Toon posts:

kan map in program files niet verwijderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik McAfee setup bestanden uitgepakt naar C:\Program Files\McAfee VirusScan Professional 6.02 Retail omdat ik de naam te lang vond had ik hem verkort naar mcafee virusscan. De setup bestanden heb ik immidels verwijderd alleen ik krijg het map mcafee niet weg.

Ik krijg een melding fout bij het verwijderen
kan bestand niet verwijderen.
Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.

Ik heb van alles geprobeerd. opnieuw opstarten in veilige modus opstarten. defragmenteren schijfcontrole en mc afee in het register delete maar krijg het gegewoon niet weg kan iemand mij misschien helpen ?

ik heb trouwens xp.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
moet ik hieruit begrijpen dat je de installatie en de installatie bestanden in dezelfde folder had staan :?

er is een bestand in gebruik waarschijnlijk en daarom kun je die folder niet wissen.
is die folder leeg?

ik denk dat je gewoon alles met de hand gewist hebt, ipv uninstall?
als dat zo is, is de makkelijkste manier voor jou opnieuw installeren in dezelfde folder en dan uninstall

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Crash
  • Laatst online: 21-09 20:01
ehm, tis hier problemen en vragen voor games, niet voor software ;)
probeer overigens eens volkov commander :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

XP even in safe mode booten, dan werkt het vast wel. Wellicht is er nog een bestand in gebruik ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Crash
  • Laatst online: 21-09 20:01
Microkid schreef op 26 maart 2003 @ 20:31:
XP even in safe mode booten, dan werkt het vast wel. Wellicht is er nog een bestand in gebruik ofzo.
lezen! ;)
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 18:45:
Onlangs heb ik McAfee setup bestanden uitgepakt naar C:\Program Files\McAfee VirusScan Professional 6.02 Retail omdat ik de naam te lang vond had ik hem verkort naar mcafee virusscan. De setup bestanden heb ik immidels verwijderd alleen ik krijg het map mcafee niet weg.

Ik krijg een melding fout bij het verwijderen
kan bestand niet verwijderen.
Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.

Ik heb van alles geprobeerd. opnieuw opstarten in veilige modus opstarten. defragmenteren schijfcontrole en mc afee in het register delete maar krijg het gegewoon niet weg kan iemand mij misschien helpen ?

ik heb trouwens xp.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sorry, het is donker en ik ben moe :O

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:09

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou moet ik zeggen dat ik dit ook al 2 keer heb gehad in de afgelopen paar weken.

Een gedownload bestand of folder die gewoon niet te verwijderen is. Niet in normal / safe mode. De naam valt niet te wijzigen etc, het is niet in gebruik. Blabla... erg vreemd.

Verwijderd

als ik een bestand niet kan verwijderen boot ik altijd naar de MS-Dos promt, dan ga je naar de directory waar je map instaat bijv C:\test\ en dan deltree ** (** = mapnaam).

Verwijderd

in je autoexec.bat :) opnemen:
deltree "C:\Program Files\McAfee VirusScan"

--> Wel die aanhalingstekens erbij zetten.

Computer opstarten, en je directory/folder/map is weg, waarna je die ene regel in autoexec.bat weer weghaalt. (autoexec.bat staat in c:\ )

• saviour
  • Niet online
Weet iemand waardoor het komt dat Windows dit probleem heeft?

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik bedenk me net dat zonealarm pro ook zo iets heeft.
bv emule. als er een nieuwe versie is sluit ik emule af en wil de exe vervangen door de nieuwe versie (in de taskmanager is ie niet meer te zien).
het is dan onmogelijk om het bestand te vervangen totdat je zonealarm pro afsluit.
misschien is dat hier ook het geval bij sommige mensen?

btw: die oplossing van ms dos gaat hier misschien niet als de hd in ntfs is ingedeelt.
anders moet je maar eens goed zoeken naar die bestanden in die folder en dan met de hand verwijderen uit regedit (als er tenminste nog bestanden instaan :? )

