Toon posts:

Auxiliary power connector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Apple iPod gekocht en om die te gebruiken heb ik ook meteen een firewire-kaart gekocht. Nu heb ik een probleem bij de installatie van die firewire-kaart. Als ik hem in mijn slot steek en ik start mijn pc opnieuw op dan hoor ik eerst een paar piepen, dan start mijn pc aan het geluid te horen gewoon op, maar mijn monitor geeft niets weer.

Nu staat in de handleiding dat je in zulke gevallen de meegeleverde auxiliary power connector moet gebruiken. De ene kant van die kabel kun je in de achterkant van de kaart steken, het gedeelte waar je niet bij kunt als je pc-kast eenmaal dicht is, nu vraag ik me alleen af waar dat andere gedeelte in moet?

Kan iemand hier uitleg over geven? Hartelijk dank.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-08 18:44
waarschijnlijk op een molex connector, die dingen die uit je voeding komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
kieskes schreef op 26 March 2003 @ 19:10:
waarschijnlijk op een molex connector, die dingen die uit je voeding komen ;)
Hoe zien die dingen eruit dan? En waar zit de voeding precies? (sorry, ben leek)

Verwijderd

De voeding is een grijs, metalen kastje waar je 220-stekker ingaat. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.suntekgroup.com/images/atx.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 19:28:
De voeding is een grijs, metalen kastje waar je 220-stekker ingaat. Voorbeeldje:
[afbeelding]
In die witte dingetjes past hij iig niet, volgens mij moet het hier in:

http://supcontent.gateway...TEL/2516231/251632125.jpg

Alleen die kan ik nergens vinden in mijn pc...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer die kaart eens in een ander pci slot of in een andere pc

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03
Weet je het merk + type van die firewire kaart? Daar kunnen we iets meer mee :)

Want dat hij in DAT witte dingetje moet geloof ik niet :) Dat is om je moederbord van meer stroom te voorzien, niet om er andere kaarten mee te voeden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 19:15
Maak je kast eens open en kijk naar de firewire kaart. Daarop zit een (waarschijnlijk witte) connector. Kijk nu eens naar de bundel kabels die uit je voeding komt. Hieraan zitten een aantal stekkers. Als het goed is zijn er een paar nog ongebruikt. één van deze moet je op de firewire kaart aan kunnen sluiten. Kom je er niet uit, vertel ons dan welke (merk en type) firewire kaart je hebt gekocht.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Verwijderd

Topicstarter
Allard schreef op 26 maart 2003 @ 19:47:
Maak je kast eens open en kijk naar de firewire kaart. Daarop zit een (waarschijnlijk witte) connector. Kijk nu eens naar de bundel kabels die uit je voeding komt. Hieraan zitten een aantal stekkers. Als het goed is zijn er een paar nog ongebruikt. één van deze moet je op de firewire kaart aan kunnen sluiten. Kom je er niet uit, vertel ons dan welke (merk en type) firewire kaart je hebt gekocht.
Die hele brede witte bedoel je?

En het merk is: E-tech

FireWire card
E-Tech FireWire card

FireWire-card with software for video-editing

E-Tech FireWire card
Specificaties:

FireWire/IEEE1394-kaart

400Mbps, 200Mbps en 100Mbps

3 FireWire-poorten

Agere Lucent chipset

Inclusief FireWire-kabel (6pins-4pins)

Inclusief MGI VideoWave III software

Drivers voor Windows 98, ME, 2000 and XP

Verwijderd

http://www.e-tech.nu/producten/multimedia_firewirecard.htm

Als ik die page zo bekijk, kan je er zo'n stekker op aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/brian-pwm-molex.jpg

Daarvan moet er nog eentje over zijn vanaf je voeding. Het is hetzelfde type stekker als ook op je cdrom-speler zit aangesloten. Mochten ze allemaal gebruikt zijn, dan kan je bij een fatsoenlijke pc-boer een splittertje halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 19:55 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 19:55:
http://www.e-tech.nu/producten/multimedia_firewirecard.htm

Als ik die page zo bekijk, kan je er zo'n stekker op aansluiten:

[afbeelding]

Daarvan moet er nog eentje over zijn vanaf je voeding. Het is hetzelfde type stekker als ook op je cdrom-speler zit aangesloten. Mochten ze allemaal gebruikt zijn, dan kan je bij een fatsoenlijke pc-boer een splittertje halen.
Yup, die is het :)

offtopic:
e-tech.nl : Hostingspam Worldcom
e-tech.com : Hostingspam + popups
e-tech.com.tw : Alleen routers + DSL?
e-tech.nu : Wie verzint dat :P Ja Google waarschijnlijk, maar ik niet, had bovenstaande 3 :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, volgens mij doet die kaart het nou. Ik weet het alleen niet zeker want ik heb geen beeld meer op mijn monitor, het lijkt wel of mijn videokaart is uitgevallen.

Als ik mijn pc opstart piept hij een paar keer hard en start verder gewoon op, dat kan ik aan het gezoem horen. Hij laat echter niks van beeld zien, weet iemand waar dat aan kan liggen?

Verwijderd

Drie piepjes ? Dat is je videokaart ja. Even goed aandrukken, vooral aan de achterkant. Dat is meestal voldoende om 'm weer aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Beeld lijkt me toch een iets hogere prioriteit hebben. Doet hij het zonder kaart wel? Die stekker van je linkje is het in ieder geval niet, daar kun je geen stroom vanaf halen. Dat is om een p4-processor van extra stroom te voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 22:01:
Drie piepjes ? Dat is je videokaart ja. Even goed aandrukken, vooral aan de achterkant. Dat is meestal voldoende om 'm weer aan de praat te krijgen.
Dat was het idd! Hij doet het weer en ik kan eindelijk gaan iPodden, mijn dank is groot _/-\o_

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 15:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 22:10:
[...]

Dat was het idd! Hij doet het weer en ik kan eindelijk gaan iPodden, mijn dank is groot _/-\o_
kijk das noch es een newbie die weet hoe het hoort :)
even het verhaal afmaken en iedereen bedanken, en niemand die gaat flamen :)

reminder : * heuveltje moet zelf ook es wat meer aan afsluitende post doen

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 26-03-2003 22:32 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1