Rive TNT 2 Ultra zonder koeling?

Pagina: 1
Acties:

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 10:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
ik heb die kaartje in men server zitten.
nu is dit kaartje al wat ouder, en zit er stof tussen de koeler.
ik heb deze al helemaal schoongemaakt, beter kan haast niet...

maar nog steeds maakt hij herrie.

kan ik de fan er gewoon vanaf halen zonder dat ik men vidkaart kwijt ben!?
de heatsink (voor zover je het een heatsink kan noemen :X ) laat ik er natuurlijk wel op zitten, hij moet toch wel een beetje koeling hebben (Of kan deze der ook af?!)

hoe kan ik mijn bakkie stiller maken!?

thanx :)

PS, hoe zit het met voedingen?
kan je daar de koeler ook uit halen? of heeft die ALTIJD een koeler nodig?
maar das meer CME...

Battle.net Spud#2543

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zet er gewoon een klein fannetjes bij, dan gaat het altijd goed. 6mm op 5 volt moet genoeg zijn, en die hoor je ook niet. Als er geen fan bij kan moet je gewoon af en toe voelen of ie echt superheet is. Je merkt vanzelf wel als ie te warm wordt aan de vage strepen (advies, stroom er direct af) of aan je vinger als je eraan voelt.
Ik heb zelf een GF2 passief draaien omdat de fan herrie maakt, en ik kan hem nogsteeds net zo ver clocken als met draaiende fan (mijn pc is dan wel een windtunnel, maarja)
Bakkie stiller maken kan met papst fans, watercooling, van die eiermatten, of gewoon alle fans uit doen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Ik heb zelf een tnt 2 pro en die draait prima met alleen een koel blokje

ps. gisae bedoel je niet 60mm???

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Aangezien het een server is kun je misschien de koeler eraf halen en vervolgens de kaart underclocken??

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Ik heb een TNT1 en deze wordt pijnlijk heet pasief gekoeld. Terwijl mijn geforce 4 mx passief niet eens heet wordt.

Ik twijfel of je TNT2 Ultra met waarschijnlijk een kleiner koelblok dan mijn TNT1 het lekker volhoudt zonder actieve koeling. (of zet er een groter koelblok op...)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Wok

Dakloos...

TS: je geeft aan dat deze kaart in je server zit. Dan neem ik aan dat je niet het uiterste vraagt van je kaart (geen zware 3D-games/applicaties). Volgens mij moet het dan makkelijk kunnen om de fan eraf te laten. Heb zelf tijden met een passief gekoelde TNT2 M64 gewerkt en die werd hooguit lauwwarm.

Als het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je een wat grotere heastsink erop zetten.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Zet er gewoon een zalman heatsinkje op, dingen koelen best wel goed en TNT2 wordt toch nie zo warm

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
wokmaster schreef op 26 maart 2003 @ 21:41:
TS: je geeft aan dat deze kaart in je server zit. Dan neem ik aan dat je niet het uiterste vraagt van je kaart (geen zware 3D-games/applicaties). Volgens mij moet het dan makkelijk kunnen om de fan eraf te laten. Heb zelf tijden met een passief gekoelde TNT2 M64 gewerkt en die werd hooguit lauwwarm.

Als het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je een wat grotere heastsink erop zetten.
is voor een servertje ja.
staat in men slaap kamer, ben al gewend met een pc in men kamer te slapen die dag en nacht aan staat, maar dat was een p166, zat geen scheet in, enige dat je hoorde was de voeding.
3d toepassingen, naja, tis een duron 1300, snie eens zo slecht, dus gamen, naja, misschien....

zijn er proggies die bijhouden hoe heet die kaart word?

heb trouwens geen idee van welk merk dat ding is, enige dat ik wel weet is dattie dus in XP word herkent als een Riva tnt2 ultra.

fan die er op zit is klein ding, 40mm denk ik, de heatspreader/heatsink is een klein geval met wat ribben derin...
tis geen scheet, maar de fan loopt aan, dus hij maakt best wel erge herrie...

waar kan je in de buurt van haarlem nou weer dat soort fans halen... (papst etc)
werk zelf in de computerland hier in haarlem, en weet dat ik ze niet heb :s
misschien dat de mycrap mycom ze heeft...

iig bedankt voor jullie replies.

hoe klok ik een kaart terug?
want klinkt als een best goed idee...
1 ding, heb nog een Matrox Millenium 2 liggen (pci, passief gekoeld :D ), hij moet wel beter zijn als die, maar wel stiller :)

werkt zon kaartje eigenlijk met XP?