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op 26 maart 2003 @ 23:57:
ik bedenk me net dat zonealarm pro ook zo iets heeft.
bv emule. als er een nieuwe versie is sluit ik emule af en wil de exe vervangen door de nieuwe versie (in de taskmanager is ie niet meer te zien).
het is dan onmogelijk om het bestand te vervangen totdat je zonealarm pro afsluit.
misschien is dat hier ook het geval bij sommige mensen?
oh? heb er anders nooit last mee gehad.
maar dat zal wel komen omdat jij ZAP 3.x gebruikt en ik 2.6.x

[ Voor 20% gewijzigd door twiFight op 27-03-2003 00:01 . Reden: quote wat ingekort ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja die oplossing van DOS werkt vaak wel. Ik gebruik vaak cmd (ipv command) om bestanden te verwijderen waarvan windows zegt dat ze in gebruik zijn. Dan kan je namelijk met [Tab] auto-aanvullen gebruiken (ala linux prompt), scheelt een boel typwerk :-)

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 27-03-2003 00:02 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Overigens is het altijd mogelijk om dmv processexplorer de app te vinden die een handle naar het bestand heeft (zelfs al is het de kernel >:) ) en die er vervolgens gewoon uit te gooien :Y)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:13
Spider.007 schreef op 27 March 2003 @ 00:32:
Overigens is het altijd mogelijk om dmv processexplorer de app te vinden die een handle naar het bestand heeft (zelfs al is het de kernel >:) ) en die er vervolgens gewoon uit te gooien :Y)
Daar is ook een tooltje voor : WhoLockMe.

Reuze handig.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Haal heel McAfee eraf en zet Norton erop. Ben je zowiezo een stuk meer beveiligd. McAfee laat sommige virussen door en Norton pakt ze vrijwel allemaal.

Succes

[ Voor 71% gewijzigd door Godjira op 27-03-2003 11:45 ]

Profile

Verwijderd

je bestand zal nog wel resources gebruikken druk eens ctrl alt delete en kijk of windows mischien nog een bestand in die map gebruikt waardoor je hem niet kan verwijder. zo ja kill process en verwijder map.

• saviour
  • Niet online
Maar waarom zou een directory resources gebruiken wanneer het systeem net geboot is en er nergens verwezen wordt naar de dir.?

• Mr.Nobody
  • Niet online
staan er bestanden in??? of is ie leeg? (als ie leeg is kan het ook nog zijn dat je aan hebt staan dat je systeembestanden niet kan zien)

als de folder echt leeg is dan weet ik het ook niet meer, ik ga er dus maar vanuit dat er bestanden instaan die ingebruik zijn.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CodenameWeeMan schreef op 27 March 2003 @ 11:45:
Haal heel McAfee eraf en zet Norton erop. Ben je zowiezo een stuk meer beveiligd. McAfee laat sommige virussen door en Norton pakt ze vrijwel allemaal.

Succes
Jeuh, dan heb je een scanner met een aardige virusdetectie, maar voor de rest is het een enorme baggershit.
Als je Norton hebt vallen de bestanden *zelfs* in DOS niet gewoon te verwijderen met 'del *.*', dit gaat met McAfee zonder problemen.

🌞🍃

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

DataBeest schreef op 27 maart 2003 @ 18:48:
[...]

Jeuh, dan heb je een scanner met een aardige virusdetectie, maar voor de rest is het een enorme baggershit.
Als je Norton hebt vallen de bestanden *zelfs* in DOS niet gewoon te verwijderen met 'del *.*', dit gaat met McAfee zonder problemen.
Euhmm, je kunt Norton ook instellen, hoor. Ik heb nergens last van. Kan deleten wat ik wil zonder enig gezeur van Norton. Ook de Protected Recycle Bin kun je uitschakelen zodat niet alle shit op je PC bewaard blijft. Eigenlijk is het dus inderdaad meer instelwerk, maar dan heb je ook een zeer goede scanner die je PC veilig houdt.

Profile

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 23:32
Zijn er bestanden en mappen die op read only staan die je wilt verwijderen.
Pagina: 1