DLT zonder terminator?

Pagina: 1
Acties:

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-03 12:00
Ik heb hier een externe DLT en proliant 1600. Hij vindt geen scsi devices.
Ik ben vergeten een terminator mee te nemen. Is het uberhaupt mogelijk om de DLT aan te sluiten zonder terminator?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
opzich zou het wel moeten werken, echter het is dan niet echt stabiel (maar goed het resultaat zie je)

zijn er verder nog apparaten aangesloten op die scsi adapter? (interne harddisk?, of is dit het enige apparaat?)

A wise man's life is based around fuck you

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 11:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja, mits er een "terminate scsi" jumper opzit of iets in die richting! Maar dat werkt meestal alleen intern het beste is een actieve terminator op het einde van de bus (kabel dus)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dat hangt af van wat er verder op de bus zit, en hoe lang je kabel is. Als je bus erg kort is, en geen andere devices bevat, dan overleef je vaak wel zonder terminator.
Een ander potentieel probleem is het type SCSI, als je controller single-ended is (of single-ended/low voltage differential), en de drive is high voltage differential, dan werkt het nooit.
Kijk eens of op de controller en op de drive de SCSI-tekens staan en hoe ze eruit zien :
code:
1
2
3
4
 /\        /\\
< --      < ---
 \/        \//
SE        HVD

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Zwelgje
mvdejong schreef op 26 maart 2003 @ 21:48:
Dat hangt af van wat er verder op de bus zit, en hoe lang je kabel is. Als je bus erg kort is, en geen andere devices bevat, dan overleef je vaak wel zonder terminator.
Een ander potentieel probleem is het type SCSI, als je controller single-ended is (of single-ended/low voltage differential), en de drive is high voltage differential, dan werkt het nooit.
Kijk eens of op de controller en op de drive de SCSI-tekens staan en hoe ze eruit zien :
code:
1
2
3
4
 /\        /\\
< --      < ---
 \/        \//
SE        HVD
als hij een hvd had aangesloten op een lvd bus, dan had ie nu wel leuk vuurwerk gehad daar :D

Verwijderd

Hier hebben we er wel 1 opzitten. (En ik ga hem er nu niet afhalen, is aan het backuppen nu, morgen ergens in de ochtend pas klaar.)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 21:51 ]

• risjard
Er zitten verder geen aparaten op de interne scsi kaart aangesloten. Ik heb ook geen ook geen extra kabels en andere scsi aparaten die ik er even op aan kan sluiten. Ik diverse ID''s geprobeerd en de kabel op de bovenste en onderste aangesloten...maar helaas.

• Zwelgje
risjard schreef op 26 March 2003 @ 21:50:
Er zitten verder geen aparaten op de interne scsi kaart aangesloten. Ik heb ook geen ook geen extra kabels en andere scsi aparaten die ik er even op aan kan sluiten. Ik diverse ID''s geprobeerd en de kabel op de bovenste en onderste aangesloten...maar helaas.
mischien een domme vraag, maar het apparaat zit wel op de stroom? of hij is wel aangezet?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

risjard schreef op 26 March 2003 @ 21:50:
Bij Adaptect SCSI kaarten kun je kiezen voor Automatic Termination als er maar een device op een channel zit, misschien kun je in het adapterbios iets vergelijkbaars vinden :?

https://powershellisfun.com

• mvdejong

mvdejong

zwelgje schreef op 26 March 2003 @ 21:49:
[...]

als hij een hvd had aangesloten op een lvd bus, dan had ie nu wel leuk vuurwerk gehad daar :D
De meeste SCSI-hardware is hiertegen wel bestand, ik heb al wat onwetenden de fout in zien gaan, en het zelf eens opzettelijk geprobeerd, zonder schade. Het risico is er echter wel, maar het ziet er niet spectaculair uit, er gebeurt niets, heel erg niets zelfs.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 14:21

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

risjard schreef op 26 maart 2003 @ 21:41:
Ik heb hier een externe DLT en proliant 1600. Hij vindt geen scsi devices.
Ik ben vergeten een terminator mee te nemen. Is het uberhaupt mogelijk om de DLT aan te sluiten zonder terminator?
Zelf ook wel eens last van gehad. Niet aan beginnen en een terminator aansluiten.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• risjard
kabel is ongeveer een ½ meter en device = SE.
Wanneer maak ik de meeste kans: kabel onder en ID op 6?
Apparaat heeft wel stroom.

