Toon posts:

NameZero URL en Email forwarding.... wat is er aan de hand?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen kon ik perfect URLs en Emailadressen toevoegen voor m'n NameZero domain. Nu is het Controlpanel totaal anders opgebouwd. Ik kan we een overzicht krijgen van URL en Email forwarding, maar er nergens eentje toevoegen.

Wie heeft enig idee hoe dat werkt nu :?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. niemand met een NameZero domein :?

Laat ik het anders vragen:

Is er iemand die een NameZero domein heeft en WEL z'n URL en Email forwarding kan beheren en ook nieuwe adressen kan toeveoegen?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 20:58
ik kan t zo snel ook niet meer terugvinden

heb jij trouwens laats ook last gehad van email die 2 weken niet aankwam?

ik heb t gevonden, maar:
Sorry, the system is currently down due to maintenance and upgrades. The system should be up shortly.

je drukt iig op quick access
en t volgende scherm kan je email forwarding en url forwarding editten

[ Voor 50% gewijzigd door Driek op 29-03-2003 18:14 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Wij hebben ons domein ook via NameZero. En het schijnt dat ze een userdatabase met meer dan 200.000 users opnieuw handmatig moeten invoeren. Misschien werkt alles nog niet lekker. Misschien moeten ze nog het 1 en ander toevoegen enzo.

Maar wij kunnen nu in iedergeval wel weer mail forwarding uitvoeren, ook al werkt de mail dan 2 dagen nog nie.

Verwijderd

Ik heb ook een aantal nameservers alles is momenteel statisch (kan nix veranderen) ook moet je een aantal gratis services (url forwarding en email forwarding) opnieuw aanvragen zo lijkt het..:?

verder geen klachten... maar ik heb ik niets van namezero vernomen of staat mijn spamfilter weer eens te goed te weken?

Leon

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 23:56 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij mij werkt het ook niet goed. Ik zie overigens dat ik plots een domein op mijn naam erbij heb gekregen, dat volgens networksolutions toch echt niet van mij is. Daarnaast hebben ze mijn email-adres van drie jaar terug weer uit de kast gehaald ... :?
Uiteraard kan ook ik de URL- of email-forwarding niet wijzigen: 'Sorry, the system is currently down due to maintenance and upgrades. The system should be up shortly.' ... Ze zijn weer lekker bezig ... :(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Hoe registreer je zo'n nameserver? Welke hostname en IP moet ik gebruiken?

Name Server Registration

You may register or update a name server for domain names that you have registered with us. The name server will need both a host name and an IP address associated with it. Once you register the name server you will be able to use your name server for domain names registered with any registrar.

Please DO NOT enter 'www' with your host name. This is not a redirection service - it will not direct your domain to an IP address. Name servers are used for web hosting purposes. If you are unsure about what a name server is or need help registering your name server, please consult our frequently asked questions or use the provided 'help' link.

Host Name: ??????????????????????????????
IP Address: ??????????????????????????????

Verwijderd

hostname: www.domeinnaam.ext
ip: xxx.xxx.xxx.xxx

• pietjepo
Ok, maar wat moet hier komen dan: ??????.domeinnaam.ext

En welk IP nummer moet ik gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Damn... ~:(

De problemen zijn nog steeds aanwezig en nu lijken de bestaande URL forwardings ook pleite te zijn. M'n domeinnaam werkt namelijk niet meer en er is niets wat ik er aan kan doen...

Van Namezero het volgende commentaar, maar toen was nog niet bekend dat de bestaande forwarding niet meer werkte:

Hi there,

You can now access your mailix configuration utility by login in to your control panel. Click on your domain name, then click on the "Configuration" link immediately adjacent to the "Mailix subscription information" link.

You will be able to alter your email aliases and mailboxes from there.

We are currently upgrading the Namezero.com interface, and the URL forwarding isn't quite ready yet to be readded to the control panels. Our engineers are almost finished with the upgrades to that part of the service and it should be ready to use within a few days.

We apologize for the inconveniences this is causing you, and thank you for your patience. We are confident that once all the services have been fully restored, you will find it much more intuitive and stable then before.

• pven
  • Niet online
Als ik via het controlpanel kijk, zie ik dat mijn email-forwardings terug zijn gezet op iets van een paar weken terug. Als ik echter mail naar die forwardings, gaat het wel naar het mail-adres waar het naartoe moet ... :?

