hardware/tech afdeling zal waarschijnlijk erbarmelijk zijn. Ze hebben ongetwijfeld een erg/te klein budget, waardoor ze zich mooie redundante systemen niet kunnen veroorloven.
Daarbij komt nog eens het tekort aan personeel (ook gevolg van bezuinigingen), de stress zal dus best hoog zijn.

Zo'n bedrijf heeft meer aan z'n hoofd dan het netwerk netjes houden, veel meer dan je denkt..

Disclaimer:
Ik weet niets van de situatie bij Chello, maar dit zijn dingen waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze bij ieder groot bedrijf in geldproblemen/in een slechte economie voorkomen.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 21:00
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 22:14:
Zo'n bedrijf heeft meer aan z'n hoofd dan het netwerk netjes houden, veel meer dan je denkt..
Hallo? Dat is hun bron van inkomsten :o (op de spookrekeningen na dan ;) )
Ik mag verwachten dat hun netwerk hoogste prioriteit heeft.

Verwijderd

Topicstarter
daar sluit ik me bij aan :)

Verwijderd

Bezzerk schreef op 26 maart 2003 @ 22:21:
[...]

Hallo? Dat is hun bron van inkomsten :o (op de spookrekeningen na dan ;) )
Ik mag verwachten dat hun netwerk hoogste prioriteit heeft.
Het is wel hun product, maar het netwerk is maar een klein deel van de totale werklast van het bedrijf. Dat bedoelde ik :)

Verwijderd

Het feit dat de installateurs van Chello nu bij Casema/Wanadoo cable werken (inside info) doet mij denken dat het geld op is bij UPC.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 08:00:
Het feit dat de installateurs van Chello nu bij Casema/Wanadoo cable werken (inside info) doet mij denken dat het geld op is bij UPC.
Ohh, is dat zo :?

Verwijderd

Topicstarter
topmonteur : werk zat zeker :)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-08 12:28
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 08:00:
De monteurs ' van Chello' zijn gewoon individuele installateurs bedrijven welke door UPC worden ingehuurd.

Net zoals bijvoorbeeld BBNed dat doet.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
Wast heeft dit emt amateurs te maken?
Het kan toch de een hdd stuk gaat..

Slaat echt werkelijk nergens op dit..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
5% van de storingen door de hardware..
Dat vind ik toch apart. Als je een zooi servers hebt, die lopen stabiel, veranderd weinig aan en doen constant het zelfde met een redelijk stabiele load (dus niet 10 sec. keihard werken, dan 30 sec. idlen etc..). Waarom gaat iets dan zo vaak down.. door de software?
Hardware verslijt, dus daar kan ik nog wel wat van begrijpen, maar software verslijt toch niet?

Vast een hele domme vraag, maar ik heb er nooit wat van begrepen.

🌞🍃

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
DataBeest schreef op 27 March 2003 @ 11:42:
5% van de storingen door de hardware..
Dat vind ik toch apart. Als je een zooi servers hebt, die lopen stabiel, veranderd weinig aan en doen constant het zelfde met een redelijk stabiele load (dus niet 10 sec. keihard werken, dan 30 sec. idlen etc..). Waarom gaat iets dan zo vaak down.. door de software?
Hardware verslijt, dus daar kan ik nog wel wat van begrijpen, maar software verslijt toch niet?

Vast een hele domme vraag, maar ik heb er nooit wat van begrepen.
Software word vernieuwd, updates voor virusscanner, webserver, mailserver.
Beveiligingslekken dichten, server optimaliseren, nieuwe software instaleren (oude software vervangen). etc :)

Verwijderd

Topicstarter
hardware zou redundant moeten zijn :) dus de disken met raid, raid geheugen , meerdere pci bussen, meerdere cpu`s (als dat design technisch kan) , clusters, meerdere netwerkkaarten , meerdere switches etc.. we praten hier niet over thuis pc`s.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 12:15 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:14:
hardware zou redundant moeten zijn :) dus de disken met raid, raid geheugen , meerdere pci bussen, meerdere cpu`s (als dat design technisch kan) , clusters, meerdere netwerkkaarten , meerdere switches etc.. we praten hier niet over thuis pc`s.....
En natuurlijk redundant voedingen, UPS, evt aggegraten ed.
Het product van chello is netwerkverbindingen.
Een bedrijf hoort altijd extra aandacht besteden aan hun core business.
Dus de DNS moet up zijn, dhcp, gateway, routers ed.
Maar email wijkt wat af van de core business, en nntp al helemaal.
Ze moeten zorgen dat het netwerk zoveel mogelijk up is.
Maw je moet zo veel mogelijk op internet kunnen zijn.
Maar ik heb het idee dat ze daar schoonmakers loslaten in de serverruimte en dat die "per ongeluk" wat kabels eruit trekken.

En software updates zijn noodzakelijk jah, maar een bedrijf als chello moet een hoop redundant hebben, dus gaat er 1 server down dan moet je er niets of weinig van merken, want een andere neemt het over. (tenzij het een belangrijke verbinding is, dan kan je er soms weinig aan doen.)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Een hoop Chello-rommel staat gewoon in het Cyber-Center van de KPN.
Hier kom je wel meer providers tegen. Dit is een grote ruimte met veel redundantie-mogelijkheden.
Gezien het niveau van het personeel van Chello, hou ik het gewoon op de zoveelste verkeerde knop.
Kans is groot dat een systeembeheerder bij Chello nog nooit van het woord Redundant gehoord heeft.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 12:14:
Raid-geheugen, top uitvinding! :P

Verwijderd

The Lord schreef op 27 March 2003 @ 10:28:
[...]

De monteurs ' van Chello' zijn gewoon individuele installateurs bedrijven welke door UPC worden ingehuurd.

Net zoals bijvoorbeeld BBNed dat doet.
Weet ik toch......TNS,Planhold,Schuuring....Moet ik doorgaan? Nee dus, dit gedoe gaat de onzinnige kant op.

Verwijderd

Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken. Bovendien impliceer je hier een aantal dingen die er mijns inziens a. niet toe doen en b. er alleen op zijn gericht om chello een beetje in een kwaad daglicht te stellen. Dingen kunnen nou eenmaal stuk gaan.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
Ik wil hier nog wel even aan toevoegen:

Chello blijft een consumentenproduct. Consumenten zijn over het algemeen niet veeleisend, en de prijs die ze betalen is daar ook niet naar. Dus ik kan me prima voorstellen dat Chello helemaal niet alles super redunant uitvoerd, dat is voor consumenten nergens voor nodig.....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.