• risjard
DGTL_Magician schreef op 26 March 2003 @ 22:12:
[...]

Zelf ook wel eens last van gehad. Niet aan beginnen en een terminator aansluiten.
Maar ik wil vanavond nog graag wat testen op de server :'(

Verwijderd

tegenwoordig blaast hvd lvd niet meer op.

er zit een termination jumper locatie op de drive, moet je hem losschroeven.
verder zit er geen bios op de interne onboard scsi adpaters in de proliant1600.

1: heb je een SE of HVD drive (DLT7000 LVD bestaat niet)
2: Als het HVd is nieuwe kaart kopen (of mij even contacten)
3: Knipperen de leds niet ?
4: werkt de SCSI kabel wel ?
5: staat niet op ID7 ?

• risjard
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 22:17:
tegenwoordig blaast hvd lvd niet meer op.

er zit een termination jumper locatie op de drive, moet je hem losschroeven.
verder zit er geen bios op de interne onboard scsi adpaters in de proliant1600.

1: heb je een SE of HVD drive (DLT7000 LVD bestaat niet)
SE
2: Als het HVd is nieuwe kaart kopen (of mij even contacten)
n.v.t.
3: Knipperen de leds niet ?
ready + leds links brangen
4: werkt de SCSI kabel wel ?
kabel met het externe schijvenkabinet even omgewisseld met het Smart DH controller en deze werkt wel
5: staat niet op ID7 ?
alle ID's al geprbeerd..nee niet op 7 dus

Verwijderd

welke leds branden? ready + density + compression ? of alle linker leds?

• risjard
alle...... maar is het niet zo dat wanneer ie herkent wordt dat dan ready gaat branden?

Verwijderd

geen tape : alleen groen
tape : ready +capaciteit (35GB) + compression

jouw oplossing is denk ik even op een andere voeding hangen...
interne voeding zou kunnen.

• risjard
ik ga morgen op het werk wel weer ff verder prutsen met een terminator. Maar waarschijnlijk is dus de tape unit niet goed meer en probeer ik wel even een andere.
In ieder geval bedankt allemaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OMIOC (ofzo :P )

Tijd voor een nieuwe sig..

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
mvdejong schreef op 26 March 2003 @ 21:48:
........Een ander potentieel probleem is het type SCSI, als je controller single-ended is (of single-ended/low voltage differential), en de drive is high voltage differential, dan werkt het nooit.
code:
1
2
3
4
 /\        /\\
< --      < ---
 \/        \//
SE        HVD
FF iets verbeteren.......

Een hvd/se device kan WEL op een lvd controler, deze schakeld dan terug naar hvd/se. Andersom werkt niet.....

• mvdejong

mvdejong

Een SE device kan op een SE/LVD controller (en ik ken nog geen LVD-only controllers) waarop de bus inderdaad naar SE terugschakelt.
Een HVD-device kan absoluut met niets anders samenwerken.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 13:41

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je hem inderdaad op de on-baord scsi aangesloten, en niet per ongeluk op een eventueel geinstalleerde raid-controller? Want in dat geval klopt het wel, raid controllers kun je geen non-hdd apparaten op aansluiten

Verwijderd

er bestaat SE , LVD/SE en HVD. HVD kan inderdaad met niks anders op een bus (of je moet een converter kopen). HVD wordt ook niet meer ontwikkelt, net als 32bit scsi ook niet meer ontwikklelt wordt.
Pagina: 1