Toon posts:

[xml]updaten en opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil een site maken waarin alle gegevens worden opgeslagen in XML. Ik wil de XML met een formulier kunnen opdaten. Wat kan ik hiervoor gebruiken?(ASP ofzo? :/ ) ik ben nogal nieuw met XML, dus ik weet niet wat de mogelijkheden zijn allemaal. maar ik ken XML wel aardig. Ik heb ook wel de search gebruikt, maar heb helaas niks kunnen vinden.

alvast bedankt :)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Het kan op verschillende manieren. Met welke taal ben je al bekend?
In ieder geval kan het idd ook met ASP.
Zie ook:
http://www.asp101.com/aut...p?author=Michael%20Qualls

edit:

....ik ben nogal nieuw met XML..., maar ik ken XML wel aardig. :?

[ Voor 19% gewijzigd door DeverauX op 26-03-2003 19:10 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
1) Waarom content maken dmv XML? Is de boel zo statisch? Houd je rekening met mensen die tegelijk iets proberen te updaten?
2) Het kan met ASP, PHP, JSP, oScript en nog een hoop andere talen. Zolang de talen maar naar de console kunnen schrijven komt het wel goed :)
3) Heb je al zelfonderzoek gedaan? Waar heb je op gezocht? Wat heb je geprobeerd? Wat lukte wel/niet ed ed. :) kortom, vul eens wat aan volgens Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24
Hmmm ja waneer gebruik je nou eignelijk XML als database...

Verwijderd

paragon schreef op 27 maart 2003 @ 00:28:
Sommige mensen zweren bij XML. Maar ik denk dat het vooral handig is voor documenten, niet voor databases.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
paragon schreef op 27 March 2003 @ 00:28:
Eigenlijk wil je altijd XML als database. Het probleem is juist dat er nog onvoldoende "echte" XML databases zijn, waardoor je altijd een mapping moet realiseren tussen een (relationele) database en jouw XML structuur. Er zijn natuurlijk allerhande tools en API's die één en ander regelen m.b.t. tot genoemde mapping, maar het blijft behelpen.

Zie ook het XML:DB initatief. Deze organisatie beoogt een standaard te formuleren native XML databases.

Ten slotte voor de topic starter: Als je in Java kunt implementeren is Xindice wellicht een optie. Het is nogal lichtgewicht, dus niet geschikt voor zeer grote XML documenten, maar is wellicht toch bruikbaar voor jouw toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 27-03-2003 08:35 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 08:44

Ralluph

Aus der Reihe...

ari3 schreef op 27 maart 2003 @ 08:33:
Eigenlijk wil je altijd XML als database.
Hoho, niet zo snel! (8> Een datamodel met boomstructuur (XML bijvoorbeeld) en een relationeel model zijn theoretisch gezien niet zonder redundantie in elkaar uit te drukken. Als je een relationele database wilt ombouwen tot een boomstructuur, ontkom je er niet aan om op een goed moment naar andere takken te moeten linken. Dit introduceert redundantie. In de praktijk is daar veelal wel mee te leven, omdat je data vaak eindig is en te overzien, maar uit purisitisch oogpunt natuurlijk niet echt mooi.

Zoek anders eens op Database Debunkings naar wat artikelen waarin Fabian Pascal betoogt dat XML een achteruitgang is t.o.v. het relationele model.
Pagina: 1