Battle.net Spud#2543

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
tweak_dude schreef op 26 March 2003 @ 22:22:
Zet er gewoon een zalman heatsinkje op, dingen koelen best wel goed en TNT2 wordt toch nie zo warm
Zalman heatsinks zijn ontworpen voor o.a. gf4's. Lijkt me een beetje overkill dus omdat de TS ze kaart in een server gebruikt. Naar mijn inzicht zou het gewoon prima werken als je de fan eraf haalt en het koelblok erop laat zitten :)

25 euro lijkt me ook een beetje veel :?

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Qylos schreef op 26 maart 2003 @ 22:25:
[...]

Zalman heatsinks zijn ontworpen voor o.a. gf4's. Lijkt me een beetje overkill dus omdat de TS ze kaart in een server gebruikt. Naar mijn inzicht zou het gewoon prima werken als je de fan eraf haalt en het koelblok erop laat zitten :)

koop ik wel GF4 MX440 met passieve koeling voor, of zelfs een S3 Savage :)

misschien dat ik toch maar die MX440 moet kopen...
dan kan je nog wat met het servertje.... counterstrike iig...
zon ding kost 65 euro nieuw bij ons....
vraag me af wat ik er voor betaal, die s3 savage is 20 euro...
dus eigenlijk boeit het me geen reet als men vidkaart doorfikt...

kan het kwaad als mijn GPU doorfikt voor de rest van mn PC?
niet dattie men mobo opblaast of weet ik veel?

Battle.net Spud#2543

• tweak_dude
Qylos schreef op 26 maart 2003 @ 22:25:
[...]

Ik bedoel ook een heatsink geen heatPIPE!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
tweak_dude schreef op 26 maart 2003 @ 22:28:
[...]

Ik bedoel ook een heatsink geen heatPIPE!
allemaal 1 pot nat :)

nee maar, ik denk niet dat er erg veel voor nodig is om dat ding te koelen, want der zit nu ook al geen scheet op...
jammer dat ik geen batterijen voor men digicam heb, anders zou ik ff foto maken...

ff kijken offie het met half lege bats wil doen...

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

TNT2 Ultra heb ik hier ook nog gehad. Die moet het gewoon redden met alleen een heatsink hoor

• tweak_dude
TepelStreeltje schreef op 26 March 2003 @ 22:31:
[...]

allemaal 1 pot nat :)

nee maar, ik denk niet dat er erg veel voor nodig is om dat ding te koelen, want der zit nu ook al geen scheet op...
jammer dat ik geen batterijen voor men digicam heb, anders zou ik ff foto maken...

ff kijken offie het met half lege bats wil doen...
Wat, een pot nat, tis wel heel wat anders, maar waar het om gaat is dat je zo een heatsinkje voor een paar euro hebt, dus waarom zou je dat dan niet doen?

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
tweak_dude schreef op 26 maart 2003 @ 22:34:
[...]

Wat, een pot nat, tis wel heel wat anders, maar waar het om gaat is dat je zo een heatsinkje voor een paar euro hebt, dus waarom zou je dat dan niet doen?
poet is het probleem niet, zolang het niet teveel kost... ( lekkere zin ;) )
maarja, waar vind je die spullen in haarlem...
heb namelijk zelf geen idee.

hoe komen jullie aan dat soort dingne dan? i-net? welke sites? wat is betrouwbaar etc :)

i know, ben een nieuwsgierig ventje...

en ja, voor de leek als het om heatpipes/sinks gaat is het 1 pot nat :)

Battle.net Spud#2543

• tweak_dude
TepelStreeltje schreef op 26 March 2003 @ 22:40:
[...]

poet is het probleem niet, zolang het niet teveel kost... ( lekkere zin ;) )
maarja, waar vind je die spullen in haarlem...
heb namelijk zelf geen idee.

hoe komen jullie aan dat soort dingne dan? i-net? welke sites? wat is betrouwbaar etc :)

i know, ben een nieuwsgierig ventje...

en ja, voor de leek als het om heatpipes/sinks gaat is het 1 pot nat :)
mwa, ik heb laatst wat koelers besteld bij wintelco, dat beviel me eigenlijk wel (vrij goedkoop)

Verwijderd

Bij de TNT2 ultra van een vriend van me zat de hele heatsink zo vol met stof dat de fan er allang niet meer doorheen kon ploegen. Totaal geen airflow + nog eens lekkere isolatie van al dat stof. Hij heeft alleen in de zomer wel eens wat artefacts door het beeld gehad maar de boel liep nooit vast. Tis dus kantjeboord, maar als je de fan er alleen afhaalt en de heatsink laat zitten lukt het denk ik wel.

