ga-6wmm7 bios flash wil niet

Pagina: 1
Acties:

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
ik ben dus bezig dit ding een beetje te up-graden, alleen wil het niet vlotten.
het is trouwens een packerd bell geval, met gigabyte mobo.

om te beginnen 256 mb geheugen gehaald, stop het erin en het werkt niet :) dus ik dacht laten we dan om te beginnen maar eens het bios flashen.

alles goed en wel, bios gedownt, hernoemd naar amiboot.rom stop het op een lege flop en de rest gaat vanzelf, so far so good.
als ie klaar is piept ie een paar keer en dan ik het veilig om de pc uit te zetten, verwijder het floppie en clear c-mos. nu zou je denken klaar is kees :) maar mooi niet dus :(

als ik de pc weer aan zet, blijft ie naar dat bootfile zoeken op de flop, hij zou nu gewoon op moeten starten met het nieuwe bios.

wat zie ik over het hoofd of heb ik verkeerd gedaan :?

verdere info/
volgens pakard bell is het een club 2705c

get rich or die try'in

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
ok, probleem met bios is opgelost, nu het geheugen nog

het is een reepje 256 mb pc133 van kingston, alleen slikt het mobo ze niet, wat is hier nu aan te doen???

get rich or die try'in

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een type reepje is het? Toch geen 32Mx4 exemplaar met in totaal 8 chipjes? Kijk eens in de Technische PMG FAQ welk/hoeveel geheugen maximaal op je mobo past (om het je makkelijker te maken, dit mobo is voorzien van de i810 chipset ;)

Overigens, het zou netjes zijn als je ook vermeldde hoe het BIOS probleem is opgelost..
Is zo wel handig voor de naslag ;)

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
ok, bios is opgelost, na veel speuren en zoeken een bios van packard bell gevonden, dit bestandje hernoemt naar amiboot.rom en in de drive gedaan, en klaar is kees :P

wat ik dan nog niet snap:

als ik een bios bij gigabyte vandaan haal, met hetzelfde type mobo, zit een een awdflashtool bij, hoe ken dit :/ gooit packard bell er een ander bios op ofzow ??

get rich or die try'in

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat doen de OEM fabrikanten wel vaker. Zo heb je lekker minder opties in de BIOS :| Op die manier kan de OEM fabrikant zichzelf ervan vergewissen dat de klant absoluut niks gevaarlijks kan doen via de BIOS met als gevolg dat hun supportlijn roodgloeiend staat en/of dat er geld verkwitst wordt ivm (inruil)garanties etc.. Sja, echte Tweakers bouwen dan ook zélf PC's in elkaar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 26-03-2003 20:02 ]

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
ja dat heb ik gelukkig ook gedaan, maarrrrrrrr kan ik nu evengoed het andere bios erop krijgen??? dat zal wel niet denk ik, maar blijf met het geheugenprobleem zitten, ik zal dus op zoek moeten naar ander geheugen ben ik bang

get rich or die try'in

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het geheugenprobleem heeft te maken met de chipset en geen BIOS die dat op kan lossen. Wel zou het handiger zijn om de retail BIOS erop te flashen. Verwacht er niet teveel van (geen OC opties bijvoorbeeld), maar je hebt wel iets meer toegang tot timings etc.

Als je met de Gigabyte/Packard Bell flashers niet die BIOS erop kunt kwakken kun je met Uniflash proberen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1