Toon posts:

[TVGeluid] Geen geluid op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Deze vraag zal er vast wel eens geweest zijn, maar ik kan maar niet het precieze antwoord vinden als ik zoek op het forum.

Hier komt ie:
Ik heb een Asus met een GeForce 2 MX400 met TV-out.
Ik heb een standaard scart kabel tussen mijn TV en PC getrokken. Het beeld doet het perfect, maar ik krijg maar geen geluid.
Geluid hoort toch ook via die scart kabel te gaan?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast Bedankt,
^CyberGuy^

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
heb jij dan een scart aansluiting op je videoplank ?? btw VIDEOplank <> GELUIDSplank ;)

Waarschijnlijk een kabel met aan de ene kant scart andere kant tulpjes, gele tulpje op video, dan nog twee voor je geluid via een verloopje tulp > mini-jack (3.5 mm) op je geluids kaartje

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Geluid komt niet uit je videokaart :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Er komt geen enkel tulpje aan pas!

Afbeeldingslocatie: http://www.satmania.com/images/catalog/staff/cable-scart-3t-svideo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.amabilidade2002.com/vs1ggif.gif

Die heb ik en die plug ik dan in mijn TV.

Oftewel, wat op het onderste plaatje staat gaat in mijn PC en in die convertor (bovenste plaatje) die dan via de SCART ingang in mijn TV gaat.

k hoop dat dat het duidelijker maakt...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 20:00 ]

Verwijderd

Daar zit dus geen geluid bij.....

Aleen video over de svideo kabel.
Sluit je soundkaart ook eens aan, dat werkt vast beter.....:(

BTW. die witte en rode stekker zijn dus je stereo geluid.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 20:02 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Wat Bud_s al zegt, je hebt een losse kabel nodig voor het geluid, een z.g. Tulpkabel waarvan je de ene kant in je geluidskaart stopt en de andere kant op de rode en witte aansluiting van je scart-adapter.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Het werkt nu!

Bedankt!
Pagina: 1