En wat betreft de voeding: als er niet al te zware dingen aanhangen kun je de fan eruit halen. Maar dan kun je ook net zo goed wel een fanloze voeding kopen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 23:37 ]

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 23:31:
Bij de TNT2 ultra van een vriend van me zat de hele heatsink zo vol met stof dat de fan er allang niet meer doorheen kon ploegen. Totaal geen airflow + nog eens lekkere isolatie van al dat stof. Hij heeft alleen in de zomer wel eens wat artefacts door het beeld gehad maar de boel liep nooit vast. Tis dus kantjeboord, maar als je de fan er alleen afhaalt en de heatsink laat zitten lukt het denk ik wel.

En wat betreft de voeding: als er niet al te zware dingen aanhangen kun je de fan eruit halen. Maar dan kun je ook net zo goed wel een fanloze voeding kopen :P
ik denk dat ik het vanavond maar gewoon probeer...

ff die fan der af rukken (of gewoon stekkertje deruit...)
en als die GPU doorkookt, naja, moet maar, heb nog wel nieuw kaartje liggen, en kan altijd nieuw goedkoop ding kopen.

er zit geen scheet in die server, flopdrive, 1 hd 1 cdrom speler...
thats it, maar het gaat er dus om of de belasting van de voeding niet te hoog is, anders wordtie te heet...

Battle.net Spud#2543

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Ik zou het gewoon proberen, eventueel wat airflow erlangs laten lopen?
Of onderclock het gewoon?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Als tie te warm wordt dan slaat ie gewoon uit, wie heeft het over affikken :?

• tweak_dude
Tuurlijk niet. Als je er niet bij bent en de bak loopt vast doordat de chip te heet is, blijft ie rustig doordaaien (en de kaart smelt :p)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
En als je dan toch bezig bent, klok dan meteen die voeding ook onder... :P

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op 27 March 2003 @ 10:16:
[...]

er zit geen scheet in die server, flopdrive, 1 hd 1 cdrom speler...
thats it, maar het gaat er dus om of de belasting van de voeding niet te hoog is, anders wordtie te heet...
yep, de gemiddelde voeding zit rond de 65% efficientie. Die andere 35% wordt grotendeels omgezet in warmte. Des te groter de belasting, des te groter de warmteontwikkeling :)

maar zo te zien zal die voeding wel zonder fan kunnen.
wat voor processor zit erin?

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 00:55:
[...]

yep, de gemiddelde voeding zit rond de 65% efficientie. Die andere 35% wordt grotendeels omgezet in warmte. Des te groter de belasting, des te groter de warmteontwikkeling :)

maar zo te zien zal die voeding wel zonder fan kunnen.
wat voor processor zit erin?
tis een duron 1300, met 256 sdram, op een gigabyte 7va zxe mobo, 16 speed cdrom speler, en fdd. (laatste mogen der uit) 2 netwerkaarten en een 30 gig WD schijfie. hangt verder nog een optische muis aan, en een tb.

kheb gister ff na een hele dag de fan van der koeling uitgezet, en hij was al wat warm, maar nadat ik em 5 mins aan had staan brandde ik men vingers derbijna aan.
dus heb em er maar weer op gezet...

denk dat ik toch maar ff nieuw vidkaartje koop met passieve koeling.. kan ik nog wat meer gamen, en is het tenminste goed spul...

die voeding... sja, weet niet wat ik verder mee moet doen...

Battle.net Spud#2543

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
kheb ondertussen nieuw kaartje geregeld (s3 savage :S brak ding, maar men monitor die er op hangt kan toch niet meer als 800x600 aan, dus hoeft neit spetterend te zijn)

bedankt voor jullie reacties, heeft me wel weer aantal dingen geleerd enzo zeg maar.

THANX!

laterz

modjes, hij kan dicht hoor:)

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1