Vergeten: ik heb nog steeds twee domeinen op mijn naam staan, terwijl eentje toch echt niet van mij is ...

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 02-04-2003 18:33 ]

• pietjepo
Vergeten: ik heb nog steeds twee domeinen op mijn naam staan, terwijl eentje toch echt niet van mij is ...[/ja]

• pven
  • Niet online
:?

Anyway: het URL-forwarden in het controlpanel lijkt weer goed te werken, mail-forwarding nog steeds niet. :(

• pven
  • Niet online
Op dit moment werkt mijn domein bij Namezero in het geheel niet ... :(

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm. Hier hetzelfde probleem. Mijn domein doet het niet, ik ontvang geen e-mail en ik kan ook de website van Namezero niet bereiken!! Wat zou er aan de hand zijn?! Een of andere Amerikaan over een kabel gestruikeld?!

Verwijderd

Damn.... deze dingen gebeuren altijd wanneer ik een belangrijke mail verwacht... grrrr!

• wolly_a
  • Niet online
Ja, erg vervelend. Hoop niet dat ze failliet zijn of zo, maar het zou wel met stomme werkzaamheden te maken hebben die ik over het hoofd heb gezien. Ik kon straks wel via net wel via een of andere andere site bij mijn siteinstellingen komen (daar waar je url-forwarding etc. staat).

Verwijderd

wolly_a schreef op 22 April 2003 @ 16:19:
Ja, erg vervelend. Hoop niet dat ze failliet zijn of zo, maar het zou wel met stomme werkzaamheden te maken hebben die ik over het hoofd heb gezien. Ik kon straks wel via net wel via een of andere andere site bij mijn siteinstellingen komen (daar waar je url-forwarding etc. staat).
Heb jij daar ook een url van? Zou je misschien meerdere mensen hier wel groot plezier mee doen.

• wolly_a
  • Niet online
Ah, hebbes!! Ja, maar het werkt nu ook al niet meer. Ik had namezero opgezocht in google, dan op in cache geklikt en dan op member sign-in. Dan kwam je op de je control panel via een of andere link die er ongeveer zo uit ziet:

https://secure.registerap...aatieblaatieblaatennogwat

Verwijderd

Namezero ligt er volgens mij al de hele dag uit :( Toen ik vanmorgen op mijn werk probeerde naar mijn site te connecten lukte het al niet.
Ik kwam pas op het idee namezero eens te proberen, toen ik al thuis was. ( intern werkt alles n.l. prima, en externe IP laat mijn site ook gewoon zien )

Dit heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.......ik hoop dat het zich snel hersteld, want als het werkt, werkt het perfect :Y)

• wolly_a
  • Niet online
Ja :( het is wel te hopen dat het weer snel gaat werken, want ik had normaal echt nooit wat te klagen over Namezero. Dat er nog niet meer mensen zijn die problemen hebben met hun site?!?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb ook problemen. Niets doet het meer. Mail ook niet :?

Het controlpanel was een maand geleden al zwaar veranderd. Dit komt denk ik omdat de toko is overgenomen. Daar heb je laatst ook een mail van gehad.

Hopelijk is de boel weer snel online :(

[ Voor 63% gewijzigd door Shuriken op 22-04-2003 19:45 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
* DJSmiley is blij dat ie gewoon een betaald domein heeft. Dan gebeuren zulke dingen veel minder snel, en kun je iig ergens verhaal halen of gewoon verhuizen als t echt erg is...

Hosting doe ik zelf, alleen DNS gebruik doe ik bij een provider. Voor die 12 EUR (excl) per jaar doe ik niet moeilijk.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
DJSmiley schreef op 22 april 2003 @ 19:45:
* DJSmiley is blij dat ie gewoon een betaald domein heeft. Dan gebeuren zulke dingen veel minder snel, en kun je iig ergens verhaal halen of gewoon verhuizen als t echt erg is...

Hosting doe ik zelf, alleen DNS gebruik doe ik bij een provider. Voor die 12 EUR (excl) per jaar doe ik niet moeilijk.
Is namezero gratis dan?

• Shuriken

Shuriken

DJSmiley schreef op 22 April 2003 @ 19:45:

Uhm, dit is betaald hoor |:( tenminste bij mij wel.

• Shuriken

Shuriken

..

[ Voor 100% gewijzigd door Shuriken op 22-04-2003 19:52 . Reden: oops ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Shuriken schreef op 22 April 2003 @ 19:51:
[...]

