Hallo,
Ik ben bezig met het bouwen van een upload script. Deze upload script moet in staat zijn alleen .jpg en .jpeg toe te laten (dat is ook nog geen probleem)
Daarnaast moet hij elk bestand dat wordt upgeload noemen naar: afbeelding1 afbeelding2 etc. (uiteraard met extensie.)(Dit is dan ook mijn probleem)
Nu heb ik gezocht en wat navraag gedaan. En ik wordt steeds toegewezen naar: explode van php. Maar dat klopt volgens mij helemaal niet want die hernoemt geen dingen maar kan ze per stuk oproepen (zover ik dat begrepen heb).
Toen kreeg ik dit script in mijn handen gedrukt:
Op het moment dat ik $name = "afbeelding"; weg haal. Doet het uploaden het zelf prima. Maar weer niet met de rename functie. Baluh dus omdat er vaak bestanden met zelfde naam geupload werden
Kan iemand me uitleggen hoe ik dat moet doen met het rename van een bestand tijdens het uploaden??
Ik ben bezig met het bouwen van een upload script. Deze upload script moet in staat zijn alleen .jpg en .jpeg toe te laten (dat is ook nog geen probleem)
Daarnaast moet hij elk bestand dat wordt upgeload noemen naar: afbeelding1 afbeelding2 etc. (uiteraard met extensie.)(Dit is dan ook mijn probleem)
Nu heb ik gezocht en wat navraag gedaan. En ik wordt steeds toegewezen naar: explode van php. Maar dat klopt volgens mij helemaal niet want die hernoemt geen dingen maar kan ze per stuk oproepen (zover ik dat begrepen heb).
Toen kreeg ik dit script in mijn handen gedrukt:
Harstikke leuk altijd... uhm.. Maar het probleem is dat ik het niet echt leer op deze manier. + hij werkt niet. Althans het rename gedeelte niet.<?
$map = "pics/";
$name = "afbeelding";
$max = "307200";
$ext = "jpg jpeg";
if ($Uploaden){
if (!$bestand)
echo "<center>Selecteer het bestand dat ge-upload moet worden!</center>";
else{
$bestand2 = explode("\\", $bestand_name);
$laatste = count($bestand2) - 1;
$bestand2 = "$bestand2[$laatste]";
$bestand3 = explode(".", $bestand2);
$laatste = count($bestand3) - 1;
$bestand3 = "$bestand3[$laatste]";
$bestand3 = strtolower($bestand3);
$ext = strtolower($ext);
$ext = explode(" ", $ext);
$aantal = count($ext);
for ($tel = 0;$tel < $aantal; $tel++){
if ($bestand3 == $ext[$tel]){
$extfout = "nee";
}
}
if (!$extfout){
echo "<center>Het bestand \"$bestand2\" kan niet worden geupload omdat de extensie niet is toegestaan !</center>";
}
else
{
if ($bestand_size > $max)
echo "<center>Het bestand \"$bestand2\" is groter dan $max bytes!</center>";
else
{
copy($bestand, "$map$bestand2");
echo "<center>Het bestand \"$bestand2\" is met succes geupload!</center>";
}
}
}
}
echo "<center><form method=post action=fotoalbum.php enctype=multipart/form-data>
Bestand: <input type=file name=bestand><br><br>
<input type=submit name=Uploaden value=Uploaden></form></center>";
?>
Op het moment dat ik $name = "afbeelding"; weg haal. Doet het uploaden het zelf prima. Maar weer niet met de rename functie. Baluh dus omdat er vaak bestanden met zelfde naam geupload werden
Kan iemand me uitleggen hoe ik dat moet doen met het rename van een bestand tijdens het uploaden??