cdwriter+dvdwriter op 1 kanaal->problemen

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 22:03
Ik heb sinds vandaag een NEC ND-1100A writer, en heb deze op mn secundary IDE-kanaal gezet, als slave. De master is een Aopen 1232A cdwriter. Nu heb ik echter het probleem dat de dvdwriter dan alleen in PIO-mode wil werken, en de writer werkt wel gewoon in Multi-Word DMA mode 2. Zet ik de dvdwriter ipv mn dvdspeler als master op het primary IDE-kanaal, dan werkt ie wel mooi in Multi-Word DMA mode 2. Hoe krijg ik nu zowel mijn dvd-speler op het primary kanaal, als mn cdwriter en dvdwriter op mn secondary kanaal, op Multi-Word DMA mode 2 ??

Verwijderd

Als je DVD+RW als master op de primary kanaal zit (en dus in UDMA-modus) heb je dan ook gekeken of je CDRW als slave op PIO of UDMA werkt? (Dus ddat 't in feite omdraait).

Omdat je niet aangeeft wanneer je 't probleem constateert (tijdens booten of later?), kan 't op 2 plaatsen zitten, 't BIOS of 't OS.

Welk OS heb je?

Bij W2K/WinXP moet je bij de instellingen van de IDE-controller eens controleren of ze allen UDMA modus ingeschakeld hebben.

Bij Win9X moet je bij 't apparaat zelf DMA inschakelen.

Kijk eens in 't BIOS, en ga eens op zoek naar instellingen voor de IDE-controllers. En controleer of UDMA voor alle kanalen aanstaat.