sdif: direct digitaal pcm naar versterker en circle surround

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb een Terratec aureon fun 5.1 en een Marantz sr4200 (zoals vele hier weten :p )
Maar speel mijn mp3tjes nu over digitale spdif uitgang maar mijn geluidskaart doet er best veel mee (oa volume regeling is moglijk) terwijl het ook direct moet kunnen toch?
met welke software of plugins voor winamp is het mogelijk om direct het pcm signaal over te zetten naar de verterker?

2e vraag: is het mogelijk om via dezelfde digitale kabel circle surround van srs over te sturen, het lijkt mij wel erg mooi als ik met software mijn receiver op die mannier kan upgraden!
ik heb de addon van srs voor mp9 geprobeerd maar gooit er stereo uit op de receiver als ie op "auto" staat. op "5-stereo" komt het geluid wel uit 5 speakers maar is geloof ik geen srs- circle surround :?

is het mogelijk om via spdif direct pcm stereo te krijgen en srs circle surround?
welke software? ;)

• Dnc1n
schop! :p

• Dnc1n
kan niemand mij helpen? :)

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Mijn Terratec 24/96 heeft een optie om het geluid van de wave direct naar de digitale uitgang te sturen. Dan gaat het dus niet door de mixer. Het enige wat er dan nog tussen zit is de volume regeling van de wave, maar als je die op maximaal zet wordt het geluid volgens mij onverzwakt doorgegeven.

Circle surround is volgens mij niet mogelijk via de digitale uitgang. Volgens mij is het uberhaupt niet mogelijk meer dan twee kanalen als pcm over de digitale uitgang te sturen. Dat kan alleen met een gecodeerd signaal, bv ac3. Aangezien een geluidskaart niet in staat is ac3 te encoden, gaat dat dus niet lukken.
Wat je wel kan doen is de analoge uitgangen van je geluidskaart met de 5.1 input van je versterker verbinden. (als de 4200 die heeft)