Toon posts:

[3ds max 4] erg langzaam....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor school bezig met 3dsmax4 (we moeten een shutle maken inclusief omgeving) maar wat ik niet snap is dat 3dmax op onze school pc's (2ghz 265mb ram met win2000) erg snel is en bij mij thuis (1,8ghz 265mb ram met winxp) erg langzaam....
Hoe zou dit komen? Die 200Mhz zou toch niet zo'n groot verschil opleveren? en winxp tegen 2000 is dat zo'n groot verschil dan?

edit:
even voor de duidelijkheid, langzaam bedoel ik mee dat het 3 minuten duurt om op te starten (waarbij de pc net aanstaat (volledig opgestart) en geen onnodige programma's draaien) en als ik naar bijv. naar modify ga daar weer 10 a 15 seconde moet wachten tot de lijst is geladen.

edit2:
ter vergelijking met school is 3dsmax binnen 0,5 min opgestart en modify list meteen geladen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 20:50 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Defineer langzaam, rendertijden :?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meestal is traagheid, helaas, te wijden aan de brakke liscence server die gebruikt wordt; namelijk C:Dilla. Als je een goeie licentie hebt kun je daarvoor het beste contact opnemen met autodesk nederland is mij verteld :)

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 26 maart 2003 @ 20:52:
meestal is traagheid, helaas, te wijden aan de brakke liscence server die gebruikt wordt; namelijk C:Dilla. Als je een goeie licentie hebt kun je daarvoor het beste contact opnemen met autodesk nederland is mij verteld :)
ik snap helemaal niets van je verhaal, 3dsmax is aangeleverd door school. Gewoon installeren en de nieuwe versie van c-dilla downloaden en installeren en draaien maar (na code invoeren die door school is aangeleverd).
Op school draait het wel perfect :S

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Als je toch een licentie hebt ervoor kun je em ook downen met kazaa, heb ik ook gedaan [ niet legaal, maar hijs d'r weer af :) ]

Versie die ik daar gevonden heb werkte prima, opstarten duurde < halve minuut en zeker geen 2 minuten.

[edit]
Ik bedenk me net dat je hdd ook veel uitmaakt, misschien is je processor of ram wel helemaal niet de beperkende factor :)

[ Voor 24% gewijzigd door Scatman_II op 26-03-2003 20:58 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 26 March 2003 @ 20:57:
Als je toch een licentie hebt ervoor kun je em ook downen met kazaa, heb ik ook gedaan [ niet legaal, maar hijs d'r weer af :) ]

Versie die ik daar gevonden heb werkte prima, opstarten duurde < halve minuut en zeker geen 2 minuten.

[edit]
Ik bedenk me net dat je hdd ook veel uitmaakt, misschien is je processor of ram wel helemaal niet de beperkende factor :)
Bij opstarten krijg ik wel steeds de melding
Ultra DMA mode-5, S.M.A.R.T. Capeable but Disabled
:S

gaat ik daar is naar zoeken..

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 21:02:
[...]

Bij opstarten krijg ik wel steeds de melding
Ultra DMA mode-5, S.M.A.R.T. Capeable but Disabled
:S
gaat ik daar is naar zoeken..
Lijkt me een goed idee :)

Ik weet niet waar het precies zit in winXP [draai het zelf wel, maargoed...] maar je kunt ergens een optie aanzetten, use DMA if available ofzo.

Ik kan je vertellen dat dat errug veel scheelt :)

Succes ;)

[edit]
Deze computer rechtemuisknop, eigenschappen -=> hardware -=> apparaatbeheer -=> IDE ATA Atapi controllers -=> primair / secundair -=> eigenschappen -=> geavanceerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Scatman_II op 26-03-2003 21:13 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg staad daar bij huidige overdrachtsmodus: Ultra DMA mode 5 :?
terwijl hij bij het opstarten (bios) zegt dat ie uit staat :(

Ik heb trouwens een defragmentatie gedaan, en nu is hij wel wat sneller geworden weer :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 13:52 ]

Pagina: 1