Pc start niet meer op (komt niet bios)

Pagina: 1
Acties:

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
Ik kan kort zijn over dit probleem.
Als ik mijn pc aan zet dan knipperd hd lampje zoals normaal, en de cdrom knipperd als normaal. En dan doet ie niets meer....
Hij probeert de hele tijd de cd rom te lezen want als ik die open doe dan trekt hij hem na 2 seconden weer dicht.
Gister ochtend toen ik hem aanzette starte hij ook al niet meer op, maar toen heb ik heel veel op ctrl alt del gedrukt en toen ineens pats starte ie op. Maar dat werkt nu niet meer.
Ik krijg geen beeld, lampje van monitor blijf op orjane staan wat betekend dat ie geen signaal ontvangt.
Ik hoor ook geen piepjes. Verder ik heb niets geinstalleerd of verwijderd of iets met de hardware gedaan (2 weken gelden usb scanner aangesloten, maar als ik die er afhaal geen verschil)

Mijn systeem:
een half jaar oude amd athlon 2000xp+, 256mb ram, 40 gb schijf.

btw gisterochten toen hij het na lang proberen deed, heb ik hem later op de dag nog opnieuw laten opstarten via windows xp.
Dus een reboot deed ie wel goed.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Haal hem zoveel mogelijk leeg. Dus cdrom los. Netwerkkaart of modem eruit. Gewoon ff met de basisshit nog eens proberen. Om bepaalde dingen uit te sluiten.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Biosreset geprobeerd?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
er is of ergens iets kapot of er zit ergens iets niet goed, kortsluiting etc.
gewoon ff je kast openhalen en kijken, doe ook ff wat megaleo zegt

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
Gelukkig doet hij het "weer".
Ik heb hem een half uur laten "warm draaien" en toen ik even later terug kwam stond ie ineens in windows, heel raar. Hij gaf wel een fout met mijn geluidskaart dat de bronnen ongeldig waren. Ik heb toen die weer opnieuw geinstallerd, maar ik durf hem eigenlijk niet uit te zetten omdat ik bang ben dat hij het dan weer niet doet :P. Dus ik ga maandag naar de shop toe, ik heb nog garantie (hoop ik;)).

Bedankt!