Uhm, dit is betaald hoor |:( tenminste bij mij wel.
|:( |:( |:( |:(

Dan heb ik niets gezegd

Overstappen dan als t te lang duurt :)

* DJSmiley had ooit ook namezero iets, en dat was toen gratis.
volgende keer eerst ff kijken voordat ik een verhaal ophang |:(

• Shuriken

Shuriken

Zal dit er iets mee te maken hebben?

http://www.microsoft.com/...Jul01/07-18NameZeroPR.asp

;)

• wolly_a
  • Niet online
Hmmm, link doet het hier niet, maar dat kan ook aan de brakke chelloverbinding liggen :) Als ik me goed herinner is NameZero al eens over gestapt op Microsoft?!?! Is dat het toevallig!! Zou inderdaad ;) een oorzaak kunnen zijn!

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

M4rtijn

Spinnin' around

Nix brakke chello... dit probleem ligt bij namezero.com. Zelf een nslookup naar www.namezero.com levert niets op. Hun systemen liggen er compleet uit. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de overname van het bedrijf door CAS Holdings (daar heb je als het goed is nog een mail over gehad).
Ik hoop dat het weer snel in de lucht komt, maar ben hoe dan ook van plan over
te stappen! Dit kunnen ze niet maken! Heeft iemand een idee hoe je je domein
kunt overzetten als namezero offline blijft ?

• Shuriken

Shuriken

Mja dat word lastig. Het daadwerkelijke domain is bij networksolutions.com geregistreerd. Maar mijn contact email verwijst naar mijn namezero domain. Dus ik kan nooit mijn nameservers veranderen op deze manier.

BTW op dit moment krijg ik op www.namezero.com weer een 404 dus er is weer iets in de lucht.

Verwijderd

Heeeeeeel vroeger was het gratis maar nu moet je gewoon betalen, meestal zo'n $ 15,- dus niet bepaald de goedkoopste.
Ontzettend balen dat ze offline zijn, ik heb een hele reeks domeinen daar en niets doet het meer, allemaal klanten die geen mail kunnen ontvangen. au

• M4rtijn

M4rtijn

Spinnin' around

Shuriken schreef op 22 April 2003 @ 20:57:
BTW op dit moment krijg ik op www.namezero.com weer een 404 dus er is weer iets in de lucht.
Nou, dat is dan zeer tijdelijk geweest, want op dit moment is 'ie niet bekend bij de nameservers...

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
Namezero is een van de grotere domeinregistratie punten, dus ik ga er niet uit dat ze nou failliet zouden zijn (verwacht net belangrijke mail :()
Ik hoop dat ze morgen weer normaal online zijn, want ik heb mijn E-mail nogal hard nodig.

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
Namezero website en E-mail doet het weer :D

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb het enige domain wat ik ooit gratis had geregged bij ze al bij de eerste vorm van betaling direct verhuisd naar een andere provider ;) Voor $15 per jaar dan wel..... En daar heb ik nooit problemen mee gehad.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Shuriken

Shuriken

Namezero kost ook $15 per jaar. En dit is de eerste keer in 3 jaar dat ze uberhaupt problemen hebben.

• M4rtijn

M4rtijn

Spinnin' around

Namezero doet het i.d.d. weer :) Hier kan dus ook weer een slotje op! (altijd al eens willen roepen :+ )

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:45

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Nou, ik ben er net achter gekomen dat het bij mij niet werkt. De URL-forwards doen het wel, maar ik ben al mijn emailforwards kwijt (daar gaat mijn familie niet blij mee zijn). Ook waren de name-servers verwijderd. Die heb ik intussen teruggezet naar ns1.nameresolve.com, ns2.nameresolve.com, ns3.nameresolve.com en ns4.nameresolve.com maar die wijzigingen kunnen tot 72 uur in beslag nemen. Ik hoop dus dat mijn email weer snel zal binnenstromen. (overigens ook wel lekker rustig zo zonder al die spam... :) )
Ook mijn account-gegevens waren trouwens verwijderd of teruggezet naar een hele tijd geleden.
Erg rottig allemaal... :(

Ik vind die nieuwe manage-interface trouwens niet erg makkelijk in gebruik... :(

[ Voor 6% gewijzigd door jfeelders op 23-04-2003 18:40 ]

Pagina: 1