Toon posts:

moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben veel eisend en ik zoek een moederbord met de volgende kenmerken, naast de standaard dingen:
- IDE RAID
- ondersteuning voor een AMD Athlon XP 2.4 Ghz
- als het kan met SDRAM (niet perse nodig, DDR mag ook)
- minimaal 3 PCI
- 4x AGP

Weet iemand welk moederbord hiervoor het beste geschikt is, de kosten kan ik zelf denk ik wel opzoeken. Maar het belangrijkste is het bovenstaande. Ik heb al wat moederborden bekeken maar de meeste voldeden aan alle eisen behalve de processor. Dus daar schiet ik dan niks mee op.

Ik wil dit systeem gaan gebruiken voor programmeren, dan zou je denken, daar heb je niet zo'n systeem voor nodig. Maar ikke wel B) Ik doe een beetje meer dan alleen wordpad en zoeketmaaruit... VStudio .net 2002 Pro vraagt veel processor kracht, zelfs zoveel dat mijn processor nu het niet meer goed bijhoud als je ook maar iets anders draait dat ook je processor nodig heeft.

Ik hoop dat ik genoeg heb verteld en alvast bedankt voor je hulp/info/commentaar.

- Frag

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
- als het kan met SDRAM (niet perse nodig, DDR mag ook)
DDR is anders ook een vorm van SDRAM ;)

SDR SDRAM
DDR SDRAM

is het dus :)

edit: heb je wel gekeken in de pricewatch :?

[ Voor 14% gewijzigd door Vinnie op 26-03-2003 18:54 ]

C:\>_

Verwijderd

BalusC in "Dit graag lezen eer je een topic opent"

Lees dit eens door. Om je toch even te helpen: er zijn honderden mogelijkheden mbt zo'n bord. Let wel dat er geen chipsets meer zijn de ondersteuning bieden voor zowel SDR als een AMD Athlon XP 2400+ (welke je waarschijnlijk bedoelt).

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

ASUS a7v8x, persoonlijk vindt ik dit een uitgebreid moederbord (zorg wel dat je de juiste versie krijgt!), en ook de prijs valt redelijk mee.
Het is verstandig enkele reviews te bekijken en de pricewatch in de gaten te houden.
Voor de rest is het moeilijk voor jou te bepalen wat een goed moederbord is, deze keuze moet je toch echt zelf nemen ;)

Trouwens: Waarom SDRAM?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 26 March 2003 @ 18:53:
[...]

DDR is anders ook een vorm van SDRAM ;)

SDR SDRAM
DDR SDRAM

is het dus :)
Okay, maar ik houd het nog even simpel. Ik he hier namelijk:
1 x 512
2 x 256
5 x 128
liggen, allemaal SDR SDRAM ;)
en het lijkt mij zonde om over te stappen op DDR SDRAM :)

Verwijderd

UUuh, de meeste socket A moederborden op de markt ondersteunen jouw processor. En er zijn echt wel moederborden te vinden met die eisen.
Ga eens kijken op: www.msi.com.tw of www.asus.com of www.abit.com.tw http://tw.giga-byte.com/ etc etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 18:58 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Heb je al es in de Price Watch gekeken??? Of op de sites van de bekende merken. Of je googled/searcht ff... staat echt genoeg mobo's die jij wil...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
devraux schreef op 26 maart 2003 @ 18:54:
ASUS a7v8x, persoonlijk vindt ik dit een uitgebreid moederbord (zorg wel dat je de juiste versie krijgt!), en ook de prijs valt redelijk mee.
Het is verstandig enkele reviews te bekijken en de pricewatch in de gaten te houden.
Voor de rest is het moeilijk voor jou te bepalen wat een goed moederbord is, deze keuze moet je toch echt zelf nemen ;)

Trouwens: Waarom SDRAM?
Ik dacht al dat het me bekend voorkwam. Het probleem is namelijk bij dit bord, geen IDE RAID. En die heb ik nou juist nodig, voor de vraag, waarom SDRAM, zie vorige post :)
Maar het bordje is idd goed, maar niet precies wat ik zoek:
[url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=32820&productType=1&sectionID=100[/url]Preciesere beschrijving: MyCom[/url]

Verwijderd

Haal de ECS k7s5a , niet de snelste maar wel eentje waar je en SDR-SDRAM en DDR-SDRAM ik kan plaatsten (2x2)

Kun je later upgraden zonder dat je een nieuw moederbord nodig hebt.

Dit had je btw ook wel zelf kunnen uitzoeken dus ik denk dat er een slotje opkomt :X

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Waarom SDRAM en niet DDR? DDR is toch best betaalbaar geworden de laatste tijd?

Heb laatst nog dit mobo ingebouwd voor mijn zusje, zeer over te spreken. Weet alleen niet wat de prestaties precies zijn. Wel compleet!

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v8x/overview.htm#

Kun je niet zelf eens wat benchmarks i.o.d. opzoeken om een goede keus te maken?

mcb1

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mcb1 schreef op 26 maart 2003 @ 18:58:
Waarom SDRAM en niet DDR? DDR is toch best betaalbaar geworden de laatste tijd?
De rede heeft ie dus al gegeven :) Hij vind het zonde om zun SDR SDRAM reepjes zomaar weg te doen dan. Ik geef hem ook groot gelijk daarin.

C:\>_

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

4x AGP :? :? :? :? :? :? :P

Nee, kijk de pricewatch ed, maar je wilt dus een ATX bord (zeker genoeg PCI)

[ Voor 64% gewijzigd door memphis op 26-03-2003 19:00 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 18:57:
[...]

Ik dacht al dat het me bekend voorkwam. Het probleem is namelijk bij dit bord, geen IDE RAID. En die heb ik nou juist nodig, voor de vraag, waarom SDRAM, zie vorige post :)
Maar het bordje is idd goed, maar niet precies wat ik zoek:
[url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=32820&productType=1&sectionID=100[/url]Preciesere beschrijving: MyCom[/url]
Raid controllers kan je anders ook kopen hoor... en die kunnen meer dan zo'n onboard raid controllertje 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie de reply van JSS :)

En ik zou persoonlijk ook echt voor DDR geheugen gaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Anders neem je zo'n tussenstap in de vorm van de K7S5A en een extra RAID controller oid. Maar, nogmaals, dit is wel makkelijk uit te zoeken (kost wel tijd, maar dat maakt het nog niet moeilijker ;) ).

/overbodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.