[monitor] bijna onhoorbare "pitch"

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Vision Master 510 Pro van een jaar oud. Af en toe maakt hij een enorm hoge (bijna onhoorbare) toon. Uit- en aanzetten helpt dan. Ook het veranderen van de frequentie (van 85Hz naar 100Hz of andersom) helpt. Maar het zit mij niet lekker. Gaat de monitor nu binnenkort kapot, of is dit normaal? Is dit reden om 'm "preventief" bij Iiyama te laten fixen? (als dat garantie zou kunnen zijn?) Iemand ervaring hiermee?

Thnx!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Je kan natuurlijk altijd even Ilyama mailen of dit misschien voor hun een bekend probleem is.
Zelf heb ik een monitor gehad, no-name geval, die dit ook wel eens even deed, maar waar het vanzelf over ging. Is dit bij jou ook zo? of blijft de monitor geluid maken ook al laat je hem rustig zijn gang gaan?

Edit: Ohw ja, lees nog even de faq over (be)groeten... maakt mij niet zoveel uit verder, maar anderen hier vinden het niet zo leuk geloof ik ;)

[ Voor 20% gewijzigd door vehpol op 26-03-2003 21:43 ]

Ceci n'est pas une signature!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

vehpol schreef op 26 March 2003 @ 21:41:
Edit: Ohw ja, lees nog even de faq over (be)groeten... maakt mij niet zoveel uit verder, maar anderen hier vinden het niet zo leuk geloof ik ;)
je mag toch in eerste post wel groeten? (of ben ik ook een overtreder? :D)

ik dacht dat het met de refresh rate te maken had alsie gaat "piepen"/zoemen" whatever...

zou ff kijken naar specs van monitor, dus welke Refreshrate bij welke resolutie..

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

Lijkt mij een hoogspanningspiep. Normaal gesproken ligt deze ver boven het gehoorbereik van de mens, maar soms ligt ie op een nivo dat voor sommigen hoorbaar is. Ikzelf ben ook gevoelig voor hoge tonen die anderen meestal niet waarnemen...